Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 3.2 foutcodes 2177 en 2179 na montage andere uitlaat

  1. #1

    Standaard 3.2 foutcodes 2177 en 2179 na montage andere uitlaat

    Hallo,

    De volgende foutcodes komen naar boven na het installeren van een catback systeem, 2177 en 2179.
    bij het warmlopen van het uitlaatsysteem merkte we dat bij de verbindingsklemmen lichtelijk condens naar buiten sputterde.
    Dit was bij de klemmen na de kat begin tussenstuk en einde tussenstuk overgang einddemper.
    Schroeven zijn nogmaals strak aangetrokken maar durfde niet verder te gaan omdat we bang waren dat bouten zouden over breken.
    Dus ik heb het vermoede dat het waarschijnlijk op deze verbindingspunten nog niet helemaal lekdicht is.
    Zou dit ook de oorzaak kunnen zijn dat deze twee foutmelding nu verschijnen ?
    En heeft iemand suggesties hoe dit helemaal dicht te krijgen.
    Erbij te vermelden dat het geen prul uitlaat is met goedkopen klemmen, ziet er echt allemaal kwalitatief en degelijk uit.
    Het is een Fox uitlaat catback systeem.
    Met vriendelijke groet,
    John

    Sorry was nog vergeten te vermelden dat het om een A3 Sportback 3.2 2006 gaat
    Laatst gewijzigd door tom; 27-09-20 om 14:12.

  2. #2
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: 3.2 foutcodes 2177 en 2179 na montage andere uitlaat

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #3

    Standaard re: 3.2 foutcodes 2177 en 2179 na montage andere uitlaat

    Hoi,
    Dus er zit geen tolerantie in hoe dicht een uitlaat moet zijn?
    Als er B.V. een lek bij een lasnaad zou zitten dan zou je zo`n foutmelding ook krijgen?
    Ik heb natuurlijk al veel gelezen over deze foutmelding nu en er zijn meerdere oorzaken, maar was wel heel erg toevallig dat deze nu naar boven komt daar waarschijnlijk de uitlaat niet helemaal lekvrij zou zijn.
    Iemand suggesties hoe deze lekvrij de krijgen? Bedoel de klemmen zijn van rvs zoals de uitlaat en normaal gesproken zou je niks anders nodig hebben dan de klemmen.
    Ik was al eens het denken aan eventueel pasta of andere pakkingsmateriaal wat voor verbindingen gebruikt zou kunnen worden.
    Gr John

  4. #4

    Standaard re: 3.2 foutcodes 2177 en 2179 na montage andere uitlaat

    Kom net van de garage terug en monteur vertelde mij dat dit eigenlijk niet zo zou zijn omdat lambda sondes voor de kat zitten en dus ook voor het cat systeem.
    Een foutmelding zou dan wel kunnen als voor de lambda sonde een lek zou zijn.
    Kan iemand dit bevestigen of dit ook zo idd is.
    Gr john

  5. #5

    Standaard re: 3.2 foutcodes 2177 en 2179 na montage andere uitlaat

    Foutcode blijft voorkomen.
    LMM is al vervangen
    P2177 en P 2179 komen alleen voor als de auto vermogen moet leveren, dus b,v op snelweg .
    Woon-werkverkeer nooit een foutcode zichtbaar.
    Maar zodra ik weer op snelweg ga rijden komt het weer naar boven.
    Het vreemde is dat het motor storingslampje nooit gaat branden .
    Dus alleen als ik met vcds auto uitlees dan zie ik spontaan deze twee foutcodes naar boven komen.
    Wat volgt is een reset en daarna zijn ze weg totdat ik weer op snelweg gereden heb.
    Iemand een idee ?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •