Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Subwoofer output activeren (MMI MSTD A3 8V)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    25
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Subwoofer output activeren (MMI MSTD A3 8V)

    Halloa!

    Ik heb een A3 sedan (2014, pre-facelift) met het basis-audio systeem. Dus geen center speaker en subwoofer.
    Nu heb ik met zeer veel beleid een kabel weggewerkt van de achterkant van de headunit in het dashboardkastje naar het reservewiel in de achterbak.
    Volgens het filmpje hieronder:

    https://www.youtube.com/watch?v=dvaUbtUe8Z8

    Ik heb byte 5 van de infotainment (5F) verandert naar 0A (a.k.a. bit 2 en 4 actief de rest non-actief)
    Dit zou de output pins van de sub en center speaker moeten activeren.
    Bij de A3 SB van een ex-collega hebben we het namelijk wel op deze manier voor elkaar gekregen.

    Het enige verschil met mijn sedan en de sportback van mijn voorheen collega is dat hij een orginele ASS subwoofer heeft gevonden en ik een aftermarket in de behuizing van de B&O sub. Ik heb dus geen 40w 2ohm (zoals origineel in de ASS spec). Maar een iets zwaardere van 120w 8ohm. Deze krijg ik echter onmogelijk in beweging. Nu snap ik wel dat er een zwaardere versterker tussen zal moeten, maar ik wil graag zeker weten dat de output werkt voor ik verder ga modificeren.
    Er ontstaat ook geen foutcode dat de subwoofer en center speaker niet werken, wat theoretisch wel zou moeten gebeuren na de aanpassing in de code.

    Is er mogelijk een andere code die aangepast moet worden of werkt de output alleen bij de juiste weerstand aanwezig?
    Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, alle tips zijn welkom!

    Groet, Zubin

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer output activeren (MMI MSTD A3 8V)

    Niet alle main units zijn geschikt voor ASS. Daarnaast zou je eigenlijk je main unit moeten parametriseren om het volledig werkend te moeten krijgen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Subwoofer output activeren (MMI MSTD A3 8V)

    Zubin,

    Heb je de subwoofer werkend gekregen op de standaard MMI, zonder versterker?

    grt Toon

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •