Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 48

Onderwerp: OBD11 aankoopadvies

  1. #1

    Standaard OBD11 aankoopadvies

    Ik ben momenteel aan het overwegen om OBD11 aan te kopen voor mijn 2019 A4 B9.
    Is het volgens jullie nuttig om de pro versie te nemen of volstaat de standaard versie?
    Indien je de pro versie neemt, zit je dan ook nog steeds gebonden aan het systeem van credits of kan je gewoon manueel coderen volgens hetgeen je op internet (en dit forum natuurlijk) terugvindt?
    Zaken die mij vooral interesseren zijn het desactiveren van de start/stop functie (vreselijk irritant met een automaat), Scandinavian DRL (achterlichten branden mee met DRL) en eventueel verkeersbordherkenning indien mogelijk.

    ps: Mocht er iemand op het forum zijn die deze zaken kan activeren (Hex V2 en laatste VCDS nodig) in regio Brussel/ten zuiden van Brussel en die overdag hiervoor even tijd heeft, laat gerust weten (tegen betaling natuurlijk)

  2. #2

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Coding/Coding II/Long coding wordt uitsluitend in de Pro versie ondersteund. Ik heb zelf de Pro versie en beschik inderdaad over deze opties. De standaard versie heeft geen optie voor coding geloof ik, afgezien van de Apps. En die apps zijn nogal duur, geloof me. Indien je meerdere zaken wilt coden, dan ben je met hun Apps vaak vele malen meer kwijt dan direct de Pro versie te bestellen.

    En om eerlijk te zijn, bij de Apps heb je niet echt controle over wat er nu gecodeerd wordt en hoe de coding verloopt.
    A4 Avant B9 3.0TDI Quattro 272PK/600Nm TipTronic|S-Line Int/Ext|Ibis-wit|Matrix-LED|B&O Sound

  3. #3
    Zluytr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    42
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Ik heb ook de pro.. zou me er toch eens in moeten verdiepen hoe het “long coding” werkt.

  4. #4
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Hier ook de Pro.

    Bij 'long coding' moet je heel goed tellen om de juiste bit aan te passen. Is te doen.
    Gelukkig zie je in de 'History' welke aanpassingen je gemaakt hebt, dus een fout is terug te vinden, zij het met nauwkeurig tellen en vergelijken.

    De longcoding kost geen credits, alleen de Apps kosten credits. Elke dag even inloggen en reclame 'kijken' levert vlot wat gratis credits op.

  5. #5
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Check het VAGCOM topic voor een locatie bij jou in de buurt ! Had ook even zitten gluren naar OBDEleven , maar alleen via Android toch ? Dan houd het gelijk op.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #6
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Hier ook de Pro.

    Bij 'long coding' moet je heel goed tellen om de juiste bit aan te passen. Is te doen.
    Gelukkig zie je in de 'History' welke aanpassingen je gemaakt hebt, dus een fout is terug te vinden, zij het met nauwkeurig tellen en vergelijken.

    De longcoding kost geen credits, alleen de Apps kosten credits. Elke dag even inloggen en reclame 'kijken' levert vlot wat gratis credits op.
    Correctie: bij OBD Eleven wordt (tegenwoordig?) keurig benoemd met welke bit je bezig bent, geen tellerij nodig.

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard OBD11 aankoopadvies

    Ik overweeg ook een OBDeleven aan te schaffen, de Pro versie werkt tegenwoordig toch wel met ios (apps only) ?

    Voorlopig zal ik enkel nog wat via de apps willen aanpassen, ik gebruik enkel ios producten. ik lees dat de ios app nog een beta versie is.

    Waarschijnlijk in mijn geval dus best interessant omdat ik dan geen android appaaraat hoef aan te schaffen.

    Eens ?

    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Ik overweeg ook een OBDeleven aan te schaffen, de Pro versie werkt tegenwoordig toch wel met ios (apps only) ?

    Voorlopig zal ik enkel nog wat via de apps willen aanpassen, ik gebruik enkel ios producten. ik lees dat de ios app nog een beta versie is.

    Waarschijnlijk in mijn geval dus best interessant omdat ik dan geen android appaaraat hoef aan te schaffen.

    Eens ?

    -Ermöglicht durch Benzin-
    https://obdeleven.com/en/apps-and-features

    In deze vergelijking op hun eigen site staat bij iOS toch wel erg vaak een kruisje. De 'Apps' werken wél.

    Heb je niet iemand in de kennissen-kring die een ouder Android toestel aan je over wil doen?

  10. #9
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    @yzy, de pro is €50,- duurder en een goedkoop android toestel zal ook snel 5 tientjes kosten, vandaar mijn overweging om gelijk de next generation pro te nemen, kan ik me er in de toekomst ook wat verder in verdiepen lijkt mij.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  11. #10
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    De next generation schijnt vele malen sneller te zijn, dat is een dikke plus.
    Verdere IOS ondersteuning wordt ontwikkeld, kondigen ze aan. Dus wellicht dat je eind van het jaar op volle functionaliteit zit.
    Ik zal 's voor je kijken welke Apps er voor jouw auto al zijn.

  12. #11
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Thx @yzy


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #12
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Komt ie: dit is alleen de omschrijving Als je dan een keuze maakt, komt er meer info.

  14. #13
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Bijvoorbeeld, Open door alarm:

  15. #14
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Zojuist de next generation pro besteld.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    36
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Ook handig om te weten; elke keer als je de app opent ontvang je een gratis credit point

  17. #16
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drive by IT Bekijk Berichten
    Ook handig om te weten; elke keer als je de app opent ontvang je een gratis credit point
    Is dat helemaal juist?
    Ik dacht:
    1x per dag een creditpoint als je inlogt
    5x per dag een creditpoint als je een reclamefilmpje afspeelt.
    Dus totaal max. 6 credits per dag erbij.

    Credits heb je overigens alleen nodig voor de Apps.

  18. #17
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drive by IT Bekijk Berichten
    Ook handig om te weten; elke keer als je de app opent ontvang je een gratis credit point
    + de 5 die je haalt met reclame blokjes


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    36
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    + de 5 die je haalt met reclame blokjes


    -Ermöglicht durch Benzin-
    Jep! Klopt helemaal!

  20. #19
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: OBD11 aankoopadvies

    In het verleden ging dat zelfs met meerdere toestellen. Dan scoorde ik 24 op een dag. Dat hebben ze helaas geblokkeerd

  21. #20
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard OBD11 aankoopadvies

    Waar ik helaas achter kwam is dat ik VIM niet aan kan zetten ivm 2018 model Audi en dus ook 100 c verloren, heeft iemand hier al wat meer info over ?
    Is het wel te coderen middels vag-com ?


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •