Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 56 van de 56

Onderwerp: 81' urquattro resto project

  1. #41

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Net een 2.2 coupe GT schadewagen bijgekocht voor onderdelen.
    Pics








    en deze stond achteraan in de etalage



    ondertussen ook de LC-1 breedband lambda aangekregen
    Laatst gewijzigd door Filip B; 19-05-10 om 21:10.

  2. #42

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Wat voor turbo is dat? Een 10v kan niet echt overweg met een turbo die meer vermogen dan zo'n 350pk levert he... Je hebt wel wat modificaties nodig op de 10v kop wellicht ook, extra koel kanaal enzo.

    Nice die coupe, als je de velgen weg doet, heb ik wellicht wel interesse in dat setje velgen.
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  3. #43
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saso Bekijk Berichten
    Hierin dan... ? (gaat alleen over 5 cilinders audi)
    Daarin zie ik ook niks over turbo's staan.

    Er is een Bentley-manual voor de Urquattro, gaat wel alleen over de WX, de lamme 160 pk US-versie. De basis ervan is wel gelijk aan de 200 pk WR.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #44

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten Bekijk Berichten
    Wat voor turbo is dat? Een 10v kan niet echt overweg met een turbo die meer vermogen dan zo'n 350pk levert he... Je hebt wel wat modificaties nodig op de 10v kop wellicht ook, extra koel kanaal enzo.

    Nice die coupe, als je de velgen weg doet, heb ik wellicht wel interesse in dat setje velgen.
    Is een TB-60 ,goed voor tussen de 350-600pk.

  5. #45
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Dat trekt een standaard WR niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #46

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat trekt een standaard WR niet.
    Plan is van hem op een ms1 met 4bar map te laten draaien,
    dit samen met 630cc injectoren.

    Dit werd me aangeraden door een tuner in Zweden
    Volgens hem zou dit een prima upgrade zijn voor de 10v WR
    Alle upgrade onderdelen zullen ook van hem komen,en aan de filmpjes op you tube te zien kent ie er toch wat van???

    Hier zijn site
    http://www.turbobanditen.se/shop/

    enkele filmpjes
    http://www.youtube.com/watch?v=QP5Ct...eature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=9tBRT...os=E400vEdVX54

  7. #47

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Op de filmpjes zie ik een 20v motorblok, geen 10v motorblok.


    Een 20v met uprated drijfstangen trekt dat, maar een 10v houd toch wel een beetje op bij zon 300pk, een gt28rs, of een K24-7200 (RS2 alike turbo) zijn prima turbo's voor een 10v. Vergeet namelijk niet dat de nokkenassen van een WR blok toch echt wel meer voor herrie dan vermorgen zorgen bij 5500-6000 toeren, en op dat punt ben je met 2.1 liter maar pas 1000 toeren in het toerenbereik lucht aan het verplaatsen om een turbo van 600pk aan te slingeren.

    Een 20v heeft gewoon een wat betere adem-cultuur dan een 10v (kleppen in een hoek tov elkaar, cross-flow).
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  8. Ad
  9. #48
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    ...en daardoor wordt-ie niet zo heet op de cilinder tegen het schutbord aan. Dat is het zwakke punt van de 10v. Voor een sprintauto kun je er kortstondig wel meer vermogen uithalen, maar als je er op de weg mee gaat rijden is het wachten op een meltdown.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #49

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten Bekijk Berichten
    Op de filmpjes zie ik een 20v motorblok, geen 10v motorblok.


    Een 20v met uprated drijfstangen trekt dat, maar een 10v houd toch wel een beetje op bij zon 300pk, een gt28rs, of een K24-7200 (RS2 alike turbo) zijn prima turbo's voor een 10v. Vergeet namelijk niet dat de nokkenassen van een WR blok toch echt wel meer voor herrie dan vermorgen zorgen bij 5500-6000 toeren, en op dat punt ben je met 2.1 liter maar pas 1000 toeren in het toerenbereik lucht aan het verplaatsen om een turbo van 600pk aan te slingeren.

    Een 20v heeft gewoon een wat betere adem-cultuur dan een 10v (kleppen in een hoek tov elkaar, cross-flow).
    Dan zal een 20v mss de volgende upgrade zijn
    Waardeer het van harte dat jullie meezoeken

    Hier nog een leuk filmpje,dit keer een 10v,wat zou die allemaal niet veranderd hebben
    http://www.youtube.com/watch?v=yvUXq...os=gYQ_ZxWJvxg

  11. #50

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    ...en daardoor wordt-ie niet zo heet op de cilinder tegen het schutbord aan. Dat is het zwakke punt van de 10v. Voor een sprintauto kun je er kortstondig wel meer vermogen uithalen, maar als je er op de weg mee gaat rijden is het wachten op een meltdown.
    Een kapotte koppakking kan ik nog mee leven,maar een meltdown klinkt niet echt iets waar ik naar uit kijk
    Ach ja,dan zoek ik maar verder...
    Laatst gewijzigd door Filip B; 20-05-10 om 14:39.

  12. #51

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Het kan wel, er zijn mogelijkheden voor die achterste cylinder te koelen. De achterste 3 pluggen op de kop kun je doorboren naar het waterkanaal in de kop, en die aansluiten op je koelwater circuit, dat helpt al.

    Check voor meer informatie: http://www.motorgeek.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1912

    Deze jongen heeft 440pk op de wielen uit een 10 klepper 5cylinder gehaald, alleen niet zonder moeite.... Hij is ook niet voor niks overgestapt op 20v
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  13. #52

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Hoeveel pk is er max maar veilig met de standaard luchtweger uit te halen,en met welke aanpassingen?
    Tis me niet echt om die super veel pk's te doen,meer om het mooie afblaas geluid

    Wat volgens mij zeker moet gebeuren is de k-jetronic verwijderen en vervangen door iets anders,
    zoniet kan ik al geen 'single piston' dv steken.

    De 630cc injectoren zullen wss ook overkill zijn ?

  14. #53

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Erik T haalt 310 pk uit zijn urq 10v met een rs2 turbo en veel aanpassingen.

    Je zou ook even bij hem kunnen informeren.

    Je kan wel gaan prutsen met een 10v en veel geld erin steken en dan na 2 jaar een 20v erin gooien maar wat schiet je daar mee op. Koop dan direct een 20v voor 1500 euro incl kabelboom.
    Laatst gewijzigd door coupe20v; 20-05-10 om 15:42.

  15. #54

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Erik T haalt 310 pk uit zijn urq 10v met een rs2 turbo en veel aanpassingen.

    Je zou ook even bij hem kunnen informeren.

    Je kan wel gaan prutsen met een 10v en veel geld erin steken en dan na 2 jaar een 20v erin gooien maar wat schiet je daar mee op. Koop dan direct een 20v voor 1500 euro incl kabelboom.
    Heb je zeker een punt,maar ja tis hobby he.
    @Tom,sport-motorkap zal dus zeker geen overbodige luxe zijn wat betreft de warmte.

  16. #55

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Heb ook hobby,s, maar dit is dan gewoon geld over de balk gooien als je toch een 20v wilt.

  17. #56

    Standaard Re: 81' urquattro resto project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Heb ook hobby,s, maar dit is dan gewoon geld over de balk gooien als je toch een 20v wilt.
    Net gebeld voor een Audi 200 20v quattro met kapot stuurhuis,weet tussen dit en 14 dagen meer

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •