Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: VAS interface 5054A of 6154?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard VAS interface 5054A of 6154?

    Hallo!

    Ik wil een VAS interface aanschaffen. Nu heb je 2 versies, de 5054A en 6154. Daarnaast heb je dan ook nog de ODIS software en zogenaamde ODIS S en E. Ik was benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen met betrekking tot deze interfaces.

    - Is een Ali clone (+- €100,-) voldoende betrouwbaar (voor af en toe hobby’en)?
    - Is eventueel een originele 2de handse beter, ondanks dat hij gebruikt is? En kun je ze als particulier überhaupt volledig gebruiken?
    - Hoe onderscheid je een clone en originele?
    - Wat is het verschil tussen de 5054A en 6154?
    - Wat is het verschil tussen de S en E?
    - Waar moet ik op letten bij aanschaf? Software versie? Hardware versie?
    - Stel het gaat fout tijdens het wegschrijven met een clone interface, kun je dan gewoon opnieuw schrijven? Of kun je dan nieuwe modules gaan bestellen?

    Gr.
    Laatst gewijzigd door JFY; 27-03-22 om 12:13.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: VAS interface 5054A of 6154?

    Welke auto? Bouwjaar.

    Meeste mensen hebben aan vsds voldoende, odis is met een abo en meer voor een garage, of heb je een bedrijf?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: VAS interface 5054A of 6154?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Welke auto? Bouwjaar.

    Meeste mensen hebben aan vsds voldoende, odis is met een abo en meer voor een garage, of heb je een bedrijf?
    Het is in eerste instantie voor een Audi A6 C8 uit 2019. Daarbij moet er voor Matrix verlichting parameter bestanden weggeschreven worden en dit alles gekalibreerd worden. Schijnbaar kan dit alleen via ODIS, niet VCDS of VCP. En wellicht in de toekomst voor andere retrofits, wie weet. De Audi dealer kan mij hierbij niet helpen omdat het om een retrofit gaat.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: VAS interface 5054A of 6154?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JFY Bekijk Berichten
    Het is in eerste instantie voor een Audi A6 C8 uit 2019. Daarbij moet er voor Matrix verlichting parameter bestanden weggeschreven worden en dit alles gekalibreerd worden. Schijnbaar kan dit alleen via ODIS, niet VCDS of VCP. En wellicht in de toekomst voor andere retrofits, wie weet. De Audi dealer kan mij hierbij niet helpen omdat het om een retrofit gaat.
    Ok, ik denk dat vcds het wel kan hoor, anders @RS6BlackPanther even taggen, die weet er veel van.

    Ook zou dit misschien iets zijn om zelf te doen.
    https://www.ebay.co.uk/itm/133775135...wAAOSw26ZfK8VC
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: VAS interface 5054A of 6154?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ok, ik denk dat vcds het wel kan hoor, anders @RS6BlackPanther even taggen, die weet er veel van.

    Ook zou dit misschien iets zijn om zelf te doen.
    https://www.ebay.co.uk/itm/133775135...wAAOSw26ZfK8VC
    Die Kufatec dongle verandert alleen wat coding (wat inderdaad ook met VCDS kan). Maar voor het wegschrijven en kalibreren moet je schijnbaar ODIS hebben. Op Marktplaats worden een aantal VAS interfaces van Ali aangeboden als zogenaamd origineel. Maar dan uiteraard voor de dubbele prijs van Ali. Vraag me alleen af hoe goed dat gaat met clone VAS interfaces en of de kwaliteit enigszins betrouwbaar is. Zal even een paar mensen taggen met codeer ervaring...


    @RS6BlackPanther @Rainesh @Carpediem @Leon

    - Is een Ali clone (+- €100,-) voldoende betrouwbaar (voor af en toe hobby’en)?
    - Is eventueel een originele 2de handse beter, ondanks dat hij gebruikt is? En kun je ze als particulier überhaupt volledig gebruiken?
    - Hoe onderscheid je een clone en originele?
    - Wat is het verschil tussen de 5054A en 6154?
    - Wat is het verschil tussen de S en E?
    - Waar moet ik op letten bij aanschaf? Software versie? Hardware versie?
    - Stel het gaat fout tijdens het wegschrijven met een clone interface, kun je dan gewoon opnieuw schrijven? Of kun je dan nieuwe modules gaan bestellen?
    Laatst gewijzigd door JFY; 27-03-22 om 12:20.


  6. #6
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: VAS interface 5054A of 6154?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JFY Bekijk Berichten
    Die Kufatec dongle verandert alleen wat coding (wat inderdaad ook met VCDS kan). Maar voor het wegschrijven en kalibreren moet je schijnbaar ODIS hebben. Op Marktplaats worden een aantal VAS interfaces van Ali aangeboden als zogenaamd origineel. Maar dan uiteraard voor de dubbele prijs van Ali. Vraag me alleen af hoe goed dat gaat met clone VAS interfaces en of de kwaliteit enigszins betrouwbaar is. Zal even een paar mensen taggen met codeer ervaring...


    @RS6BlackPanther @Rainesh @Carpediem @Leon

    - Is een Ali clone (+- €100,-) voldoende betrouwbaar (voor af en toe hobby’en)?
    - Is eventueel een originele 2de handse beter, ondanks dat hij gebruikt is? En kun je ze als particulier überhaupt volledig gebruiken?
    - Hoe onderscheid je een clone en originele?
    - Wat is het verschil tussen de 5054A en 6154?
    - Wat is het verschil tussen de S en E?
    - Waar moet ik op letten bij aanschaf? Software versie? Hardware versie?
    - Stel het gaat fout tijdens het wegschrijven met een clone interface, kun je dan gewoon opnieuw schrijven? Of kun je dan nieuwe modules gaan bestellen?
    Mijn advies is ga er niet zelf mee zitten rommelen als je niet weet wat je doet. Je kunt immers heel veel stuk maken.

    Clones raad ik af. Je zal niet de eerste zijn die z’n stuurapparaten sloopt hiermee.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: VAS interface 5054A of 6154?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS6BlackPanther Bekijk Berichten
    Mijn advies is ga er niet zelf mee zitten rommelen als je niet weet wat je doet. Je kunt immers heel veel stuk maken.

    Clones raad ik af. Je zal niet de eerste zijn die z’n stuurapparaten sloopt hiermee.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Stel je koopt een originele 5054A interface 2de hands, kun je die dan als particulier zonder extra kosten dan gebruiken? Of komen er nog kosten bij voor ODIS software, licenties, etc?

    Ik heb jullie overigens net een mailtje gestuurd voor een prijsopgave.

    Gr.
    Laatst gewijzigd door JFY; 28-03-22 om 15:39.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •