Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Van WN naar NF motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Van WN naar NF motor

    IMG_0357a.jpgIMG_0355a.jpgIMG_0353a.jpgIMG_0347a.jpgIMG_0348a.jpgIMG_0329a.jpgIMG_8660.jpgMijn b2 5s WN motor had het opgegeven, en revisie was noodzakelijk. De kop gescheurd over de volle lengte en de cilinderwanden aangetast door water.
    Het eerste plan was dus revisie, maar een paar dagen geleden liep ik tegen een NF motor aan die erg weinig kilometers heeft. Na overleg met majstor (lol) hebben we besloten om er dus deze motor er in te monteren (Ik weet het ontneemt de originaliteit maar ik maak erg veel kilometers).

    We hadden gehoopt op een plug and play verhaal maar het pakte wat anders uit, n.l. de automatische bak. voor de montage aan deze motor moesten we een bus laten draaien die het differentieel aan deze motor kon koppelen. Oook de koelslangen waren een beetje problematisch en er moest her en der wat verlengd of omgelegd worden. Inclusief het lpg gebeuren zat voor de kijkers links onder de kap en daar moet het luchtfilter komen, en dus moest dat verhuizen naar rechts.

    Gisteren hebben we de motor erin gehangen, vandaag is de garage gesloten. Morgen gaan we proef draaien! Voor nu een paar fotootjes

    Wordt vervolgd....
    Laatst gewijzigd door tom; 02-08-11 om 19:17. Reden: Adverteren tegen betaling in Marktplaats aangeboden.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Van WN naar NF motor

    De motor draait! al is het alleen nog op lpg, nu ben ik bezig om een luchtfilterhuis te maken en dan kan ik de injectie inbouwen.
    Het lfh heb ik eerst van karton gemaakt, nu ben ik op zoek naar iemand die dit voor mij in elkaar last.

    Vandaag de donor 100 naar de sloperij brengen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Van WN naar NF motor

    Okee dan Dat is wel leuk te zien dat zo'n oldie weer nieuw leven ingeblazen krijgt, top dat het weer draait!
    Succes!

  4. #4

    Standaard re: Van WN naar NF motor

    leuke oudi, goede kleur ook voor een 80 CD
    my first quattro was a wilkinson

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Van WN naar NF motor

    De motor die ik vond heeft geen stootranden in de cilinders,hij is droog aan de buitenzijde en het aluminium is bijna overal glimmend geen oxidatie dus.
    Alles wist erop dat deze motor nagenoeg nieuw is.

    Ik kocht deze auto met 450.000km de motor was erg slecht, de eerste lange reis die ik maakte liep dan ook uit op een teleurstelling (kromme kop).
    Oook de bodem zat vol gaten en het overige plaatwerk was al niet veel beter. Technisch is hij nou goed van de bewegende delen heb ik alle rubbers vervangen, nieuwe startmotor, nieuwe rembekrachtiger, nieuwe remschijven+blokken, lagers , homokieneten, gas installatie compleet gereviseerd.

    Volgend jaar wordt hij opnieuw gespoten en krijgt hij een paar nieuwe wielen.

    Nou volgende week ga ik beginnen aan de eerste grote trip sinds alle reparaties, en ik denk dat de Deutsche autobahn mij meer plezier gaat opleveren als de trips in het verleden. geen benzine en olie tanken! 1700km ))

    Oja vraagje, hoe zit het is deze auto de naam 5S nog steeds waardig? omdat ik de motor vervangen heb voor een ander type.

    groet wibo


  6. #6

    Standaard re: Van WN naar NF motor

    je kunt er een 5E plaatje op doen.
    my first quattro was a wilkinson

  7. #7

    Standaard re: Van WN naar NF motor

    Zie ik daar nu ook een FRAM filter zitten? Gooi er eens vlug een MANN filter op, Want FRAM heeft me ooit wat motoren gekost... Oliefilter ring er tussen uit gesprongen, 2 x mee gemaakt.
    AUDI 100 2,3 CS QUATTRO 1986
    GMC SIERRA SLE 3500 Pickup Dually
    Chevrolet Silverado 3500 Dually

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Van WN naar NF motor

    Nou is het iets meer dan een jaar geleden dat ik met dit projectje begon, Ik wou graag het injectie systeem aan de gang krijgen maar dat is niet gelukt. Niet gelukt omdat deze combinatie auto en motorcode niet voorkomt en dus ik kon het niet demonteren en overzetten. ook met de kleuren van de draden voor de computer kwam ik absoluut niet uit. Ik was hiervoor gewaarschuwd (type81), en ik heb dus proefondervindelijk vastgesteld dat hij gelijk had. Nu heb ik alles van het injectie systeem gedemonteerd en een adapter gemaakt voor het oude carburator systeem en de nieuwe kop. Na diverse afstel problemen heb ik het nu goed aan het lopen en ik kan je zeggen voor een dertig jaar oude auto het is snel. Ik wou dit graag even laten weten, omdat ik meer heb gelezen dat andere mensen dit ook willen/wilden. dus downgraden zoals sommige het noemen is goed te doen, natuurlijk moet je wel wat kennis vergaren. Een 2.3 5s

    Groet wibo.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •