Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 48 van de 48

Onderwerp: Hij rijdt (eindelijk) weer!

  1. #41
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Ja dat bedoelde ik ook met knutselen. Het grootste probleem zit hem in de gepuntlaste randen van de kofferbak, daar heeft de roest vrij-spel.
    kont.jpg
    Deze hoek is bijna klaar

    roest2.jpg roest1.jpg
    De roest bij de kofferbak

    bodem3.jpg bodem2.jpg bodem1.jpg bodem.jpg.
    De bodem van de kofferbak rechtsonder is voorzien van vers plaatwerk
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  2. #42
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Na een pauzetje van 2 jaar weer eens een oud topic opgehaald. Alleen is de staat van de auto, incl het waardeloze lopen nog altijd hetzelfde als toen.
    Sinds het andere blok erin ligt heb ik er nog maar pas 1200 km mee gereden. Hij heeft ook het grootste gedeelte van de tijd stil gestaan omdat we ondertussen een ander huis hebben gekocht, en we meer dan een jaar aan het verbouwen zijn geweest.
    Maar nu begint eindelijk de tijd te komen dat ik weer tijd in de auto kan gaan steken., en dat is wel nodig ook.
    De (tijdelijk) gerepareerde rand van de slotvanger begint weer behoorlijk wat roest te vertonen, en moet nog in z'n geheel vervangen worden.
    Er zit een scheur in de voorruit, dus hier komt ook een andere in, zodat ik ook de roestplekken aan de onderzijde van de ruit aan kan pakken.
    Voor het mooie zou de auto ook over gespoten moeten worden, maar dat zie ik tzt wel wat ik daar mee doe.
    De bestickering komt uiteraard wel weer terug, maar nu van een betere kwaliteit.

    Wat ik met de motor ga doen ben ik nog niet uit, maar zoals hij nu loopt is het bagger.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  3. #43

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Hee, deze oldie is nog niet vergeten.... Zag 'm al zo vaak staan bij Coen. Wachtend en wachtend ....... Maak er wat van Heslie!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  4. #44
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Hee, deze oldie is nog niet vergeten.... Zag 'm al zo vaak staan bij Coen. Wachtend en wachtend ....... Maak er wat van Heslie!
    Nee, hij is er nog steeds, en nog altijd even beroerd lopend als altijd. Het punt is dat ik nog steeds een grotere garage moet bouwen om fatsoenlijk aan de auto te kunnen werken.
    Het blijft voor mij nog altijd een mysterie waarom hij zo raar loopt. Het zal waarschijnlijk een klein ding zijn zoals een of andere temp sensor of lambda sonde die een verkeerde waarde geven. Voor het wegvallen van miin toerenteller wil ik mijn dynamo nog om laten bouwen zodat ik daar een signaal af kan halen(komt nu uit de ecu, en valt bij 4000 toeren weg).
    Het liefst zou ik alle huidige aansturing zoals het bosch jetronic systeem eraf willen gooien, en zoiets als een KMS erop willen zetten, alleen heb ik geen idee wat een goed systeem is, en wat ik dan allemaal nog nodig heb.
    Een eventuele overgang naar carbs heb ik ook al overwogen, alleen nlijft ik dan mog met mijn huidige ontsteking zitten, en daar zit volgens mij nu net het probleem.

    En dan hebben we nog het probleem met de carroserie. Misschien maar de kont van een pfl erop zettten, want die is wat makkelijker aan te komen.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  5. #45

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Ik gebruik zelf VEMS motor management in mijn S2 zitten. Als je op zo iets overstapt ben je van alles af en zal de motor goed lopen. Kan je gelijk ook overstappen op moderne pen bobines en injectoren.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94


  6. #46
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roy Bekijk Berichten
    Ik gebruik zelf VEMS motor management in mijn S2 zitten. Als je op zo iets overstapt ben je van alles af en zal de motor goed lopen. Kan je gelijk ook overstappen op moderne pen bobines en injectoren.
    Is zoiets als complete set te koop, of in ieder geval met een duidelijke beschrijving van wat je naast het motormanagement nog allemaal nodig hebt?
    En zo'n systeem gegeld dan gelijk de ontsteking en brandstof?
    Wat is een goed adres waar ze je ook van goed advies kunnen voorzien?
    Bedankt in ieder geval voor je reactie.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  7. #47
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Temp sensor voor de ecu en klop sensors, en nullast schakelaar checken, en lambda vervangen doet vast wonderen . Weet niet hoe je 16v blok loopt precies, maar mijn 16v blokje wou ook niet lekker lopen met een defecte lambda, liep ook veel te rijk. Maar kan ook combinatie zijn van dingen natuurlijk. Heb mijn motor ook net weer in elkaar zitten, maar loopt op zich niet gek voor een 2e start.
    .
    http://youtu.be/3DjM3S1RXPc
    Laatst gewijzigd door Bouke222; 25-08-14 om 22:38. Reden: foutje

  8. Ad
  9. #48
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hij rijdt(eindelijk) weer!

    Mocht het probleem in de luchtweger zitten, ik heb er nog eentje van een ACE liggen.

    compleet, luchtfilterhuis, weger en brandstof verdeler.
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •