Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Restauratie Audi type 89 2.2e kat quattro

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Restauratie Audi type 89 2.2e kat quattro

    Heb paar maand geleden een verwaarloosde audi 90 quattro gekocht. Wagen stond klaar voor de sloop en er schortte wel wat aan. Heb hem gered van a certain death. Ben ondertussen al paar maand verder met mijn wagens (heb wel nog een paar resto projecten) en nu volop bezig met de 90. Eerste aandacht verging naar de motor. Deze draaide allesbehalve mooi stationair en viel op zijn gat bij gas geven.
    Ondertussen is de ontsteking deel vernieuwd, opgekuist en afgesteld. Injectie is ook gesteld en deels opgelapt.
    Vandaag heb ik de wagen laten warmdraaien ... witte rook bleef maar komen. Het leek wel een stoomtrein achter in de tuin . Is me wel duidelijk wat er scheelt . Cilinderkoppakking is voor de vuilbak.
    Toen de wagen mooi op 100 graden ging met ventillator erbij kwam er ineens rook uit de wagen 0.0 . Dan maar snel gecontroleerd ... was eig niet nodig want het water vloeide al rijkelijk omtent de gaspedaal. DAMN!!!!!
    Nu dus begonnen met het dashboard uit te halen en de kachelradiator uit te halen. Hoewel dit jaren terug mijn werk was bij een mercedesgarage zag ik er echt wel tegen op. Doe dat niet graag .
    Dash ligt er nu 80% uit en ik probeer zonder te veel breken of beschadigen de radiator te verwijderen.
    Wel jammer feit is dat ik het dashboard al een oplapbeurt had gegeven en dat het dus eig al deels open was geweest .

    Mvg
    Laatst gewijzigd door vandenabeele andries; 11-01-13 om 14:24.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Post Re: Restauratie Audi type 89 2.2e kat quattro

    Oef hij is eruit. Blijkbaar was me al iemand voor geweest want zaten al stukken in gebroken. De nieuwe is besteld en zal er wss zondag in gaan.
    Geniet ondertussen van de fotos .


    needs no comment

    dash deels eruit

    freedom

    central heating xD

    dash opzij gelegd voor het gemak

    the suspect in question

    beetse rot :s


    Mvg

  3. #3
    Oldtimer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    244
    Kudos
    6
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Restauratie Audi type 89 2.2e kat quattro

    Leuk om te lezen dat d'r weer een Audi van de sloop is gered. De kachelradiateur heeft zijn beste tijd wel gehad zo te zien. Succes met het inbouwen komend weekend en hou ons op de hoogte, liefst met foto's.
    Er zijn 10 soorten mensen. Zij die niet binair kunnen tellen en zij die dit wel kunnen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: Restauratie Audi type 89 2.2e kat quattro

    Leverancier had de verkeerde besteld . Zit nu te zoeken maar ik zie dat er een bestaat die veel duurder is. Een met koper ofzo. Wat is dat precies? Volledig in kop ipv aluminium?

    Iemand een idee?

    Mvg

  5. #5
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Restauratie Audi type 89 2.2e kat quattro

    Zover ik weet heb je maar 1 uitvoering voor de verwarming, volgens Audi zou dit 8D1819030B moeten zijn? (A90 '87>)
    Er zijn wel 2 verschillende versies voor de grote radiateur voorin (om de motor te koelen). De koperen koelt beter, vooral als je in een warm land zit met een heethoofd. Misschien dat je daar mee in verwarring bent.


  6. #6

    Standaard Re: Restauratie Audi type 89 2.2e kat quattro

    Nu je toch zover bent! Kijk alsjeblieft die vervelende regelkleppen na in je dashboard/regelbak die warme en koude lucht regelen, Die zijn na 25 jaar en zo'n lekkage vermoedelijk ook aardig verpulverd (foamlaag)..

    Ik doe dat door de kleppen foam vrij te maken en zelfklevend vilt er op te plakken (kan je ook dubbel doen omdat de alu kleppen vaak ronde gaten hebben waardoor ze beter tegen elkaar plakken). Het is dan weer dicht en je kan warm en koud weer behoorlijk regelen in de toekomst.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •