Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: High beam assist foutmelding

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard High beam assist foutmelding

    Hoi,

    Ik rijd een A3 8V 5drs sportsback 2014, heb een HBA/FLA spiegel gekocht van een 2015 model.
    Na het plaatsen van de HBA/FLA spiegel en het gecodeerd te hebben wordt ik helaas begroet met de volgende foutmelding;





    Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe te verhelpen?

    Wat ik al heb gecodeerd:
    19: CAN Gateway - Installation List - Enable address 20: High Beam Assist

    09: Central Electronics - Coding, long coding helper - Byte 2 - Change to 1D (Take note of your original coding just incase...)
    09: Central Electronics - Adaptations, search for "fernlicht" in the search box - "Menuesteuerung Fernlichtassistent" - Change to PRESENT
    09: Central Electronics - Adaptations, search for "fernlicht" in the search box - "Menuesteuerung Fernlichtassistent Werkseinstellung" - Change to PRESENT
    09: Central Electronics - Adaptations, search for "fernlicht" in the search box - "Fernlichtassistent Reset" - Change to NOT ACTIVE (this will 'remember' your HBA setting on the DIS upon cycling the ignition.. Handy...)

    20: High Beam Assist - Coding, long coding helper - byte 0 - Change to 01 for HALOGENS, 04 for LED, and 02 for XENON

    Logischerwijs alles al eens uitgevinkt en weer opnieuw gedaan, helaas zonder resultaat.

    Dankbaar voor alle hulp
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 25-07-21 om 16:24.

  2. #2
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: High beam assist foutmelding

    Als je geen high beam assist camera hebt, en dit per ongeluk activeert in vcds, wordt je begroet met dergelijke meldingen
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: High beam assist foutmelding

    Klopt, ik had het dus fabrieksaf niet, maar heb de spiegel gekocht en in 19. CAN-GW de module aangezet. Ik kan de module ook in en de spiegelmodule zelf coderen, dat gaat gewoon goed. Zodra ik de grootlicht schakelaar naar voor duw zie ik 't HBA icoontje een seconden en daarna gooit die de foutmelding op m'n dashboard.

    Ook handig te vermelden ik heb de 'HIGH' versie van BCM en CAN-GW, beide draaien op het MQB platform.
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 25-07-21 om 16:26.

  4. #4
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: High beam assist foutmelding

    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: High beam assist foutmelding

    Haha, dat is mijn eigen thread, zie de usernames maar

    En dat was op mijn oude wagen, de A3 8P. Ik heb nu een 8V .
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 25-07-21 om 16:41.


  6. #6
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: High beam assist foutmelding

    Ah ok haha, mooie nieuwe uitdaging dan.. Je vind er niet veel over.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: High beam assist foutmelding

    Nee daarom, en de dingen die ik wel kan vinden zijn nou ook niet echt bevordelijk (defecte modules, camera's enz.) Heb de spiegel gekocht bij een bedrijf dus ook al direct een mail uit gedaan, wellicht dat ik hem nog kan ruilen. De dimfunctie werkt echter nog wel in de spiegel maar volgens mij wordt die ook niet middels de module aangestuurd en werkt dit los van elkaar.

  8. Ad
  9. #8
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: High beam assist foutmelding

    Alles leuk en aardig maar die CAN-high CAN-low bypass aansluiting kan echt niet zo Henk..... Bij de 8V ook zo gedaan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    .... De dimfunctie werkt echter nog wel ..........en werkt dit los van elkaar.
    Dimfunctie werkt idd op zichzelf met twee sensoren die op de spiegel zijn gemonteerd.
    Waarschijnlijk is de camera voor tegenliggerlicht detectie op de spiegel niet meer goed.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: High beam assist foutmelding

    Haha, ik weet 't dit was mijn A3 waar ik "echte" retrofits ging doen en nam soms niet echt de tijd om het netjes te doen, maargoed, al gaande leert men.

    En nee, bij mijn 8V heb ik heel netjes kabel vrijgemaakt van de auto-leveling koplamp module en daar iets van de huls van de CAN-HI en LO afgehaald, gesoldeerd en netjes electrisch tape en daarna clothtape (of hoe het ook heet, dat katoentape) er omheen gewikkeld. Ziet er fabrieksaf uit.

    Moet ook zeggen dat de 8V veeeeeeeeeeeel meer werkruimte heeft onder de stuurkolom dan de 8P. Daar zat alles echt nokvol.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: High beam assist foutmelding

    Probleem is opgelost; heb een vervangende spiegel gekregen, eerst de camera en sensor omgewisseld, geen succes. Daarna de spiegel compleet opengemaakt en de hele module uit de spiegel omgewisseld. Dit werkte uiteraard.

    P.S. ik raad 't niemand aan om zo'n spiegel te demonteren, wat een kl*te werk. Kan niet met gereedschap gaan porren want dan beschadig je de boel. Dit heeft me wat nagels gekost en heel wat karma tegenover god...






Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •