@Brake
alles wel weer goed gekomen?
Beste forumleden,
Ik heb besloten ermee te stoppen. Ondanks dat ik inmiddels een originele kabel heb, is het me bij mijn eigen auto voorgekomen dat VCDS wijzigingen die ik gedaan heb, en exact zo ongedaan heb gemaakt, alsnog voor een kerstboom aan storingen hebben gezorgd. Dit risico durf ik bij mezelf nog wel te nemen, maar niet bij anderen.
Zelf heb ik hele goede ervaringen met Rainesh en Carpediem, als het in de buurt van Groningen moet zou je een ander forumlid kunnen benaderen. Bij gebrek hieraan is er ook een commerciële partij met wie ik goede ervaringen heb (VIM via vagcan pro bijvoorbeeld): Bouma AutoComfort.
Goedemiddag allen,
Is er iemand in de provincie Groningen die mijn auto, een A6 C6 allroad kan uitlezen bij mij thuis? Uiteraard tegen betaling. Ik kom niet verder dan twee foutcodes, namelijk p2008 en p0299.
De motor draait wel maar is nu twee keer afgeslagen, kan er. Niet mee rijden.
Mijn dank is groot! Ronald
Hallo Ronald,
Had je hier al gekeken?
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16683.html
de 2 codes lijken met elkaar te maken te hebben. (klep inlaat spruitstuk staat permanent open)
waar woon je in de provincie?
Hoi die website is mij bekend en heb ik bekeken,
P2008 had ik opgelost, deze had ik eerder gehad en werd veroorzaakt door een los stangetje van de wervelkleppen in de inlaat. Nadat deze weer op z’n plek zat was de melding weg.
Tegelijkertijd met P0299 kwam ook de melding van een verstopt roetfilter, dit is nu de derde keer dat ik deze kreeg.
Ik heb inmiddels eea gecontroleerd maar verder dan een rookgas lekkende egr kom ik niet. Ik zit zelf te denken aan een verstopte roetfilter waardoor de turbo niet meer opspoelde en de motor z’n druk niet kwijt kan en daardoor afslaat.
Ik woon in Heiligerlee trouwens
Groet Ronald
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk