Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Start blokkering

  1. #1
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Start blokkering

    Hallo,

    Ik heb een A4 Avant 1.9TDI uit 2000. Nu heb ik regelmatig het probleem dat de auto niet wil starten.
    Op het instrumentenpaneel gaat dan het lampje van de startblokkering (autosymbool met daarin een sleutel) zwak branden en je hoort een signaal. De auto van contact afzetten en weer opnieuw proberen gaat meestal goed, tenminste na een aantal pogingen. Soms heb ik het probleem dagen niet, dan weer elke keer als ik wil starten.
    Dit gebeurt bij beide sleutels.

    Uitlezing met VAG-COM geeft de volgende melding;

    01128-Immoblizer Pickup Coil (D2)
    35-10 ---Intermittent

    01176-Key
    07-10 - Signal to Low - Intermittent

    01314-Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent


    Ik heb het slot al eens schoongemaakt, met zowel stofzuiger als met een spuitbus "lucht", speciaal voor PC's en fototoestellen. Leek in eerste instantie wel te helpen, maar het probleem is teruggekomen en nu helpt dit ook niet meer.

    Ik denk dat de ring rond het contactslot slecht is.

    Kan iemand mij meer vertellen, ook hoe deze ring te vervangen. Zijn er nog speciale codes nodig of is dat alleen nodig bij nieuwe sleutels?

  2. #2
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    De batterij van de sleutel; zo te zien...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  3. #3

    Standaard

    nee ik denk dat dit over het signaal van de transponder gaat, die werkt niet op een batterijtje maar via de spoel bij het contactslot.

    die spoel lijkt me de aangewezen verdachte...

    dus de spoel zelf of de draadverbinding/stekker etc.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  4. #4
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Het lijkt me niet dat de sleutel de boosdoener is, ik krijg het probleem namelijk bij beide sleutels.

    Inmiddels heb ik de stekker van de spoel losgehad, schoongemaakt en weer gemonteerd. Hierbij bleek dat één van de draden loszat. Nu weet ik niet of dit is gekomen door het demonteren of dat het al zo was. In ieder geval heb ik de draden gesoldeerd aan de stekker. Liefst zou ik de draden direct aan de spoel solderen, maar ik weet niet hoe deze spoel los te halen is.
    Kan iemand mij vertellen hoe de spoel los te halen is?

    Trouwens, tot nu toe is het probleem niet opnieuw opgetreden. Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat het probleem is opgelost.

    Mijn vrouw wil dat probleem wordt opgelost. Ik ga namelijk een andere Audi (A4 Avant, TDI, 130 PK, 2004) kopen en zij wil haar auto (Ford Puma)inruilen en mijn (ex-)Audi gaan rijden.

    Dus in het belang van mijn huwelijk, graag hulp!

  5. #5

    Standaard

    een van de 2 draden los? probleem gevonden!

    en opgelost, zo te lezen... :-)



    m.a.w. goed gedaan, codes wissen en lekker tuffen.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"


  6. #6
    quattroPeter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    38
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    hoi
    ik heb hetzelfde probleem maar hoe heb je dat precies gedaan? die van mij komt uit 1995 ook a4 ik heb nog niks uitgelezen maar heb wel dezelfde verschijnselen
    Audi A4 Avant S-Line 2005 2.0 TFSI Multitronic

  7. #7

    Standaard

    de mijne is van 99,heb hetzelfde aan de hand,heb mij een nieuw contact gekocht,een 8 maandjes trug,nog niet ingezet,ook geen problemen gehad,tot vorige week...heb het precies in de zomer meeer aan de hand dan in de winter.
    ik zou dit probleem grg willen verhelpen maar hoe....
    german projectz

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Dat ligt meestal aan het twee aardig draadje in het stuurhuis
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  10. #9

    Standaard

    ik heb het probleem ook (A4 bj95)
    eerst helemaal suf starten e compleet de motor laten verzuipen :-?
    blijkt achteraf dat de ecu de sleutel niet vrij geeft
    proud s4 owner

  11. #10

    Standaard

    valt het te maken eigenlijk,eigenhandig..iemand ervaringen ermee,is wel wreet ambetant zo
    german projectz

  12. #11

    Standaard

    Ja dan moet je eerst het stuur eraf halen maar kijk uit met de airbag dus eerst de accu los dan de kapjes om het stuurhuis verwijderen dan zie je een dun draadje die loopt naar het kontackt dat moet je eraf halen let op het is heel klein dat kun je open maken en dan iets verbuigen goed schoonblazen met perslucht inspuiten met contactspray alles weer goed terugplaatsen zorg dat het stekkertje goed kontakt maakt dan doet hij het vast weer wat anderen beweren dat je het draadje moet vernieuwen is lulkoek ik heb nog nooit gezien dat een draadje verslijt hooguit breekt

    let op pas de accu aansluit als je helemaal klaar ben
    Succes gr Wim
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  13. #12

    Standaard

    thx
    weet ik weer wat doen alst beter weer word :d
    german projectz

  14. #13
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Weet hier iemand hoe de detectie ring rond het contactslot kan worden verwijderd/vervangen?
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door madfred
    Weet hier iemand hoe de detectie ring rond het contactslot kan worden verwijderd/vervangen?
    De leeseenheid is vast met de slotcilinder verbonden en kan volgens mij niet afzonderlijk worden vervangen
    gr wim
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •