Gaaf project hoor! Dit topic zal ik zeker blijven volgen... Dit soort doe-het-zelf projecten vind ik erg leuk om te zien!
Afdrukvoorbeeld
Gaaf project hoor! Dit topic zal ik zeker blijven volgen... Dit soort doe-het-zelf projecten vind ik erg leuk om te zien!
ik heb een vraagje aan leon80audi.
Die luchtfilterbox die je hebt gebruikt bij je turbo ombouw?
Van wat voor auto heb je die gebruikt.
Hij lijkt me van een coupe quattro,maar bij mijn turbo ombouw (coupe quattro ''86" ) krijg ik problemen met de slang die op de luchtmassameter zit.
De ruimte tussen het k-jet tronic en de inlaat is te klein (ca 4cm ertussen).
ik zou graag van je willen weten hoe je dat aangepast hebt,en of je eventueel van dat gedeelte een foto voor me zou willen maken.
Met vriendelijke groet.
Januzzz
Mooi project.Ben erg nieuwsgierig hoe het allemaal afloopt! :D
Welkom trouwens!
Welkom hier en veel plezier op het forum :wink:
Groeten Manuela
Sluit ik me helemaal bij aan!!. en ben heel benieuwd naar het eindresultaat..Dat moet ik zien!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
Zolang het allemaal met origineel spul en met liefde gebeurt heb ik er minder moeite mee...Maarja een 80q blijft wel zeldzaam idd...
Veel succes!
welkom op het audiforum .
leon80audi wat een gaaf project.
mooie kleur ook blauwwwww.
respect voor je project.
veel FOTO S a.u.b.
jack.
zeeer mooi project!!! Ik kan niet wachten hoe het uiteindelijke resultaat eruit zal zien!!! Veel suc6 en vooral veel foto's posten ;)
hallo,
Er zijn nieuwe foto´s online jullie kunnen ze bezichtigen op http://www.cleaned.be/forum/index.php?showtopic=21085
Daar heeft mijn neef ze geplaatst ik zelf zit momenteel in spanje. Als ik terug ben dan zou de auto klaar moeten zijn van de spuiter dit was eigenlijk al lang geleden beloofd maar jullie weten hoe het gaat.
Waarschijnlijk ga ik dan begin aug verder met de opbouw van de auto en kan ik eindelijk gaan proberen om te starten.....
gr leon
Mooi project! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Ook knap dat je dat dashboard er in gekregen hebt. Past dat zo of moet je er nog voor zagen, breken etc?
Wat extreem gaaf! Het project vordert gestaag! Dit wordt een hele extreme auto!
welkom op het forum, en een geweldig project ben er erg benieuwd naar het eindresultaat
Hoi hoi,
Weet iemand misschien iets over rvs uitlaten? wat zijn nu de voor en nadelen, en hoe is het geluid? hou niet van zo´n hard schel geluid, liever mooi donker. En hoe zit het met de warmte ontwikkeling bij rvs?
heeft iemand er ervaring mee?
rvs = roest niet , tenminste, dat duurt wel ff, geluid kan hetzelfde klinken als een standaard uitlaat
Geluid ligt niet aan RVS of blik, maar aan absorptie- of reflectiedempers. Kijk maar eens op de site van EPS, www.uitlaten.com
de wartme geleiding van RVS hangt nogal van het soort/kwaliteit rvs af, bepaalde soorten rvs zijn zelfs slecht in warmte geleidng.... dat is natuurlijk voor een uitlaat niet geschikt... aangezien die zoveel mogelijk warmte moeten geleiden.
de soorten rvs die ze bij EPS gebruiken zijn duurder maar geleiden wel goed warmte.
wat het geluid betreft denk ik idd dat het soort materiaal niet zo heel veel uitmaakt, absortbtie of reflectie dempers maken idd het verschil, zelfs het uiteindelijke sierstuk kan nog het geluid bepalen.
eps kost wel erg veel maar danh ebje ook wat, bij hun kunje.. binnen bepaalde grenzen uiteraard... zelf het geluid bepalen door de gaan experimenteren met verschillende dempers
ja klopt staat veel info daar,..maar hun verkopen het ze zullen nooit de nadelen vertellen...
Wat ik me afvraag is dat ik wel eens gehoord heb dat het voor turbomotoren niet goed is ivm warmte afgift...
daarom vroeg ik me af of iemand al eens zoiets heeft laten monteren en of iemand een neutrale kijk erop heeft..
mijn vorige auto was een benzine turbo. zat van voor de kat een eps uitlaat onder dus spruitstuk was nog orgineel... wat dat betreft geen ervaring met dat stuk van de uitlaat en warmte afgifte. De rest van de uitlaat ben ik erg tevreden mee geweesd
kan me verder niet voorstellen dat een bedrijf als EPS troep verkoopt.... dat is net zoiets als dat coen Donkers geen verstand van Audi's zou hebben ;)
EPS is een bedrijf wat altijd al performance uitlaten heeft gemaakt, vroeger ooit begonnen met het maken van uitlaten voor amerikaanse auto's en dit uitgebreid.
en volgens mij is de eigenaar nog een audi fan ook ;)
Yup, voorzitter van de AACN :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chaos
O, en EPS is absoluut geen troep, die gasten weten hoe je mooie uitlaat maakt. En het is zeker ook maatwerk (je kan idd je eigen geluid bepalen).
Nee, niks dan lof over die lui.
heb je wel een goed naar t materiaal van de standaard 200 turbo uitlaat gekeken? laat ik een hint geven: bij die van mij zat er na 13 jaar en 2--+dkm nog de originele onder (ja, was nog heel).... RVS gaat prima bij een turbo motor.
[wijsneusmode aan]
PS: en nog even wat: een quattro is altijd typ85, typ81 is altijd fronti. er is flink wat verwarring over, al helemaal omdat een paar quattro's het chassisnr met 81.... begint, maar het is ondertussen consensus dat typ81=front en typ85=quattro. kan een mod het onderwerp nog aanpassen?
[/wijsneusmode uit]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door type81
Ik dacht al, ik ken die zandbak ergens van :lol:
nu weet ik weer waar ik die foto's eerder had gezien hehehehe