Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Audiovolume aanpassen A3 8V Peak Limiter sub?

  1. #1

    Standaard Audiovolume aanpassen A3 8V Peak Limiter sub?

    Hoi,
    ik ben sinds mei van een A3 8P naar een 8V gegaan en ik heb het ASS audiosysteem maar ik erger me er soms mateloos aan. Ik heb er veel over gezocht maar tot een antwoord nog niet gekomen en aangezien ik geen vcds met kabel heb kan ik het antwoord ook niet zelf zoeken.
    Mijn playlist heeft verschillende muzieksoorten door elkaar, dus een rustig nummer, rock, hardrock, trance enz. En het staat wel wat harder soms... Maar als er dan een nummer voorbij komt met een wat vollere bas dan schakelt (volgens mij de versterker) het volume van de sub terug om beschadiging te voorkomen. Volume hoger zetten werkt dan ook niet meer, ik moet eerst de bass of sub instelling terugdraaien en dan gaat de volume van de muziek weer omhoog. Ik vind dit bloedirritant want ik moet dan steeds in dat menu aanpassen en ik vroeg mij af of dit uit te schakelen is of is het mogelijk om die limiet hoger te zetten via vcds? Mijn MMI is volgens mij standaard: mstd_eu_au_p3151. Ik had wel iets aan mogelijkheden gezien in het groene menu maar die heb ik blijkbaar niet.
    Op een Duits forum heb ik weer gelezen dat het eventueel aan een MMI update ligt, dus voor mij alleen nog meer verwarring.

    Zit er ook over te denken om de voordeur speakers te gaan vervangen, dit heb ik in mijn vorige A3 ook gedaan met demping van de deuren waarmee ik een flinke bonk in mn deuren heb verkregen terwijl het audio systeem een stuk slechter was als wat ik nu heb. Met die speakers zou ik de sub instelling wat lager kunnen zetten zodat die limiet wat minder snel intreed.
    Ik hoor het graag als iemand hier wat meer info over heeft.
    Thx
    Arno

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audiovolume aanpassen A3 8V Peak Limiter sub?

    Zover ik weet is het niet mogelijk om limiet wat hoger te zetten. Staat je gala toevallig aan? Dat kan iets helpen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Standaard Re: Audiovolume aanpassen A3 8V Peak Limiter sub?

    Dat zou wel erg jammer zijn... Nee, Gala heb ik al helemaal uitgezet.

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audiovolume aanpassen A3 8V Peak Limiter sub?

    Misschien juist aanzetten ? Anders zal je een aparte sub moeten aanschaffen waarschijnlijk wil je van dit probleem af zijn.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #5

    Standaard Re: Audiovolume aanpassen A3 8V Peak Limiter sub?

    Ook geprobeerd, echt van alles. Ik vermoed dat dit juist vanuit de versterker komt en niet van de sub of zie ik dit verkeerd?


  6. #6
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audiovolume aanpassen A3 8V Peak Limiter sub?

    Ja met een aparte sub bedoel ik ook de versterker. Je wilt een deftige subwoofer niet echt door de bestaande versterker aansturen meestal, want daarom doe je een subwoofer upgrade. :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •