Alleen met vcp, en de sofware van de Mmi moet een bepaalde versie hebben of hoger.
Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Als de software versie goed is wel.
Van de site van vcp:
VIM 2018
Created: 07 January 2019
We do receive many questions about fixed firmware for MY2018 MHI2Q headunits.
This firmware is available by dealer, Partnumbers are: 4M0 906 961 BP (A4,A5,Q5,Q7) and 4M0 906 961 BQ (A3). SVM Codes are: MHI2QER5092 and MHI2ER5089 respectively.
Eventually, You can ask dealer for fixing some known issues (like not visible Apple CarPlay icon, TPI 2042635). Dealer will then install FW 5092
Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro met Tapatalk
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Goed nieuws voor de appel eters
-Ermöglicht durch Benzin-
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Het onderwerp is aankoopadvies, ik heb vorige week een ODBeleven aangeschaft (voor de zekerheid via een nederlandse website). Misschien zijn mijn ervaringen tot nu toe behulpzaam...
- Ik heb de Pro versie gekocht, daar zaten 200 credits bij. Standaard krijg je al 20 credits geloof ik, dus dan weet je de uitgangssituatie.
- Met de smoes dat de NexGen dongle sneller is en later voor meer merken (dan alleen VAG merken) geschikt wordt, heb ik daarvoor gekozen
De unboxing was een beetje merkwaardig, in het doosje zaten een dongeltje en een handleiding (die volledig overbodig is) waar de belangrijkste info ontbrak: waar de hell is mijn pro-code? Om die meteen te verklaren, als je de app op je telefoon installeert (Android/Ios, ik heb zelf een Android) en je meldt je aan, dan wordt op basis van de dongle vastgesteld dat je een Pro licentie hebt.
Dan de tweede opmerkelijke bevinding. Ik vind het hele spul vreselijk langzaam werken.
- de app start gemiddeld snel op
- de volgende stap, verbinden, duurt vrij lang, je moet eerst de dongle kiezen (dit wisselt in snelheid)
- er wordt verbonden, dit duurt soms echt lang (minuutje zo maar), zonder feedback
- scannen van alle systemen duurt ook nog eens een minuutje of wat, je ziet alle componenten een voor een gescand worden
- een volledige backup maken is me nog niet gelukt, was na 20 minuten waar ik wezen moest en toen zat ie op 70%
Het kan zijn dat mijn telefoon traag is, maar ik ben niet erg onder de indruk van de snelheid.
Alle meldingen die ik terug krijg zijn wel relevant overigens. Tot een melding aan toe dat het raam van de bijrijder nog niet ingesteld is nadat de accu vervangen was.
De eerste coding die ik geprobeerd heb was de anti carjacking functie (op slot bij 15km/uur). Dat ging probleemloos en kostte 10 credits.
Doordat ik een eenvoudige A3 8P heb, is er dan niet zo veel interessants te doen, de verlichting, piepjes van de gordels en nog fröbeltjes, daar ga ik de credits niet mee opmaken. Gelukkig heeft mijn zus een Up! en mijn zwager een A6
Maar goed, verder in gebruik is het een leuk tool. Je moet soms een beetje experimenteren (een knop langer indrukken geeft soms een andere functie), maar er zit heel veel online hulp in verborgen.
Wat ik nu wil is mijn stuurhoek sensor (esp) voorzien van basis instellingen. Dat moet gemakkelijk zijn, op basis van VCD info. Ze hebben zelfs vergelijkbare nummering gebruikt. De login code staat zelfs in de app. Maar helaas, de security code werkt niet.
esp errors a3.jpg esp-coding a3.jpg esp login fail.jpg
Het is een beetje klein, maar als je goed kijkt is alles keurig in het Nederlands. De uitleg is duidelijk door gebruikers gemaakt en kan in allerlei talen zijn. Je kan dan nog aangeven of de hulp nuttig/correct is, of niet.
Weet iemand of er een support pagina is voor OBDeleven op dit forum? Anders lijkt het me leuk die te beginnen. Ik wil wel wat tutorials maken, als ik het begrijp. Zeker die coding is lollig.
Er is trouwens ook een OBDeleven forum waar ik lid van geworden ben, maar dat is niet echt nuttig.
Goede weergave van jouw ervaringen.
Ik heb zelf 'de oude' dongle, de nieuwe zou sneller moeten zijn. Dat lijkt niet echt zo, als ik dit lees. Heb je een goede internetverbinding? Data of WiFi?
Security-code: heb je ook de andere codes geprobeerd? Er staan er meerdere genoemd.
Credits ben je alleen kwijt bij gebruik van de 'Apps'. Dat zijn gewoon voorgeprogrammeerde codings. Je kunt altijd via coding dezelfde zaken programmeren, zónder gebruik van credits.
Extra credits kun je verdienen door dagelijks in te loggen en reclamefilmpjes af te spelen. 6 credits max. per dag.
De auto staat niet voor de deur, dus ik heb "alleen" 4G, maar dat is bijna net zo snel als Wifi (200mbps ofzo, dat moet voor dit soort toepassingen meer dan snel genoeg gaan.) Zou de rekenkracht van mijn mobieltje kunnen zijn dat alweer een jaar of 3 oud is.
In mijn beleving allemaal, maar ik had me ook onvoldoende in de werking van die security codes verdiept. Alle instructies waren nogal stellig dat het één specifieke code moest wezen. Ga het vanmiddag nog even proberen.
Ja precies, maar ik heb nu alles gecodeerd dat ik wilde en ben 20 credits kwijt. Heb er nog 197, oh, opeens 198 over. Bonus credits toegevoegd staat er. Kijk, zo kom ik natuurlijk helemaal niet door die credits heen
Ik ondervind geen trage verwerking met de pro versie op een iPhone X.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Ik zal het deze week eens opnemen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
@yzy, 1:47 om precies te zijn, de scan zelf +/- 1:30 bij gebruik een iPhone X, 4G.
https://youtu.be/mt0_iMp0MwQ
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
@PaudiA, ik heb hem bij Autowolf besteld.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Ik overweeg een handheld voor meerdere merken. VAG, BMW, Toyota
Hij moet alle fouten kunnen lezen en wissen.
Iemand nog tips?
Professionele Full Protocoll Diagnosecomputer Type Foxwell NT301
https://www.heproducts.nl/profession...uter-type.html