Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Security Access BPP motor lukt niet voor Engine 01 tbv ash/soot resetten na nieuw roetfilter 2.7tdi motor 2006.

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Security Access BPP motor lukt niet voor Engine 01 tbv ash/soot resetten na nieuw roetfilter 2.7tdi motor 2006.

    Hallo VAGgers,

    Bij inloggen op Engine 01 - Security Access (controller J623) krijg ik van VCDS (v21) geen suggesties welke code hier te gebruiken (op andere plekken wel). Een hele rits gebruikelijke codes gebruikt (oa 12233 30605 27971), maar helaas wordt geen enkele geaccepteerd tot nu toe.

    Ik wil na vervangen van het roetfilter (was vol, te veel tegendruk na regen) de auto uit noodloop krijgen. Ik kan wel een nieuwe waarde invoeren (0001 om oude waarde te resetten); de TEST knop doet het wel, maar SAVE blijft grijs. Dus wellicht eerst die security access nodig.

    De 'actual' carbon waarde heb ik via rem/gas-dans 10x naar onder de 10g gekregen, maar de calculated waarde blijft vooralsnog op 48 staan. Bij proberen regenereren te starten wordt 10016 wel geaccepteerd maar erna begint het regeneren niet (lampen aan, ventilatie aan, koelwater heet genoeg, deur en klep dicht).
    VCSD (21) geeft bij dit scherm geen bij mij geen suggestie wat in te voeren, bij andere plekken wel.

    Weet iemand raad? Of doe ik iets fout?

    Auto is een A6 Quattro 2.7tdi uit 2006, motor BPP. ECU software versie 0050 volgens mij.
    Security access J623 lukt niet.jpg

    EDIT: of misschien ECU gechipt (verandert dan de security code?? )
    EDIT2: meer to the point gemaakt (?)
    EDIT3: bovenstaand schermpje blijkt altijd te komen, dus duidt geen fout aan zoals ik eerst dacht. Tekst aangepast

    Groeten,

    Panthouse
    Laatst gewijzigd door panthouse; 04-11-21 om 01:13. Reden: Bericht aangepast na nieuwe inzichten

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •