De PM is een K(E)-jet? Dan zijn het er ook niet bar veel :wink:
Nou, dit is weliswaar de prehistorische voorganger van OBD II, maar vooruit...
Kan iemand mij helpen aan het volledige overzicht van de knippercode's en hun betekenis van oa de PM-motor?
In m'n vraagbaak staan er niet bijster veel.
Wees er snel bij, eeuwige dankbaarheid is je deel! ;-)
Alvast bedankt!
ik vond hier iets, mischien bruikbaar?
http://www.audi90quattro20v.de/Anlei...igendiag03.htm
Meldingén jongen, meldingén... :?
1232
2113
2114
4343?
4342
Total-loss lijkt het wel, maar het valt mee... ;-)
Hij hikt stationair wat, en loopt ook niet mooi als je in de vrij constante toeren maakt, maar het valt best mee.
De meeste mensen zou het niet opvallen...
Wat heb je toch een grote sxxxl Appie :-DOorspronkelijk geplaatst door Appie Dakleer
Kom maar op met je "eeuwige dank" :roll:
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
Zo makkelijk gaat dat niet Hartog!
Halve lijst=dank tot maximaal 50% van de tijdsduur van de eeuwigheid! :-D
Zonder gekeheid: Dit ongeveer had ik ook in m'n handboek, maar ze zijn het zeker niet allemaal. Een paar van m'n meldingen staan er dan ook niet bij. Die met dat vraagteken kan vervallen, da's een foutje.
Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
En bedankt! :?
Nee, niet de lambda deze keer.... Ik heb ook een serie code's opgeduikeld inmiddels, dus...
Het zou moeten gaan om een signaalonderbreking van de hallsensor, de afstelling daarvan, de gaskleplichter, en het magneetventiel van het absorptie koolfilter...
Dus vraag ik me af wat er nog wel goed is dan... :?
Het vreemde is, hij loopt niet eens beroerd, dus die noodloop is zo gek nog niet...
Voorts wil ik de heren bedanken voor de moeite, en de hoofdprijs gaat dan maar naar Viermaal, die heeft me tenslotte op het goede spoor gezet! ;-) Al kan ik me niet voorstellen dat er iemand blij zou zijn met mijn eeuwige dank, maar vooruit... Laten we maar net doen of het hier gezellig is! :-D
Voor de liefhebber, deze zouden, voor zover van toepassing, onder andere ook bruikbaar zijn op de PM motoren.
1111 Steuergerät defekt
1213 Geschwindigkeitsgeber
1231 Geschwindigkeitsgeber
1232 Leerlaufdrehzahlmotor
2111 Drehzahlmesser
2112 Nockenwellenpositionssensor
2113 Hallgeber
2114 Zündverstellungsfehler
2121 Leerlaufschalter
2122 Hallgeber
2123 Vollastschalter
2124 Drosselklappenstellungsgeber
2132 Datenverbindung Einspritzung, Zündung oder Steuergerät defekt
2141 Klopfsensor 1 ausser Bereich
2142 Klopfsensor 1 kein Signal
2143 Klopfsensor 2 ausser Bereich
2144 Klopfsensor 2 kein Signal
2212 Drosselklappenpontentiometer
2214 Höchstdrehzahl überschritten
2221 Unterdrucksignal falsch
2222 Ansaugdruckfühler im Krümmer
2223 Luftdruckgeber
2224 Ladedruck zu hoch
2231 Leerlaufdrehzahlregelung
2232 Luftmassenmesser
2233 Referenzspannung Luftmassenmesser
2234 Anschlussspannung
2242 CO-Potentiometer
2312 Kühlmitteltemperaturgeber
2314 Datenübertragung
2322 Lufttemperatursensor
2323 Luftmengenmesser
2324 Luftmassenmesser
2331 Lambdasondenregelung ausserhalb Toleranz
2332 Lambdasonde
2341 Kraftstoff-Luftgemisch ausserhalb Toleranz
2342 Lambdasonde
2343 Abgas zu fett
2344 Abgas zu mager
2411 AGR
2412 Lufttemperatursensor
2413 Gemischregelung
3424 Fehler der Kontrollampe
4311 Einspritzpumpenrelais
4312 AGR Ventil
4313 Einspritzmagnetventil
4331 Absaugrelais
4332 Zeitweilig aussetzende Verbindung zu Stellgliedern
4343 Absaugrelais
4411 Einspritzventil 1
4412 Einspritzventil 2
4423 Einspritzventil 3
4414 Einspritzventil 4
4421 Einspritzventil 5
4422 Einspritzventil 6
4423 Einspritzventil 7
4424 Einspritzventil 8
4431 Leerlaufdrehzahlregelung
4432 Leerlaufdrehzahlmotor
4433 Kraftstoffpumpenrelais
4442 Ladedruckregelventil
4443 Absaugrelais
4444 Keine Fehler
Tegen die tijd dat je ze allemaal verzameld hebt, lig je ook drie dagen met je snufferd onder het dashboard naar een ledje te kijken, want zo snel gaat dat uitlezen nou ook weer niet... :?
Er zijn nog wel 1000 foutcodes, het gaat erom welke van toepassing zijn op jouw motor, 8 cylinders heb jij niet, ook geen AGR of 2 pingelsensoren.
Het lijstje is op jouw auto van toepassing als het goed is.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.