Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Welk type VCDS?

  1. #1
    Unruled's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Welk type VCDS?

    Ik heb met suf gezocht, maar alle topics die ik kan vinden hebben verouderde informatie, dus ik hoop dat het niet te gek is dat ik hier nu post.

    Ik heb recent een A6 gekocht en wil die zelf uit kunnen lezen en naar m'n zin maken (dus ook kunnen programmeren). Er zijn gigantisch veel resultaten als je zoekt op Vag-Com of VCDS, van Chinees spul tot een professionele garage set. Ik lees hier dat het alleen om het kabeltje gaat en de rest software is, en daar dat er een kastje tussen moet zitten. Wat is het nu echt? Puur ter informatie; zijn er Chinese oplossingen (al dan niet legaal) die goed werken?

    Op de site van RossTech vind ik de Hex-V2 voor 199 dollar (3 lijkt me zat), dat vind ik een mooi prijsje (met wat verzending en zo) waarvoor ik niet met riskante Chinese opties aan de gang ga, maar in Nederland kost het ding 599 euro , en wat is er mis met deze voor 45 euro? Maar kan de HEX-V2 wat ik allemaal wil? Of moet ik de HEX-NET hebben? Belangrijkste verschil lijkt mij de wifi en app ondersteuning, maar daar hecht ik weinig waarde aan.

    Alle vormen van advies zijn zeer welkom!
    Laatst gewijzigd door Unruled; 08-05-19 om 10:42.
    2010 | A6 C6 Avant | 2.0TDI

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    In Nederland kost de HEX-V2 met 3 VIN's 313,39 euro.
    Dan heb je ook de NL software, gratis updates en geen gedoe met verzenden en invoerrechten.
    De HEX-NET heeft inderdaad Wifi, en kan ook met een smartphone of tablet worden gebruikt, verder doet-ie hetzelfde.
    Er zit een dongle in de stekker die de software vrijgeeft, dus geen apart kastje.
    Het ding van 45 euro is nep, dat kan niet anders, alleen een telefoonnummer staat erbij...
    Ik heb zelf de oudere HEX-CAN com/usb, vijf jaar geleden bij RSC gekocht voor mijn 2010 Q5. Verstandig om geen kloon te kopen, BTDT....
    Laatst gewijzigd door Kees B; 08-05-19 om 11:29.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    Tja, op de bekende Chinese websites koop je ze inderdaad voor €20 met free shipping (geen invoerrechten), dat zijn natuurlijk geen originele. Goede versies werken goed, slechte werken slecht. Er zit verschil in. Updaten kan niet op een reguliere manier in ieder geval met die devices. En zoals je zelf zegt, niet legaal.

    Gaat het om de a6 c6 uit je onderschrift? Legaal is obd eleven de goedkoopste optie voor je waarschijnlijk, en dan met name de pro versie ivm coding. Zij hebben net ene nieuw device uitgebracht die je kan pre-orderen.

    Het grootste gevaar ben en blijf je zelf als je rücksichtslos gaat hannessen met dit soort apparaten. Oplettend zijn, scan vooraf opslaan, wijzigingen noteren, niet zomaar wat proberen e.d. helpt om problemen te voorkomen.

    Be aware, discussies over illegale software/hardware zijn hier niet toegestaan.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 08-05-19 om 11:33.

  4. #4
    Unruled's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    Bedankt voor jullie input!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    In Nederland kost de HEX-V2 met 3 VIN's 313,39 euro.
    Dan heb je ook de NL software, gratis updates en geen gedoe met verzenden en invoerrechten.
    De HEX-NET heeft inderdaad Wifi, en kan ook met een smartphone of tablet worden gebruikt, verder doet-ie hetzelfde.
    Er zit een dongle in de stekker die de software vrijgeeft, dus geen apart kastje.
    Het ding van 45 euro is nep, dat kan niet anders, alleen een telefoonnummer staat erbij...
    Ik heb zelf de oudere HEX-CAN com/usb, vijf jaar geleden bij RSC gekocht voor mijn 2010 Q5. Verstandig om geen kloon te kopen, BTDT....
    Die van 45 euro leek mij ook te mooi om waar te zijn, daar blijven we uit de buurt (ging om het idee). 300 euro klinkt al veel beter voor gewoon Nederlandse levering en ik verwacht dat dat hem dan wel zal worden...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Tja, op de bekende Chinese websites koop je ze inderdaad voor €20 met free shipping (geen invoerrechten), dat zijn natuurlijk geen originele. Goede versies werken goed, slechte werken slecht. Er zit verschil in. Updaten kan niet op een reguliere manier in ieder geval met die devices. En zoals je zelf zegt, niet legaal.

    Gaat het om de a6 c6 uit je onderschrift? Legaal is obd eleven de goedkoopste optie voor je waarschijnlijk, en dan met name de pro versie ivm coding. Zij hebben net ene nieuw device uitgebracht die je kan pre-orderen.
    Heeft dat dezelfde mogelijkheden als VCDS op alle mogelijke vlakken? Het gaat inderdaad om de C6, maar een goede vriend can me heeft een Seat en heeft ook wel interesse...

    Het grootste gevaar ben en blijf je zelf als je rücksichtslos gaat hannessen met dit soort apparaten. Oplettend zijn, scan vooraf opslaan, wijzigingen noteren, niet zomaar wat proberen e.d. helpt om problemen te voorkomen.

    Be aware, discussies over illegale software/hardware zijn hier niet toegestaan.
    Ik heb geen intentie om met een Chinees ding te gaan prutsen, mocht het niet werken lijkt me in het minst gunstige geval dat je alles omzeept helpt, zit ik niet op te wachten. Maar goed, wel interessant om te horen dat er goede tussen zitten. Gelukkig ben ik wel handig met computers, en de meeste programeer-acties zijn door anderen allemaal uitgedokterd gelukkig. Redelijk fool-proof
    Laatst gewijzigd door Unruled; 08-05-19 om 13:40.
    2010 | A6 C6 Avant | 2.0TDI

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    Het grootste en (fijnste) verschil is dat je bij zo'n kabel van Ross-Tech support en updates krijgt. Mocht er wat mis gaan dan heb je de fora en support members die je uitstekend helpen. Heb je een Chinese kabel die (om maar even een extreem voorbeeld te noemen) tijdens het herschrijven van je ECU de geest geeft, kan het best zijn dat je modules om zeep helpt.

    Daarnaast heb ik ook wel eens een Chinese kabel gehad om het te testen en de VAG-COM wereld te ontdekken maar gedoe met cracks en de verkoper die dan om de 2 maand een activation-bestand moest sturen enz.. Begin er niet aan is mijn tip .


  6. #6
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    973
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    Ik pruts al jaaaaaren lekker met m'n goedkope Chinese shit hoor, 'no sweat'!! Af en toe een nieuwe kopen als je een recentere auto hebt en dan verkoop je die oude wel weer aan een andere liefhebbert, nooit problemen mee gehad. Zolang je er eenvoudig service wilt resetten, instellingen veranderen, fouten zoeken en verwijderen en geen volledige tuning van de motor wilt maken is het prima.
    Laatst gewijzigd door robby70; 14-05-19 om 17:19.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    Kan ook prima, maar persoonlijk gebruik ik hem liever enkel om uit te lezen en niet data naar toe te schrijven .

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    Ben je voor Audi een specifieke diagnostics scanner nodig?
    Ik heb er een gekocht, niet eens een goedkope, maar het geeft aan dat ie geen verbinding kan maken met het voertuig..

  10. #9

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    @Reinhoud Terugsturen en kijken of obdeleven wat voor je is
    Laatst gewijzigd door Nenna; 24-07-19 om 11:39.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reinhoud Bekijk Berichten
    Ben je voor Audi een specifieke diagnostics scanner nodig?
    Ik heb er een gekocht, niet eens een goedkope, maar het geeft aan dat ie geen verbinding kan maken met het voertuig..
    Wat voor kabel? Wat voor software? Welke software versie? Wat voor Audi (bouwjaar enz)?

    Zoveel vragen, zo weinig antwoorden

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Reinhoud Terugsturen en kijken of obdeleven wat voor je is
    Ding is niet meer in de verpakking, het is bruikbaar voor andere auto's.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    49
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welk type VCDS?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Wat voor kabel? Wat voor software? Welke software versie? Wat voor Audi (bouwjaar enz)?

    Zoveel vragen, zo weinig antwoorden
    https://www.ebay.com.au/p/SP-Tools-S...0aAndqEALw_wcB

    Het is deze, Audi B5 A4, 2003

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •