Balen zeg. Alleen de deur of ook de dorpel?
De dorpel is lichtelijk beschadigd omdat de deur erover heen is geschoten. maar gelukkig niet echt naar binnen gedrukt.
het is puur de deur. helaas leren portierbekleding wel beschadigd en het leer van de stoel door rondvliegend glas wat tussen het rechterbeen en de zitting heeft gezeten.
Dat had ik liever niet gezien. Maar ja. Morgen komt er iemand van de verzekering langs.
Gelijk met de ombouw beginnen nu? Ik denk dat je er wel wat extra budget mee kan creëren als je het schade bedrag laat uitkeren en het zelf maakt.
Zo dat is een beste oplawaaier geweest volgens mij. Mankeer je zelf niets?
Dankje, nee mij mankeert niets. opzich viel het wel mee hoor. ik stond stil en de tegenpartij trok op en er zat een 1,5-2 meter tussen, schat dat hij 15km/h reed ofzo. maar precies met de hoek van zijn bumper midden in mijn deur, en daar is hij het zwakst.
Toen ik thuis kwam kreeg ik te horen,.......... komt wel goed schatje.
Jazeker. Maar zoals eerder vermeld heeft iemand mijn linker voordeur eruit gereden. En doe nu eerst de rs4 ombouw aan de buitenzijde.
Zoals eerder beschreven zit de aangepaste turbo eral op. Ben er nog steeds niet uit welke verstuivers ik monteer. Eerste week van januari stuur ik een aantal verstuivers naar diesel buchli, zij gaan testen welke de hoogste opbrengst heeft bij 1800-1900 bar.
Mooi project, helaas zonde van de schade en extra werkzaamheden die dit opleverd.
Heb je een GTB 2260vk turbo, die je aangepast hebt? Ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.
Succes met je mooie project, laat de voortgang foto's maar komen.
Ik ben zelf aan het kijken naar een audi 3.0 tdi een B8 uit 2008/2009, alleen is het moeilijk om zo'n auto richting de 350pk te laten gaan .
Dat betreft bij een bmw 335d gaat dit een stuk makkelijker.
Zou je dit vermogen alleen doormiddel van de orginele turbo te laten aanpassen en een chip op maat al redden of is hier meer voor nodig?
nee op mijn auto zit een KKK bv50. daar past geen Garett op. metname de aansturing van de VNT is kompleet anders. Ik heb een nieuwe KKK BV50 aan laten passen door FIN Turbo in finland.
maar 350pk uit een 245pk B8 is goed te doen hoor. aangepaste 2260 turbo, aangepast uitlaatsysteem en een grotere intercooler, aanpassing van je chip en je bent goed opweg.
ps de bmw 335d heeft toch 2 turbo's?
ben op dit moment eerst bezig met de RS4 ombouw. hoop hem over 2-3 weken naar de spuiterij te kunnen brengen. de kleur is al uitgezocht. liquid mercury van Bentley.
vind binnen het huidige kleuren gamma bij audi, niet veel bijzonders tussen zitten. of te overdone, zoals de bruin/oranje tinten, of te saai.
denk dat die bentley kleur erg mooi zal staan. de tijd zal het leren.
Waarom heb je hem helemaal in finland laten aanpassen, hier heb je toch ook wel tunners of gespecialiseerde bedrijven die dit kunnen?
Wellicht een kan er op de 3.0 tdi B8 ook een GT3063v erop als dit past, wellicht nog mensen die hier ervaringen mee hebben en of hier iets van af weten?(uitkomst hiervan)
De Bmw heeft inderdaad twee turbos volgens mij de gtb 2260 en een kleinere versie. Zou wel mooi zij op de audi een kleinere er bij
Ik heb mijn turbo van FIN Turbo uit finland. goede ervaringen mee. Tevens had hij nog een splinter nieuwe BV50 liggen. die heb ik voor een zachtprijsje van hem overgenomen en hij heeft hem aangepast.
een garret in de plaats van een kkk bv50 gaat niet werken. heb ik geprobeerd, maar de vnt aansturing krijg je niet goed werkend. die zijn totaal verschillend.
of je een GT3063 op een b8 kan zetten. Waarschijnlijk wel met een paar aanpassingen, maar dan heb je een turbogat van hier tot tokyo.
Dan kun je betrer de bestaande 2260 aan laten passen met een groter turbine wiel en een groter compressor wiel.
je moet er vanuit gaan dat alles kan, het is vaak een kwestie van geld en tijd.
heb een klant die van een 2,5tdi een bi turbo heeft gemaakt. het werkte wel, maar voegde niet veel extra's toe.