Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Project! From Zero To Hero! 80 B3

  1. #1
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Project! From Zero To Hero! 80 B3

    Nou! toch maar eens een projectomschrijving maken!

    Nu ik mijn 2e B3 in aanwinst heb ben ik toch van plan om mijn vorige project door te zetten =) Dit keer heb ik een witte B3 op de kop getikt die al een jaartje of 2-3 eenzaam met lekke bandjes in een autohofje stond te verpieteren. Ik heb spijt dat ik geen foto's had gemaakt maar deze kocht ik letterlijk met 4/5 tinten groen en een hoop flora en fauna! de mos en planten groeiden tussen de deuren en van de orinele witte lak waren maar weinig stukken te zien, het merendeel was vergroent!

    Het beestje behuist een 1.8s met 66kw en 90Pk, wat zelfs nog redelijk goed intakt is gebleven ondanks zn lange stilstand!

    Maar goed, de volgende dingen vielen me wel op aan dit hoopje geluk:

    Het had geen enkele deuk!
    Een lage aantoonbare kilometerstand
    Hij was tot voor zijn stalling op het hofje door de dealer geserviced
    Er zat een after market zonnendakje in!
    het interieur zag er nog netjes uit (ook al was het blauw)

    en wunderbar in de achterklep vond ik het orginele gereedschapssetje! =D maar de grootste verassing kwam toen ik n beetje mos van de wielen afveegde, ondanks zn lekke banden zaten er de orginele lichtmetale 14" audi velgen onder! zonder enorme schade! =D dolbijl!

    Goed, maar toen kwam het, ikke hem kopen!, ze zouden de lekke bandjes vervangen door goeie maar wilde hem eerst horen lopen. starthulp erbij, even wachten, sleutel draaien en vingers kruisen? nope! niet nodig! het beestje brulde tot leven net als die coole scene uit The Sorcerer's apprentice! Hij starte in 1 x en de metertjes gingen braaf oplopen, geen vreemde geluiden uit de motor, enkel een klein gaatje in de uitlaat.

    2 dagen later ik terug, en de auto meegenomen, ze hadden de moeite gedaan om hem schoon te spuiten en de ruiten iig weer zichtbaar te maken! maar er zat nog zeker 4 weken poetswerk op!

    nu zijn we bijna een half jaartje verder, en is er veel aan gebeurt!
    De zero is werkelijk weer wit geworden, na vele dagen poetsen en geduld, veel professionele paintrenovator en handmatig poetsen heeft ertoe geleid dat het goed te zien is.

    Dit is er nu aan toegevoegd:
    1. Een orginele Comfort edition interieur (velours met gekleurde vakjes en opliggend zwart)
    2. De dash is voorzien van Boordcomputer (semi functioneel) en een compleet houten inleg inclusief extra meters
    3. De achterbak is voorzien van een 90 Lichtbak (geerfd van mijn vorige B3) en er is een nieuwe Chromen antenne geplaatst
    4. De autotelefoon is terug gemonteerd in de middenconsole (fully functional!) echter wordt deze momenteel verplaatst naar voren
    5. Het dakraam is volledig gedemonteerd en opnieuw gedicht, nu regent het niet meer binnen!
    6. De motor heeft zn 1e servicebeurt gehad, en zit nu net over de 1.8 Ton =) loopt als een treintje met nog genoeg vermogen!

    Wat moet er nog gebeuren:
    1. De vloerbekleding moet over naar Zwart
    2. De speakergaten in de achter plank moeten opgevuld worden
    3. Centrale vergrendeling installeren (Is inmiddels aangekocht, wordt in december geplaatst)
    4. Buiten Temp opnieuw aansluiten (is al wel gemonteerd)
    5. Bumper met mistlampen monteren (bumper is er al)
    6. Voorbumper, achterbumper en spiegels meespuiten in lak kleur
    7. Interieurdelen Reinigen met stoomreiniger (hopelijk komt het velours dan weer mooi zwart ipv dof grijs)
    8. Cruise Control installeren
    9. Deurverlichting inbouwen ipv reflector stickers
    10. Originele Reclame sticker voor achterruit vinden (Vorsprung dur technik)
    11. Motorruimte lampje terug monteren (lampje is er al)
    12. Rode achterlicht units inbouwen
    13. Witte knipperlichten
    14. Stoelverwarming (inclusief originele bediening)
    15. E.v.t in hoogte verstelbare koplampen monteren
    16. uiteindelijk bekleding opnieuw laten bekleden in leer matchend met het dashboard en middenin originele bekleding houden
    17. Nieuw stuur met Licht ivoor alcantara (onze vriend in luxembourg is al benaderd)
    18. Aluminium Ringen om kachelknoppen, extra meters, cockpit meters en luchtroosters op de bovenkant
    19. Rode sfeerverlichting inbouwen in de handgrepen en evt in t plafon boven de pook (audiwereld)
    20. Kachelweerstand vervangen (werkt nu enkel op standje 4 )

    En! donderdag mn linker achterdeur vervangen, een of andere baviaan heeft er n vette deuk in geramd in de garage en geen briefje achtergelaten -.- zit nu tijdelijk een grijze in, maar die spuiten we gewoon weer wit!

    Ps. alles hierboven is in willekeurige volgorde uitvoerbaar, ben aardig impulsief en moet er tegenaan lopen.... Foto's volgen!

    Sommige van jullie hebben hem wellicht op de nieuwjaarsmeet al gezien, toen ik het nieuwe interieur erin heb gebouwd van mijn Comfort edition =)

    Zit nog genoeg werk in, maar het gaat zeker goedkomen!
    Nog een hoop te doen! maar het wordt zeker de moeite waard =D Mochten jullie zover zijn gekomen, bedankt voor de interesse en het lezen! en ik hou jullie op de hoogte!

    lets turn this Zero into a Hero!

    === Foto Update ===






    Laatst gewijzigd door Shifu; 23-11-11 om 20:51.
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  2. #2
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Project! From Zero To Hero

    Zoals er altijd gevraag dwordt na zo'n fantastisch verhaal....



    Waar zijn de ondersteunende foto's
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  3. #3
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Project! From Zero To Hero

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Zoals er altijd gevraag dwordt na zo'n fantastisch verhaal....



    Waar zijn de ondersteunende foto's
    Komen er morgen aan! doe ik ze met daglicht even maken ;-) de camera ligt nu op te laden =)
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!

  4. #4
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Project! From Zero To Hero

    Ben benieuwd naar de foto's, zeker naar de autotelefoon .
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  5. #5
    Shifu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    576
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Project! From Zero To Hero

    De foto's van de autotelefoon staan er alvast op! ;-)
    It's not what you do it's how you do it, It's not what you got, it's how you use it!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •