Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Vagcom foutcode

  1. #1

    Standaard Vagcom foutcode

    Ik heb van de week mijn auto uitgelezen en kwam daar de volgende foutcode tegen:

    01273 Fresh Air Blower - V2
    17-10 - Control Difference - Intermittent



    Ik heb hem toen gewist maar nu is ie er weer.
    Nou heb ik gezocht op internet maar ik kan nergens vinden wat het nou betekend. Ik vind wel dat de laatste tijd de ramen van de auto wat eerder beslaan wat hiervoor niet gebeurde.

    Is er iemand die me kan vertellen wat er aan de hand is?
    GrtZ,Rick

  2. #2
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Ik had 73 hits in Google...

    If your car is equipped with an automatic climate control system, the blower motor control is mounted on top of the evaporator housing which is under the plastic drip shield at the base of the windshield in the engine compartment.

    Sporadic blower fan operation is usually a sign that the brushes in your blower fan motor are worn out and need replacement. If the fan either won't run at all, and then runs sporadically at low speed or high speed during turns, thats another sign of a bad blower motor. Usually it's best to replace the motor with an OEM new unit since they all eventually wear out between 7 to 10 years depending on how much the climate control is used.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  3. #3

    Standaard

    Hmmm die had ik idd niet gevonden! Ik kwam alleen maar hits tegen van mensen die dezelfde code hadden maar geen verklaring van de foutcode.

    Waar ben je deze tegengekomen? Staan er misschien nog meer verklaringen voor eventuele andere codes?

    Bedankt!
    GrtZ,Rick

  4. #4
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Tja Rick, dat was één van de 73...

    Google: "01273 Fresh Air Blower"

    Komt er op neer dat de koolborstels van de ventilatormotor versleten zijn. Staan 2 S4's tussen met hetzelfde probleem. De combinatie met andere foutcodes heb jij niet (01274 = ventilatiekleppen stelmotoren); dus grote kans dat het alleen die motor is.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #5

    Standaard

    Bedankt, ik ga eens kijken wat ik hier verder nog over kan vinden. Even zoeken in ETOS wat het artikelnr is van de motor....
    GrtZ,Rick


  6. #6
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

  7. #7

    Standaard

    Heeej, dat is mooi! Hier kan ik zeker wat mee!

    Thanks
    GrtZ,Rick

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik heb dan nu nog wel geen echte problemen met de fan maar mocht ie er straks mee stoppen weet ik iig wat ik er aan moet doen....
    GrtZ,Rick

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •