Resultaten 1 tot 6 van de 6
    1. #1

      Standaard A3 G-Tron 2014 Lambda/Oxygen sensor bereik wijzigen

      Hallo,
      Mijn 2014 Audi A3 G-Tron loopt niet lekker stationair en soms ook niet tijdens het rijden, op zowel gas als benzine. Onderhoud altijd op tijd gedaan.
      Ik heb al het eea vervangen:
      - Bougies
      - 2/4 bobines
      - 1e en 2e lambda sensor in de uitlaat
      Ook heb ik Forté Fuel System Cleaner gebruikt. Mocht allemaal niet baten.

      Dit probleem komt vaker voor, en in het onderstaande bericht staat dat het is opgelost nadat het bereik van de Lambda sonde 'wat verruimd' werd. Ik heb die garage (ASN Car Solutions in Helmond) benaderd (naartoe gereden want ze namen de telefoon niet op) maar die hadden geen tijd en wisten niet waar ik het over had etc.

      Nu is de vraag, is hier iemand die weet hoe dit moet en bereid dit te doen?
      Bij voorkeur in Brabant, rond Tilburg.

      Alvast bedankt!

      Roel

      Referentie aan bericht:
      HTML Code:
      https://www.audiforum.nl/forum/model-specifiek-forum/audi-a3/8v-2012-2020-/120790-g-tron-vervuiling-injectoren.html
      Ik heb inmiddels de Lambda sonde laten vervangen, en ook een kabeltje waarvan Audi aangeeft dat het voor problemen zou kunnen zorgen. De storing blijft terug komen.
      Ik denk dat de verkoper, bij wie de auto een jaar lang heeft stil gestaan, de auto maar terug moet nemen. Het is immers een ondeugdelijk product gebleken, zodat ik recht heb op wettelijke garantie. Ik heb er inmiddels al 500 euro in gestoken voor een grote beurt, en daarbovenop nog eens 700 euro aan onderzoekskosten. Ik heb er ook geen vertrouwen meer in..
      Even een update, gisteren de auto weer opgehaald bij de garage, nu is de brandstofpomp vervangen. Dit gaf eerst geen verbetering, maar na een aantal keren de storing te hebben gewist, blijft het lampje nu uit!
      Nieuwe update 15-04-2021 vorige keer is het lampje motorstoring na een paardagen weer gaan branden, na overleg met de verkoper de auto naar een andere garage gebracht, deze heeft het bereik van de lambda sonde wat ruimer ingesteld. Een uurtje werk, probleem opgelost!

    2. #2
      Rol-Co's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Posts
      6.614
      Kudos
      1
      Auto
      Audi S4

      Standaard Re: A3 G-Tron 2014 Lambda/Oxygen sensor bereik wijzigen

      Roel

      Ik heb dit ook gelezen in het g-tron topic en vraag me af of dit klopt, kennis van me heeft een g-tron en had ook deze problemen en heb hem dat topic toegestuurd maar ook hij kreeg ze niet te pakken, het was iets te ver om heen te rijden op de gok.
      Wat hij uiteindelijk gedaan heeft is zijn tank vol gegooid met 98 (E5) en toen het gas op was daar een tijdje op gereden, en ook een beetje steviger gaan rijden, uiteindelijk knapte de wagen steeds meer op, met vcds het motorlampje gereset en tot op heden niet meer terug gekomen, rijd inmiddels weer op gas zonder problemen.

      Misschien dat dit in de zoveel tijd eens moet.
      Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

    3. #3

      Standaard Re: A3 G-Tron 2014 Lambda/Oxygen sensor bereik wijzigen

      Bedankt voor je reactie rol-co.
      Ik tank niets anders dan 98/shell v-power omdat ik bijna altijd op gas rij. E10 langdurig in de tank laten zitten kan voor problemen zorgen heb ik begrepen vanwege de ethanol.
      Ook met stevig rijden op benzine (in Duitsland, 140/150kmh, heuvels, volgeladen en met dakkoffer) gaat het probleem helaas niet weg..

    4. #4
      Rol-Co's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Posts
      6.614
      Kudos
      1
      Auto
      Audi S4

      Standaard Re: A3 G-Tron 2014 Lambda/Oxygen sensor bereik wijzigen

      Toch had hij dezelfde problemen, stationair wat laag onregelmatig draaien en soms motorlampje aan.
      Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

    5. #5

      Standaard Re: A3 G-Tron 2014 Lambda/Oxygen sensor bereik wijzigen

      Laatst heb ik een (imitatie) vcds besteld en gisteren is die binnengekomen. Gelijk gekeken naar de foutcodes.
      Foutcode gerelateerd hieraan is P2270, "Oxygen (Lambda) Sensor Signal B1 S2 - too lean.
      Bij het Googlen kwam ik bij https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18702.html, verschijnselen komen precies overeen.
      Daar worden de volgende mogelijke oorzaken genoemd:

      Het systeem is te arm, dus de cilinder(s) krijgen te veel lucht, of te weinig brandstof
      - de LMM (G70) is vuil of defect
      - een lek na de LMM
      - de sensor voor de barometrisch buitenluchtdruk is kapot
      - injector(en) vervuild of kapot
      - brandstoffilter vervuild
      - brandstofpomp vuil of defect
      - te veel olie op een in olie gedrenkt luchtfilter

      Als eerste noemen ze Mass AirFlow sensor of een lek in de inlaat. Eerstvolgende wat ik ga doen, MAF reinigen met remmenreiniger. En als ik toch bezig ben, gelijk kijken of er een lek na de MAF zit met carb-cleaner.
      Ik zal resultaten posten zodra ik eraan toekom.


    6. #6
      Rol-Co's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2007
      Posts
      6.614
      Kudos
      1
      Auto
      Audi S4

      Standaard Re: A3 G-Tron 2014 Lambda/Oxygen sensor bereik wijzigen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woolybully Bekijk Berichten
      Laatst heb ik een (imitatie) vcds besteld en gisteren is die binnengekomen. Gelijk gekeken naar de foutcodes.
      Foutcode gerelateerd hieraan is P2270, "Oxygen (Lambda) Sensor Signal B1 S2 - too lean.
      Bij het Googlen kwam ik bij https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18702.html, verschijnselen komen precies overeen.
      Daar worden de volgende mogelijke oorzaken genoemd:

      Het systeem is te arm, dus de cilinder(s) krijgen te veel lucht, of te weinig brandstof
      - de LMM (G70) is vuil of defect
      - een lek na de LMM
      - de sensor voor de barometrisch buitenluchtdruk is kapot
      - injector(en) vervuild of kapot
      - brandstoffilter vervuild
      - brandstofpomp vuil of defect
      - te veel olie op een in olie gedrenkt luchtfilter

      Als eerste noemen ze Mass AirFlow sensor of een lek in de inlaat. Eerstvolgende wat ik ga doen, MAF reinigen met remmenreiniger. En als ik toch bezig ben, gelijk kijken of er een lek na de MAF zit met carb-cleaner.
      Ik zal resultaten posten zodra ik eraan toekom.
      Goed plan! Maar andersom beginnen.
      Mocht je ooit iets van dit willen vervangen doe dan wel origineel, kan je in DE iets goedkoper krijgen vaak en is het verschil met imitatie de ergernis niet waard. Al zoveel rare fratsen gezien.
      Een lmm reinigen is wel iets met risico, het is een gevoelig apparaat, je hebt ook lmm reinigers die ervoor zijn, ook niet droog blazen met perslucht, risico op schade.

      Verder lees je veel dat ze injectors reinigen maar hij gebruikt niet dezelfde voor gas als voor benzine dus daar geloof ik niet zo in eigenlijk.
      Sensor voor barometrische buitendruk kan je waarschijnlijk wel ergens met je vcds uitlezen en gaf dan ook wel een foutmelding.

      Brandstof filters is ook vreemd, maar GS gaat natuurlijk nooit van een G-tron uit.

      je hebt vcds
      kijk ook eens naar die lambda waarden of je die ziet en eventueel iets raars, lambda moet 1.00 zijn.

      een uitleg
      https://www.gerritspeek.nl/vag-com_fuel-trim.html
      Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •