Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: [A3] problemen met VAGCOM

  1. #1

    Standaard [A3] problemen met VAGCOM

    Crosspost van een ander forum:

    ---------
    Een vriend van mij heeft een Audi A3 1.6 benzine uit 1998. Die moet hoognodig eens uitgelezen worden, maar we komen niet in 01-engine, wel de andere kanalen. Nadat we de radio hebben losgetrokken leest vagcom wel de controller info en zie ook de groene codes staan, alleen alle knoppen onderin blijven disabled en VAG-com wil dat gewoon niet verder.

    Toen de radio er nog in zat las VAGcom de controller info nog niet eens.
    ---------

    Gaat over mijn A3. Ik wil weten waarom die stationair niet lekker loopt. Helaas kunnen we niks bekijken. Wie weet raad?
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

  2. #2

    Standaard

    Gisteravond weer even het eea geprobeerd. Radio er weer uit en geprobeerd in de engine module te komen. Na advies om een aantal maal het contact aan te zetten en te starten kwamen we er uiteindelijk wel in maar was het enorm traag.

    Er zijn geen foutmeldingen te bekennen. Dit verbaast me omdat de motor heeft gedraaid zonder LMM. Er was dus weinig spannends te zien. Wel konden we kanalen scannen dus de temperaturen enzo bekijken. Volgens VAGCOM loopt het toerental op 800rpm stabiel. Vreemd, volgens de ECC wisselt deze tussen 720 en 780rpm. Ik heb wat meer info over het reinigen van het gasklephuis dus dat gaan we zaterdag ws eerst maar is doen, daarna komen de bougies...

    Iemand nog wat tips mbt vagcom?
    Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •