Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Hallo,

    Ik krijg de mirror dip miet werkend bij mijn Q3 van 2012.
    Ik heb dit eerst geprobeerd met de app van obdeleven. Daarna heb ik nog gecontroleerd of de instellingen gelijk waren aan de informatie die op de site van Gerrit Speek staat:

    1. [52-Portier Electr.RV]
    2. [Hercoderen-07] longcoding
    3. [Byte 04] [Bit 2] en [Bit 3] activeren


    1. [09-Boordnet]
    2. [Hercoderen-07] longcoding
    3. [Byte 04] [Bit 3] activeren

    Ook dit klopt. Ik heb ook de spiegel afgesteld terwijl de auto in de achteruit staat en de bediening op de rechtse spiegel staat. Maar niets helpt.
    Klopt het dat, dit alleen werkt als je seats memory hebt? Als dit het geval is kan ik stoppen met proberen want dat heb ik niet

    Groeten,
    Pascal.

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scallie Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik krijg de mirror dip miet werkend bij mijn Q3 van 2012.
    Ik heb dit eerst geprobeerd met de app van obdeleven. Daarna heb ik nog gecontroleerd of de instellingen gelijk waren aan de informatie die op de site van Gerrit Speek staat:

    1. [52-Portier Electr.RV]
    2. [Hercoderen-07] longcoding
    3. [Byte 04] [Bit 2] en [Bit 3] activeren


    1. [09-Boordnet]
    2. [Hercoderen-07] longcoding
    3. [Byte 04] [Bit 3] activeren

    Ook dit klopt. Ik heb ook de spiegel afgesteld terwijl de auto in de achteruit staat en de bediening op de rechtse spiegel staat. Maar niets helpt.
    Klopt het dat, dit alleen werkt als je seats memory hebt? Als dit het geval is kan ik stoppen met proberen want dat heb ik niet

    Groeten,
    Pascal.
    Boordnet coderen hoeft niet. Dat weer terug naar origineel.

    Knopje op rechts en dan in zn achteruit. Als spiegel niet beweegt dan met het verstelknopje even naar beneden verstellen. Als het op gewenste stand staat dan weer knopje terug naar midden toe draaien (dus niet spiegelglas verstellen).

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Boordnet weer terug gezet. Spiegel afgesteld terwijl de auto in de achteruit staat. Knopje weer in het midden, maar helaas het werkt nog steeds niet.

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scallie Bekijk Berichten
    Boordnet weer terug gezet. Spiegel afgesteld terwijl de auto in de achteruit staat. Knopje weer in het midden, maar helaas het werkt nog steeds niet.
    Op rechts, achteruit. Handmatig even 1x instellen en dan knopje terug

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Is het ook belangrijk dat je daadwerkelijk een stuk achteruit gereden hebtIk heb hem tot nu toe alleen in de achteruit gezet. Niet gereden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scallie Bekijk Berichten
    Is het ook belangrijk dat je daadwerkelijk een stuk achteruit gereden hebtIk heb hem tot nu toe alleen in de achteruit gezet. Niet gereden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Nee

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Wat ik ook doe, het werkt niet. Ik las op een Skoda forum over hetzelfde probleem. Het heeft waarschijnlijk toch te maken met een geheugen functie. Of stoelen met geheugen of spiegels met geheugen is nodig. Lijkt me ook logisch want de posities zullen toch ergens opgeslagen moeten worden. Dus voor mij geen mirror dip.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scallie Bekijk Berichten
    Wat ik ook doe, het werkt niet. Ik las op een Skoda forum over hetzelfde probleem. Het heeft waarschijnlijk toch te maken met een geheugen functie. Of stoelen met geheugen of spiegels met geheugen is nodig. Lijkt me ook logisch want de posities zullen toch ergens opgeslagen moeten worden. Dus voor mij geen mirror dip.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Blijf het vreemd vinden. Welk bouwjaar is je Q3?

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    2012

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  11. #10
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scallie Bekijk Berichten
    2012

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Zou gewoon moeten werken

    Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    26
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    ik heb ook mirror dip op mijn A3 uit 2014 werkt perfect zonder geheugen functie, gaat helemaal naar beneden als het knopje naar rechts is en weer terug als ik hem terug draai naar het midden.
    Je gebruikt OBD11 zie ik, spaar wat gratis credits op en probeer het de doen met zo'n app, misschien heb daar meer geluk mee.

    Success!

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    50
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Mirror dip Q3 8U werkt niet (obdeleven)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JRA38V Bekijk Berichten
    ik heb ook mirror dip op mijn A3 uit 2014 werkt perfect zonder geheugen functie, gaat helemaal naar beneden als het knopje naar rechts is en weer terug als ik hem terug draai naar het midden.
    Je gebruikt OBD11 zie ik, spaar wat gratis credits op en probeer het de doen met zo'n app, misschien heb daar meer geluk mee.

    Success!
    Nee helaas dat gaat niet lukken. Ik heb het al met de app geprobeerd. Ben er nu ook helemaal niet meer mee bezig. Ik vind het wel best zo

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •