Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Regensensor gevoeligheid

  1. #1
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Regensensor gevoeligheid

    Allen

    ik heb in mijn A4 B7 een regensensor, dat lijkt natuurlijk handig en beter dan mijn vorige wagen die dat niet had maar heb de wagen nu een jaar en ik kan er niet aan wennen.

    de issues die ik heb:

    bij miezer regen te vroeg/snel of te lang aan waardoor hij vaak op een droge ruit wist.
    bij harde regen naar de hoge stand, maar dat wist slechter.

    bij mijn vorige wagen zonder sensor had ik de interval altijd wel een tandje te laag zodat de ruit echt nat is en woesj, weg. Echter is dat met de sensor niet voor elkaar te krijgen.
    nu ben ik al zo ver dat ik er over denk om regensensor uit te programmeren en het gewoon weer als interval en handmatig te gebruiken, kijk ik in vcds en zie ik dit.

    F76962B3-095F-4454-BDEA-AE58DD15C6EE.jpg

    ik kom er maar niet uit hoe hij op 50 komt, ik heb dat wissen bij achteruit rijden er al eens af gehaald omdat het wat onzinnig is bij een automaat waar je altijd door achteruit moet schakelen en dus die wisser gaat, ook als je vooruit weg rijd, beetje onzinnig.


    maar goed
    de auto heeft regensensor (4) plus teardrop (8) plus speed dependent interval (16) headlight washers (32)
    reverse is uit
    eerste 2 is niet te controleren.
    voor mijn aanpassing stond hij dus op 114 waar 115 weer standaard is volgens vcds. Maar wat is standaard? Alles optellen is 127 dus 115 is?
    ik ben al een tijdje aan het piekeren hoe dit nou kan, of wat er nou niet goed zit, en weet iemand wat die speed reset inhoud?

    kan je de gevoeligheid ergens verlagen? Zodat je nog wat aan de standen hebt op het hendel aan je stuur?

    edit:
    gevoeligheid waarschijnlijk gevonden.
    https://www.audiforum.nl/forum/model...gensensor.html
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Regensensor gevoeligheid

    Ik heb hem op 63 geprogrammeerd en de ruit bij de sensor goed schoongemaakt en nu werkt ie best goed, wacht nu langer met wissen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Regensensor gevoeligheid

    Ik denk:
    Als ie op 50 stond, was je regensensor uit. 50 is de optelsom van 2, 16 en 32. Die 3 stonden dan aan.

    Ook bij 114 (som van 2, 16, 32, 64) en 115 (1,2,16,32,64) is de regensensor (4) uit.

    Nu staat ie op 63: de som van 1,2,4,8,16 en 32. Dus regensensor is nu aan.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Regensensor gevoeligheid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Ik denk:
    Als ie op 50 stond, was je regensensor uit. 50 is de optelsom van 2, 16 en 32. Die 3 stonden dan aan.

    Ook bij 114 (som van 2, 16, 32, 64) en 115 (1,2,16,32,64) is de regensensor (4) uit.

    Nu staat ie op 63: de som van 1,2,4,8,16 en 32. Dus regensensor is nu aan.
    Ja zo kan je op 50 komen, echter zet de auto me op het verkeerde been dan omdat teardrop en sensor wel werkte, ik zet nooit een ruitenwisser aan, eerste stand staat ie.
    Maar het werkt nu wel beter, dat dan weer wel.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •