Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 74 van de 74

Onderwerp: Audi 90 B3 2.3 opknappen

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frizzaudi Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik ben een 16 jarige jongen uit Arnhem, die ....Ik heb hem, na betaald te hebben, de 200 km terug naar Arnhem gereden, in 1 keer, ging perfect. Er zit alleen nog wel flink wat werk aan de auto.
    Allereerst... Respect dat je als 16jarige een wagen 200km ver kan vervoeren!!! In België moet je minstens 18 zijn om te mogen (heb het dan nog niet over kunnen ) rijden.

    Nu wat de wagen zelf betreft, vind ik het beetje vreemd dat je al bezig bent met te verlagen ed. Ik zou alleereerst trachten deze klaar te zetten om door de keuring tee raken (APK ginder dacht ik).
    Eerst carrosserie en mechaniek, dan pas afwerking lijkt me.

    Iig veel succes met deze en u zoektocht naar een stalplaats!

    Grtz
    Zwaen
    Laatst gewijzigd door zwaen; 28-08-12 om 21:05.

  2. #62

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Als eerste, welkom op dit topic! Leuk dat je meeleest!

    Hier in nederland moet je ook 18 jaar zijn hoor Auto rijden kan ik wel, ik doe dat elke zaterdag(ik werk bij een autodealer), toch heb ik hem deze keer niet zelf teruggerden, maar paps heeft dat gedaan, en ik heb het verkeerd opgeschreven Ik heb nou ook niet direct de behoefde om op wegmisbruikers te komen...

    Over de APK, ik snap wat je bedoelt, maar ik zal het uitleggen. Deze auto is door een beunhaas redelijk ver omlaag gegooid, een cm of 6-7 voor, en iets van 4 achter. De auto komt nu bij drempels tegen de grond aan als je bijvoorbeeld 60 rijdt op de dijk. Dat is niet zo goed voor de auto, en dus ook niet voor de APK. Toen ik de auto kocht zat er een keuring rapport bij waarop staat dat er ook nog eens een van de achter schokdempers lekt, dus die moet sowiezo vervangen worden. Ook het rijcomfort is nu ver te zoeken. Dat allemaal heeft mij doen besluiten dat ik het ga vervangen. De ophangen is in mijn ogen deel van het mechanische gedeelte.

    Daarbij komt ook nog eens dat ik over een jaar pas mijn rijbewijs mag halen. Ook wordt de auto dan precies belastingvrij, wat weer mooi uitkomt. Met andere woorden, de APK komt pas over een jaar.

    Ik geef je ook geheel gelijk, eerst het mechanische gedeelte, en daarna de spuitbeurt en het interieur volhangen. Ik heb al voor alles ideën, aleen nu nog een werkplaats, en veel vrij tijd!
    Laatst gewijzigd door frizzaudi; 28-08-12 om 21:42.

  3. #63

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Weer een korte update. Ik heb een stallingsruimte gevonden, in het Gelderse Gendt. In de stromende regen de 90 op de autotrailer gereden, die achter de A6 zat. Mijn ouders reden natuurlijk de A6, maar dat ging zelfs met 1600 kilo aan aanhanger erachter nog enorm soepel, en zelfs vanuit stilstand wegrijden van een natte helling dijk opwaarts, gaf ie geen krimp. Lang leve Quattro! De ruimte die ik gehuurd heb is 5.5m bij 2.80m, dus 15 m2. De Audi staat er nu lekker droog en beschut. De locatie ligt op 15 km fietsen afstand, wat goed te doen is. Het regende deze hele tijd hard, en heb ik maar 1 foto gemaakt, een slechte ook nog.

    Ik heb van Stefan-coupe zijn fabriek-af sport onderstel(veren+dempers) van zijn coupe uit 1988 overgekocht, deze gaat er bij mij onder. Daar is de foto ook van.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  4. #64

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Deze week heb ik vakantie, en ben ik van plan de schokdempers en veren te vervangen. Ik had al(dacht ik) het nodige gereedschap gekocht om alles los te halen, naar aanleiding wat er in mijn sleutelboekjes So wirds gemacht en Heynes service manual staat. bij de auto aangekomen blijkt ik dus nog steeds niet genoeg gereedschap te hebben. zo zit er bij de linker voor shockdemper een 21mm moer, en een inbus maat 6. Aan de rechter kant daarintegen zit een moer van 22mm en een imbus maat 8??????? Had ik dus precies geen lange inbus 8. Ook de moer bij de drijfas die los moet, stond in de boekjes dat het een bout was met 16mm dop. Nu blijkt het een moer van 30mm. Zit er verschil tussen bij verschillende audi modellen, of zit er bij mij een niet originel set op? Daar stond ik dus gister, een uur gefietst naar de opslagruimte, kon ik niks doen.

    En om mijn dag nog beter te maken, startte de motor niet nadat ik de auto ff had laten draaien, toen de motor warm was dus. Pas na hem nog een kwartier af te laten koelen, startte hij weer. Ook liep het stationair erg schokkerig zodra de motor warm was, en was het stationair toerental redelijk laag. Koud start ie binnen een paar sec, en loopt ie heerlijk, maar warm niet. Ik heb hier een filmpje van gemaakt. Hij sloeg pas aan toen ik 1/2 gas bij gaf. Ook het olie lampje begon te knipperen en te zoemen. Ik heb dus direct de olie gecheckt. Daar was niks mis mee, er zit genoeg olie in en hij lekt nergens. Alleen zat er wel een wittige aanslag op de oliedop. Zie foto's. Zou dit kunnen duiden op koelvloeistof in de olie? Zo ja, dan vrees ik voor mn koppakking. Ook loopt de temperatuur door naar de 100 graden, en stopt daar dan.

    Deze auto brengt toch meer moeilijkheden met zich mee, dan ik verwacht had. Vooral dat verschillende bouten niet kloppen is erg irritant.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door frizzaudi; 16-10-12 om 12:43.

  5. #65
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Ik vermoed dat er een temperatuursensor mottig is, dat doen ze nog wel eens. Als je de motor regelmatig even kort laat draaien, ontstaat er condens wat er uitziet als koelvloeistof in de olie. Als je 'm een keer goed warmrijdt is het weg.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #66

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Vandaag weer naar de auto toe gegaan. Hij start nu helemaal niet meer. De startmotor draait, de motor draait rond, geen rare bij geluiden, maar hij vertikt het om aan te slaan. Het lijkt wel hoe meer geld, aandacht en tijd ik in de auto stop, hoe meer er kapot gaat. En dat precies in de week dat ik vakantie heb en het een keer lekker weer is.

    Zou het niet starten met koude motor ook aan de temperatuur sensor kunnen liggen?

  7. #67

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Bij niet starten ga je eerst kijken als je wel vonk hebt van de bobine, dan kijken als hij nog een vonk heeft bij de bougie.

    Als hij dit heeft ga je kijken als hij nog wel benzine krijgt.

    Kijk hier eerst eens na voordat je in paniek raakt, kan wel een verdeelkap zijn die kapot is of smerige bougies of je benzine pomp.
    Mocht hij dit niet hebben zal het probleem iets lastiger zijn.

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Die sludge is een lichte condensvorming zo te zien... schrok me ook ooit wild toen ik dat zag. na flinke afstand/warm of bij koude start zal het weg zijn. Niet echt ernstig op eerste gezicht. Filmpje geeft wel een heel raar geluid en verontrustend lampje..... Zakt dat bij toerental verhogen en verlagen? Dan kan het ook aan je oliedruk schakelaar liggen. die piept dan boven bepaalde toeren meen ik. Het geluid (lijkt Q-music wel). klinkt meer als een startmotor/dynamo of wat... maar ik denk dat dit aan het filmpje ligt qua juistheid geluid? Is meer een piiiieep of zoemer niet?

    Misschien begint je Accu slecht te worden van starten en afzetten... neem 'm eens mee en laat 'm eens goed op!

    nOg eens gekeken naar filmpje.. volgens mij je oliedruksensor. Als je gasgeeft is het weg of toerental verhoogd.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  10. #69

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Als ik je verhaal zo lees vermoed ik dat de hallgever in de onsteking niet helemaal goed meer is, koud goed starten en warm niet is een van de symptomen dat hij aan het overlijden is, om later helemaal niet meer te starten. valt hij ook uit als hij warm is ? Controleer inderdaad eerst even of je vonk hebt, het kan natuurlijk ook iets simpels zijn...
    Laatst gewijzigd door herman1988; 20-10-12 om 20:14.
    '03 Audi S4 avant H6

  11. #70

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Helaas ga ik het hele project verkopen, omdat ik het(zoals sommige voorspelden) niet aankan. Ik heb niet het gereedschap en de werkplaats om eraan te werken, en zonder die 2 kun je nog zoveel willen, bepaalde zaken krijg je dan echt niet gedaan.

    Ook is 5 VWO redelijk pittig, wat als gevolg heeft dat ik al bijna 2 maanden niet bij de Audi ben geweest. Als die tijd blijft de stalling wel klauwen met geld kosten, waardoor ik het loon van mn zaterdag baantje direct door kan schuiven.

    Het veel spijt verkoop ik het project, en alle onderdelen die ik erbij heb gekocht. Voor geïnteresseerden, kijk bij mijn verkoop topic: http://www.audiforum.nl/forum/marktp...ml#post1355219

  12. #71
    jeroenbreuer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.151
    Kudos
    27
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Jammer dat je het opgeeft.

    Het lijkt wel dat je vooral op de schokdempers geconcentreerd hebt, wat een lastige klus is. Zelfs voor professionals!

    Als je eerst de relatief makkelijke klussen had gedaan zoals een kleine beurt geven en remmen vervangen was je misschien al verder geweest. Was er verder niemand in je omgeving (=pa, oom ?) die je kan helpen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door jeroenbreuer; 26-12-12 om 08:02.
    Audi 100 2.0i 85kw basis '86
    "Vorsprung durch technik"

    Saab 9-3 LPT S CombiCoupe
    " Born from Jets"

  13. #72

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Jammer! Denk als je plek had gehad, dat je je misschien minder gehaast had gevoeld, nu maak je idd kosten en je ziet je project niet groeien.
    Ik begrijp je besluit al vind ik het wel jammer. Ik had je graag ver zien komen met deze auto.... Al is het idd wel véééél werk.

    Eventueel kan je'm zelf strippen en rest bewaren voor later. Over een jaartje of wat gaat het toch weer kriebelen?
    Anders succes met de verkoop en goed dat je iig geprobeerd hebt!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  14. #73
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    Zeer jammer, Maar wel te begrijpen.

    Gezien je leeftijd en budget ben je er beetje te vroeg mee begonnen. Zelf heb ik ook een auto in de schuur om hem op te knappen, En nu 2000 euro verder staat die nog steeds in de schuur.

  15. #74

    Standaard Re: Audi 90 B3 2.3 opknappen

    De auto is naar A6-owner, die hem voor onderdelen gaat gebruiken.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •