Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 144

Onderwerp: Nuttige wijzigingen VAG-COM voor 4F FL

  1. #1

    Standaard Nuttige wijzigingen VAG-COM voor 4F FL

    Welke wijzigingen/instellingen kunnen nuttig zijn voor een (A6) 4F FL met VAG-COM? Dingen die uiteraard niet via het MMI aangepast kunnen worden...

  2. #2
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard

    Instelling van de verlichting op kode 2 laten zetten.
    Dit is de landenkode voor Scandinavie, hiermee brandt je DRL altijd (óók de ledlampen achterzijde).
    Standaard instelling is dat je zelf je DRL aan moet zetten maar dat de leds achter nooit meebranden. Met deze instelling gaan de lampen allemaal automatisch aan als je het contact aanzet.

  3. #3
    moron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    598
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    deuren automatisch sluiten vanaf 15 km/u ????

    Ronald.
    Ronald - lord of the 4 rings

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Avant in FIS (auto's voor 2007): stuurgroep 17, bij codering 1024 optellen op 1e vier posities (????xxx +1024)

    hidden menu vrijschakelen = stuurgroep 07, functie 10, kanaal 008 van 0 in 1 veranderen (openen met CAR + SETUP paar seconden vasthouden)

    accutoestand = stuurgroep 7, kanaal 2 (+32)

    bevestigingspiepje alarm (stuurgroep 46, functie 07, 2048 bij laatste vier cijfers optellen)

    toon alarm van ééntonige piep naar frequentievariabele sirene (stuurgroep 46, kanaal 13 op 0 zetten)

    meebranden achterlichten met dagrijverlichting ("landencode 2", stuurgroep 09 funktie 07: laatste cijfer op 2 zetten)



    deurvergrendeling kun je via MMI instellen.

    enjoy
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5
    Giel
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    toon alarm van ééntonige piep naar frequentievariabele sirene (stuurgroep 46, kanaal 13 op 0 zetten)
    Hey die ken ik nog niet.

    Gaat de sirene dan ook harder of kun je eventueel de claxon ook nog herrie mee laten maken ?


  6. #6
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    weet ik niet, moest ik nog steeds keer laten doen (codering van motor-talk.de gehaald)
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  7. #7

    Standaard

    Een leuke is ook het verlagen van de wagen via de level control module. Uitleg kan je terug vinden op de ross tech site wiki.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Moet je wel luchtvering hebben natuurlijk.....

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Moet je wel luchtvering hebben natuurlijk.....
    leek me logisch maar ja dat heb je inderdaad nodig

  11. #10

    Standaard

    zijn er nog andere nuttige aanpassingen voor een 4F FL met Vag COM?

  12. #11
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    nog niet genoeg?

    wat nog wel meer gebeurt is het instellen van soundsystem op "lederen bekleding" in auto's met stof, om meer basweergave te krijgen. codering ken ik niet, want bij mij af fabriek al op leer.

    er kan vanalles, maar van het meeste zie ik het nut niet in. zoek eens rond op motor-talk.de of navplus.us of kijk op openobd.org (daar staat hele codering uitgeschreven).
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  13. #12

    Standaard

    heeft iemand dat hidden menu al vrijgeschakeld in de nieuwe A6 4F 2009? Lukt dat nog?
    En kan je het batterijmenu (Batterieanzeige) ook vrijgeven met VCDS in die auto? Hoe?

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    hidden menu vrijschakelen = stuurgroep 07, functie 10, kanaal 008 van 0 in 1 veranderen (openen met CAR + SETUP paar seconden vasthouden)
    Kan het hidden menu ook vrijgeschakeld worden voor een A6 FL van 2009? Indien ja, hoe?

  15. #14
    Varoewe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    38
    Posts
    638
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    kheb een model van 06 en daarbij gaat het niet

  16. #15
    MrNappie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    471
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Avant in FIS (auto's voor 2007): stuurgroep 17, bij codering 1024 optellen op 1e vier posities (????xxx +1024)

    hidden menu vrijschakelen = stuurgroep 07, functie 10, kanaal 008 van 0 in 1 veranderen (openen met CAR + SETUP paar seconden vasthouden)

    accutoestand = stuurgroep 7, kanaal 2 (+32)

    bevestigingspiepje alarm (stuurgroep 46, functie 07, 2048 bij laatste vier cijfers optellen)

    toon alarm van ééntonige piep naar frequentievariabele sirene (stuurgroep 46, kanaal 13 op 0 zetten)

    meebranden achterlichten met dagrijverlichting ("landencode 2", stuurgroep 09 funktie 07: laatste cijfer op 2 zetten)



    deurvergrendeling kun je via MMI instellen.

    enjoy
    Die accu toestand kreeg ik niet voor elkaar en de hidden menu;s ook niet. Alarm niet geprobeerd. Maar de dagrijverlichting en ook het avant plaatje is weer net even af!!

    leuke codes!

  17. #16
    Giel
    Guest

    Standaard

    Ik heb er ook nog een voor SDS-light voor de telefoon.

    http://www.audiforum.nl/forum/elektr...tml#post762103

  18. #17

    Standaard

    Bij het vorige model kon je de automatische koppeling en toerental curves instellen zodat hij sportiever schakelde volgens de S stand.

    Misschien iets voor de sportievere rijders en indien mogelijk voor de 4f ?

    Ik ga er eens naar opzoek heb dat hier nog ergens liggen had het bij mijn vorige gedaan (4b).

  19. #18
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sambamans Bekijk Berichten
    Bij het vorige model kon je de automatische koppeling en toerental curves instellen zodat hij sportiever schakelde volgens de S stand.

    Misschien iets voor de sportievere rijders en indien mogelijk voor de 4f ?

    Ik ga er eens naar opzoek heb dat hier nog ergens liggen had het bij mijn vorige gedaan (4b).
    Als je hier de "milieustand" mee bedoeld gaat dat idd bij de 4b wel, echter bij de 4f is die instelling (nog) niet gevonden/mogelijk.
    Als je m hebt dan horen we t graag.....
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Als je m hebt dan horen we t graag.....
    Dit is de site die je eens moet doornemen http://www.audipages.com/Tech_Articl...nsmission.html

    ik heb dat toen met men vorige A6 gedaan en dat liep toen zonder fout op men huidige (4f) nog niet geprobeerd.

    veel succes en coderings plezier

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket31 Bekijk Berichten
    Instelling van de verlichting op kode 2 laten zetten.
    Dit is de landenkode voor Scandinavie, hiermee brandt je DRL altijd (óók de ledlampen achterzijde).
    Standaard instelling is dat je zelf je DRL aan moet zetten maar dat de leds achter nooit meebranden. Met deze instelling gaan de lampen allemaal automatisch aan als je het contact aanzet.

    Kan iemand dat voor mij aanzetten op een A3 uit 2009?
    Graag in regio Rotterdam.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •