Zo! Veel succes!
Enige tijd geleden ben ik benaderd om een S4 2,7 biturbo te tunen. Dat project is nu begonnen. De auto zal niet gebruikt worden om te racen maar "gewoon" om mee op te weg te toeren. De bedoeling was om de S4 serieus te tunen maar de S4 motor leent zich daar niet voor omdat deze structureel anders is dan een RS4 motor. De keuze werd dan al snel gemaakt om een RS4 blok te sourcen. Het grote voordeel van RS4 techniek is dat het onderblok sterker is en de kop flowed stukken beter dan de S4 kop.
Al snel had ik een RS4 op het terrein staan die zwaar gecrashed was. Het blok de bak en de remmen waren nog bruikbaar, de rest was of al weg of afgeschreven. Op de foto's is duidelijk te zien hoe erg de RS4 eraan toe is. Zonde.....
Nu is dus de techniek eruit gesloopt.
Ik ga het vermogen serieus opschroeven naar een gezonde 550 a 580 pk. Hiervoor komen er grotere turbo's op, waarschijnlijk RS6/K04's. Daarvoor las ik nieuwe 321 RVS uitlaatspruitstukken en een compleet nieuw uitlaat systeem. Tevens worden IC's aangepast, benzinepomp, injectors, custom motronic remap, inlaat buizen lassen en nog véél meer. 8)
Kortom nog een leuk project in aanbouw. Ik zal hier zoals het SQ topic regelmatig updates gevenover de progressie.
genoeg geklets nu de pics!
idd de stoel stond net voor de plek waar ik naar ankerplaten gezocht heb.Oorspronkelijk geplaatst door sander
de wagen zelf heb ik ook aanschouwd.. is iid plaatselijk wat smaller..
vorige week woensdag stond ie nog mooi droog bij cd binnen....
klopt, geen prettig gezicht die ravage. de tunnel onder de achterbank is echt totaal samengedrukt. Wat een kracht....
De blauwe S4 op mijn site heeft ook RS4 techniek erin zitten en 580 pk.
Deze zilveren S4 heeft nog wel een S4 motor icm met k04's en grote IC en en en....
net aan 500 pk, maar dan is ook alles qua power eruit getrokken.....
Is idt voor een bekende van ons...?
En heb je in de toekomst zin in een 1.8T projectje om te tunen...?
Ik wil minimaal het standaard vermogen verdubbelt hebben.
Laart maar een keer horen wat er mogelijk is en wat het ongeveer kost..
Er hoeft nog maar 100Pk bij...
Ik ga beetje bij beetje alles op meer vermogen aanpassen, heb het uitlaatsysteem al, doe eerst wat uiterlijke dingen en ga me dan op de remmen storten..
Iedereen beweert dat S4 of RS4 remmen niet passen, maar Jeroen Dik krijgt ze ook onder een GolfV, dus lijkt mij dat ze dan op een A4 ook pas gemaakt kunnen worden.
@ pat
Buiten viel het mee vorig weekend. Zonnetje deed goed zijn best. De rest doe ik wel binnen. hehe
@Leon
Alles valt pas te maken..... Die S4 remmen heb ik straks losliggen.....
100 pk kan net het verschil zijn dat de internals aangepast moeten worden. we PB'en er wel ff over.