Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: CH/LH Activeren A3 8P

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard CH/LH Activeren A3 8P

    Hoi,

    Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar door de verschillende antwoorden is het mij niet helemaal duidelijk, het lijkt mij (en die functie wil ik wel op mij nemen) handig een topic aan te maken in de "garagescene" waar alles besproken wordt betreft het activeren en wanneer dat wel en niet kan.

    Nu zit ik zelf ook met het volgende;

    Ik bezit een A3 8P uit 2012 (laatste model). Met VAGCOM heb ik op BYTE 12 -> bit 0 al geactiveerd samen met (uit m'n hoofd) ergens bij BYTE 0/1 een bit. Dit zou coming home moeten activeren maar dit doet voor alsnog niets. Nu zou het kunnen zijn dat dit betekend dat ik geen licht/regensensor in m'n A3 heb.

    Maarrrr (en dit is wat ik niet kan vinden hier), ik heb op mijn lichtschakelaar staan DRL (Day running lights) en wanneer ik de schakelaar daar op laat staan kan ik de auto gewoon uit of aanzetten zonder dat m'n dashboard begint te piepen.

    Even ter illustratie, ik heb deze;



    En in de filmpjes waar CH/LH geactiveerd wordt zit een lichtschakelaar als deze;
    Is de auto functie iets wat noodzakelijk is voor het boordnet om CH/LH te hebben(?).



    M.a.w. ik heb geen "auto" functie, deze is bij mij DRL.
    Kan iemand mij hierin verduidelijken?

    Bij voorbaat dank,
    Tim
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 11-09-19 om 09:34.

  2. #2
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.084
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: CH/LH Activeren A3 8P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar door de verschillende antwoorden is het mij niet helemaal duidelijk, het lijkt mij (en die functie wil ik wel op mij nemen) handig een topic aan te maken in de "garagescene" waar alles besproken wordt betreft het activeren en wanneer dat wel en niet kan.

    Nu zit ik zelf ook met het volgende;

    Ik bezit een A3 8P uit 2012 (laatste model). Met VAGCOM heb ik op BYTE 12 -> bit 0 al geactiveerd samen met (uit m'n hoofd) ergens bij BYTE 0/1 een bit. Dit zou coming home moeten activeren maar dit doet voor alsnog niets. Nu zou het kunnen zijn dat dit betekend dat ik geen licht/regensensor in m'n A3 heb.

    Maarrrr (en dit is wat ik niet kan vinden hier), ik heb op mijn lichtschakelaar staan DRL (Day running lights) en wanneer ik de schakelaar daar op laat staan kan ik de auto gewoon uit of aanzetten zonder dat m'n dashboard begint te piepen.

    Even ter illustratie, ik heb deze;



    En in de filmpjes waar CH/LH geactiveerd wordt zit een lichtschakelaar als deze;
    Is de auto functie iets wat noodzakelijk is voor het boordnet om CH/LH te hebben(?).



    M.a.w. ik heb geen "auto" functie, deze is bij mij DRL.
    Kan iemand mij hierin verduidelijken?

    Bij voorbaat dank,
    Tim
    https://www.stemei.de/pages/coding/a...aktivieren.php

    Hopelijk helpt het je.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: CH/LH Activeren A3 8P

    Ik ken deze, dat is het simuleren van een licht/regensensor, maar ik durf nu niet met zekerheid te zeggen of ik er wel of geen heb aangezien mijn DRL wel gewoon aan kan blijven staan als ik m'n sleutel uit het contact trek.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: CH/LH Activeren A3 8P

    Als je een sensor hebt, heb je Auto op de lichtschakelaar staan. De sensor zit in de voet van de binnenspiegel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    PatrickNB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: CH/LH Activeren A3 8P

    Bij mij werkt CH/LH inderdaad alleen als die schakelaar in de auto stand staat, dus die auto functie lijkt inderdaad noodzakelijk.


  6. #6

    Standaard Re: CH/LH Activeren A3 8P

    Als je geen sensor heb gaat het niet automatisch werken. En die heb je niet. Wel kan je volgens mij als je het met vcds heb aangezet het doen door een keer met je groot licht te knipperen alvorens je de auto afsluit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •