Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A4 abs foutcode 65535

  1. #1

    Standaard A4 abs foutcode 65535

    hallo,

    kan iemand mij misschien met het volgende probleem helpen?

    mijn audi a4 2.4 V6 uit 1997 heeft een probleem met de abs, na uitlezen door verschillende personen kwam het volgende naar voren:

    foutcode 65535

    Vag-number 8E0614111AB

    Component ABS 5.3 Front D00

    Internal Control Module Memory

    Het probleem ligt waarschijnlijk dus aan de abs controle unit die onder de abs pomp hangt.

    Het rare is dat heel vaak als ik de auto voor het eerst start er niks aan de hand is. Na enige tijd rijden beginnen de lampjes "ABS" en het rode waarschuwings symbool te branden onder begeleiding van een pieptoon(3maal).
    Soms is het echter al gelijk raak als ik mn sleutel om draai.

    Heb de stekkers en zekeringen al gecontroleerd op vuil e.d.

    Zelf denk ik dat het apparaat niet stuk is anders zouden de lampjes constant branden en niet af en toe wel en af en toe niet.

    Weet iemand hier een oplossing voor?

    Kan ook een 2de handse abs pomp + onderhangende elekt. kopen voor €150,- maar ja is het probleem dan opgelost?

    alvast bedankt voor de antwoorden

  2. #2

    Standaard

    enige wat mij meteen opvalt is het getal. Precies 2^16 - 1. Kortom een nummer wat je heel vaak ziet als er 'iets' in een computer is 'volgelopen' en dan is dit de laatste code die ie kan uitspugen.

  3. #3
    urquattropower's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.849
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik denk dat je hier wel wat mee kan...


    Foutcode: 65535
    NL: Regelapparaat defect
    DU: Motorsteuergerät defekt
    EN: Internal Control Module Memory Error
    Extra info bij de foutcodes. Intermittent


    Mogelijke oorzaken:
    ECU nat geweest
    Aansluitingen op de ECU losgetrilt
    Control Module defect

    Mogelijke oplossingen:
    Haal de ECU eruit en maak alles droog
    Controleer (maak droog en schoon) de aansluitingen van de ECU
    Vervang Control Module

    Bron SvendeLaer: Foutcode 65535 wordt opgeslagen wanneer de unit niet meer [goed] communiceert. Het kan best zijn dat de unit zich op een gegeven moment verslikt heeft en nu 'in een andere taal' staat te blaten. Wat je zou kunnen proberen is het resetten van die unit opdat hij weer leert in welke 'taal' hij moet communiceren. Probeer het volgende eens:
    Verwijder alle foutcodes en haal de auto van contact.
    Haal de minpool van de accu los, haal daarna de pluspool van de accu los en bevestig de minpool van de accu (deze volgorde aanhouden om beschadiging van de elektronika te voorkomen).
    Laat de auto zo een uurtje of 12 staan.
    Haal de minpool los, bevestig de pluspool en bevestig de minpool (deze volgorde aanhouden om beschadiging van de elektronika te voorkomen).

    Alle opgeslagen waarden zijn nu weg en de units moeten weer met elkaar 'leren' te communiceren. Kan best zijn dat nu die 'navi-unit' wel weer 'dezelfde taal' spreekt. Na deze aktie is ook de stand van je dagteller verdwenen [dus opschrijven wanneer je dat belangrijk vindt] en de instellingen van je radio/cd/dvd zijn ook pleite [dus voor het uitvoeren van de aktie eerst controleren of je alle codes en bedieningshandleidingen bij de hand hebt]. Baat het niet dan schaadt het ook niet [of je moet die radio niet mee aan de praat krijgen].
    Audi A2
    Audi quattro '84
    Audi 80 quattro 5E `83

  4. #4

    Standaard

    bedankt zal dit eens gaan proberen, als het is gelukt zal ik het laten weten....

    even voor de zekerheid

    Haal de minpool van de accu los, haal daarna de pluspool van de accu los en bevestig de minpool van de accu (deze volgorde aanhouden om beschadiging van de elektronika te voorkomen).

    begrijp dus goed dat de minpool 12 uur aan de accu moet zitten?

    of de minpool tegen de pluspool? dit heb ik namelijk ook wel eens gehoord

  5. #5

    Standaard

    heb eindelijk even tijd gehad om het te proberen.... polen hebben langer als 12 uur tegen elkaar gelegen. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

    Weet iemand iets anders? hoor het graag.

    alvast bedankt


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •