Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.4 TFSI storing P2263- turbo foutieve functie

  1. #1

    Standaard 1.4 TFSI storing P2263- turbo foutieve functie

    Beste,

    Betreft Audi A3 8V 2013 1.4 TFSI

    Binnengekomen met volgende storing : P2263 turbo foutieve functie

    Turbo+actuator (stelmotor) vervangen...

    Inleren/aanpassen wilt niet lukken. Zowel testkast BOSCH ESITRONIC als vcds.

    VCDS "initial charge pressure adaption" klikt op go, geeft aan running, vervolgens beweegt de actuator 1x en niks meer. (deze hoort de aanslagen van de wastegate in te leren namelijk adaption for under stop & outer stop ) hierbij hoort hij meerdere keren de actuator in en uit te stellen. in dit geval gebeurt er helemaal niks of beweegt de stelmotor 1x....

    adaptie geeft vervolgens aan - Time out - cancel.

    betreft een nieuwe turbo compleet met stelmotor van het merk TurboJetszt

    iemand enig idee / enige ervaring hiermee?
    Bij voorbaat dank !

  2. #2

    Standaard Re: 1.4 TFSI storing P2263- turbo foutieve functie

    Hey,

    Heb je al een oplossing kunnen vinden?

    Ik heb hetzelfde namelijk.

  3. #3

    Standaard Re: 1.4 TFSI storing P2263- turbo foutieve functie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doguhan36 Bekijk Berichten
    Hey,

    Heb je al een oplossing kunnen vinden?

    Ik heb hetzelfde namelijk.

    Ja, heel stom maar bleek dat mijn lieftallige collegas dus al het stangetje verdraait hadden waardoor deze uit zijn meetbereik is gekomen.
    wat ik in mijn geval heb gedaan is een nieuwe turbo laten komen, hiervan de afstelling van het asje opgemeten in mm/ aantal draadwindingen. en deze afstand op de huidige gemonteerde turbo overgenomen, daarna kwestie van storingen wissen. en GEEN basisafstelling of adaptie uitgevoerd. proefrit en alles in orde...

    Zou dus even proberen om storingen te wissen en geen adaptie uit te voeren maar gewoon gaan proefrijden indien er niets is gedaan met de afstelling van het asje.
    Bij mij was het namelijk zo dat doordat ik een adaptie probeerde uit tevoeren, hij hierdoor juist in storing sloeg.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •