Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

  1. #1

    Standaard 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    Hallo iedereen,

    Ik lees al een tijdje hier op het forum maar nu bij deze mijn eerste post.

    Het probleem is als volgt:

    Op willekeurige momenten schiet mijn auto zijn EPC lampje aan.
    Vervolgens lees ik de wagen uit met Carista App op mijn mobiel + een ODB2 Wifi adapter.
    De code die ik dan eigenlijk altijd terug krijg is: "21388". Of te wel "Valve for Exhaust Flap 1"

    Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn uitlaatsysteem niet meer origineel is. Er zit een aftermarket uitlaatsysteem van Armytrix op. Deze is er op gezet door Absolute Motors.
    Tijdens het monteren hier van vertelde ze me (met b.v. fotos) dat de stekker die de originele uitlaat open of dicht zou moeten laten gaan al die tijd gewoon los zat en dus nooit verbonden zat aan mijn originele uitlaatsysteem.
    De stekker is daarom dus erg gaan corroderen. Nu waren de lui van Absolute Motors zo aardig om
    direct een plastic zakje (zodat er geen water bij kan) om dat stekkertje te doen en weg te binden aan mijn carrosserie.

    Goed, nu vermoed ik dat deze "21388" code die mijn EPC lampje laat branden en ook mijn auto in veilige modus (geen turbo boost meer) zet veroorzaakt wordt door die verroeste uitlaatstekker. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? Van een kennis hoorde ik dat je het beste de stekker gewoon kan afknippen en de draden gewoon moet isoleren.
    Maar goed ik had het gevoel dat hij ook niet zeker wist of dit het probleem zou oplossen. Het zou me namelijk niks verbazen als het systeem van die stekker verwacht dat er juist een verbinding is. Maar goed, ik weet het ook niet.

    *over 2 weken heb ik een afspraak bij de garage waar ik de wagen 1 jaar geleden heb gekocht. Maar ik ben zeer benieuwd naar jullie inschattingen zodat ik deze verhalen naast het verhaal van de garage kan leggen.

  2. #2

    Standaard re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    Is dit de juist categorie waar ik dit probleem had moeten plaatsen?

  3. #3
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    even in module 01 kijken of je de exhaust flaps eruit kan coderen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #4

    Standaard re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    even in module 01 kijken of je de exhaust flaps eruit kan coderen.
    Hallo, bedankt voor je antwoord. Ik heb helaas geen idee hoe ik dit zou moeten doen. Kan je me misschien doorverwijzen naar iets waar ik hier meer over kan vinden? Bedankt.

  5. #5
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rzanten Bekijk Berichten
    Hallo, bedankt voor je antwoord. Ik heb helaas geen idee hoe ik dit zou moeten doen. Kan je me misschien doorverwijzen naar iets waar ik hier meer over kan vinden? Bedankt.
    zoek iemand met vcds
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #6

    Standaard re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    Zo, bij de garage geweest en zoals verwacht weten zij ook niet wat ze er mee aan moeten. Ze hadden VCDS maar wisten niet wat er bedoeld werdt met het uitcoderen van de exhaust flaps in module 01.
    Want ik krijg die EPC foutmelding ook echt op willekeurige momenten. Het is niet alsof het altijd gebeurd als je de modus in AUTO zet en boven de 3500 toeren komt en het systeem de uitlaat open probeert te zetten. Dus ik ben echt benieuwd wat er nou precies gebeurd in de software. Misschien toch iets van een controle die de software om de zoveel tijd/km uitvoerd misschien. Ik kan er niet veel over vinden op het internet in ieder geval. Helemaal aangezien ik niet de eerste ben die een aftermarket uitlaatsysteem op een Audi zet en het uitlaatstekkertje overbodig is.

  7. #7
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rzanten Bekijk Berichten
    Zo, bij de garage geweest en zoals verwacht weten zij ook niet wat ze er mee aan moeten. Ze hadden VCDS maar wisten niet wat er bedoeld werdt met het uitcoderen van de exhaust flaps in module 01.
    Want ik krijg die EPC foutmelding ook echt op willekeurige momenten. Het is niet alsof het altijd gebeurd als je de modus in AUTO zet en boven de 3500 toeren komt en het systeem de uitlaat open probeert te zetten. Dus ik ben echt benieuwd wat er nou precies gebeurd in de software. Misschien toch iets van een controle die de software om de zoveel tijd/km uitvoerd misschien. Ik kan er niet veel over vinden op het internet in ieder geval. Helemaal aangezien ik niet de eerste ben die een aftermarket uitlaatsysteem op een Audi zet en het uitlaatstekkertje overbodig is.
    Waar kom je vandaan? Vast en zeker dat iemand in je buurt zit met vcds en wel weet waar diegene moet kijken.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Waar kom je vandaan? Vast en zeker dat iemand in je buurt zit met vcds en wel weet waar diegene moet kijken.
    Regio Utrecht.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    audiwereld.nl

    @Leon
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rzanten Bekijk Berichten
    Regio Utrecht.
    Dan zit audiwereld het dichtsbij voor je.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #11

    Standaard Re: 21388 Exhaust flaps stuck (S1)

    Sorry dat ik deze oude thread weer tot leven wek maar ik heb nieuws.
    Ik ga morgen langs Absolute Motors voor iets anders maar zij kunnen vast ook deze module uitschakelen.
    Mochten zij niet weten welke module dit is weet iemand hier toevallig welke module dan uit gezet moet worden? Dan kan ik dat doorgeven.

    Bedankt.

    Edit:
    Ik heb op Youtube inmiddels al een filmpje gevonden wat voor de Audi S3 en Golf R geldt. Deze hebben allebei het zelfde blok als de Audi S1.
    Dit zou het moeten doen, right? https://www.youtube.com/watch?v=ox9LYMcaI88
    Laatst gewijzigd door rzanten; 29-08-18 om 10:28.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •