Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Welke vagcom-stekker??

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Welke vagcom-stekker??

    Ik heb onlangs in mijn A4 cabrio van 5-2003 een RNS-E en een bluetooth-interface gebouwd. Alles werkt, maar nog niet helemaal zoals het hoort. Zo werkt de bluetooth-telefoonfunctie in een "default-mode" omdat hij nog niet is aangemeld via de VAGCOM.
    Nu wil ik eens zelf zo`n VAGCOM-kabel/software aanschaffen, maar waar moet ik nu op letten. Oftewel: Welke kabel moet ik kopen, en welke software heb ik nodig voor mijn auto.

    Wie o wie helpt mij hiermee.

  2. #2
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Wil je alle functies van VAG COM en de circuits van de Audi kunnen uitlezen en veranderen, dan heb de nieuwste versie nodig (5.12) met de HEX+CAN dongle. Jij hebt een volledige CAN-bus auto.

    De simpelere versie (HEX), leest de echte CAN-bus functies niet. Toch kun je daar wel veel leuke dingen mee (werkt ook met alle versies VAG COM).

    De 'vrije markt'-kabels (zonder dongle), zijn veel goedkoper, maar werken t/m versie 4.09. Werkt ook, maar weer minder functies.

    Gaat het alleen om het instellen van de RNS-E, dan is de laatste optie goed genoeg...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Eszes, het gaat mij eigenlijk vooral om de rns-e en bluetooth-unit te programmeren. Is dit een optie: http://cgi.ebay.de/USB-Vag-Com-Compa...ayphotohosting

    Of heb jij een andere optie voor een stekker.

    Thx

  4. #4
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Deze aanbieder ken ik niet, maar de kabel lijkt me standaard. Hij adverteert niet verder dan VC versie 3.11.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Er staat toch ook 409.1 bij?

    Of moet ik dat anders zien.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •