Pagina 53 van 152 EersteEerste ... 34349505152535455565763103 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.041 tot 1.060 van de 3031

Onderwerp: Vagcom-upgrades A4 B8, A5, Q5

  1. #1041
    Johan Rob's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    84
    Kudos
    0

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Dan horen we het vervolg wel.
    Peet
    Als ik de scan doe dan geeft hij wel een aantal foutcodes.

    01 Engine - Can not be reached 1100
    04 Steering Angle - Can not be reached 1100
    10 Park/Steer Assist - can not be reached 1100
    15 Airbag - can not be reached 1100
    55 - zenon range - can not be reached 1100
    5F information elec - status mailfunction 0010

    Moet en kan ik hier iets mee?
    A4 Avant S-edition 1.8 tfsi 120 pk - lichtpakket - opbergpakket - spiegels auto dim - (tunning naar 211 pk done) "Phantomezwart" - 23 juni 2010

  2. #1042
    Johan Rob's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    84
    Kudos
    0

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    09 – Cent. Elect
    Byte 16, bit 6 actief maken.
    Bits, tellen van rechts naar links, beginnen met 0 tot 7 dus: 76543210

    Dan wordt het 01001111

    Peet
    Peet,

    Dankje voor de hulp.
    Werkt nu.
    Lekker draadloos internet in de auto.
    A4 Avant S-edition 1.8 tfsi 120 pk - lichtpakket - opbergpakket - spiegels auto dim - (tunning naar 211 pk done) "Phantomezwart" - 23 juni 2010

  3. #1043

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan Rob Bekijk Berichten
    Als ik de scan doe dan geeft hij wel een aantal foutcodes.

    01 Engine - Can not be reached 1100
    04 Steering Angle - Can not be reached 1100
    10 Park/Steer Assist - can not be reached 1100
    15 Airbag - can not be reached 1100
    55 - zenon range - can not be reached 1100
    5F information elec - status mailfunction 0010

    Moet en kan ik hier iets mee?
    Can not be reached 1100 ? had je het contact wel aan ?

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #1044
    Johan Rob's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    84
    Kudos
    0

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Can not be reached 1100 ? had je het contact wel aan ?

    Peet
    Beginners wat moet je er mee
    Zal het van avond nog eens proberen denk nog even snel voor de wedstrijd.
    A4 Avant S-edition 1.8 tfsi 120 pk - lichtpakket - opbergpakket - spiegels auto dim - (tunning naar 211 pk done) "Phantomezwart" - 23 juni 2010

  5. #1045

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    beste ik heb een probleem met de sfeerverlichting
    ik gebruik vcds van rostech origineel en origineel kabel .
    Ik zie bij byte 16 geen bit 6 om naar 1 te zetten .
    hoe kan ik deze actief maken ik heb een a4 bouwj 2010 met de led voetverlichting
    thx


  6. #1046
    Johan Rob's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    84
    Kudos
    0

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Blackspeed,


    http://www.audienthusiasts.com/VagComINLight.html

    Met de bovenstaande link is het mij gelukt.
    In mijn S-edition zitten bij de voeten lampjes die verdacht blauw/wit licht geven als een LED.
    Na de opmerking van PeetW, ik was de eerste stap vergeten deed en doet het 't nu zeer goed.
    A4 Avant S-edition 1.8 tfsi 120 pk - lichtpakket - opbergpakket - spiegels auto dim - (tunning naar 211 pk done) "Phantomezwart" - 23 juni 2010

  7. #1047

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan Rob Bekijk Berichten
    Blackspeed,


    http://www.audienthusiasts.com/VagComINLight.html

    Met de bovenstaande link is het mij gelukt.
    In mijn S-edition zitten bij de voeten lampjes die verdacht blauw/wit licht geven als een LED.
    Na de opmerking van PeetW, ik was de eerste stap vergeten deed en doet het 't nu zeer goed.

    Het probleem is dat ik bij bit 16 geen bit 6 heb om naar 1 te zetten .
    Heb jij het in de code gedaan?
    Ik heb nog maar 1 dag de kabel en weet nog niet hoe ik het kan aanpassen zonder da tde bit zichtbaar is
    Groeten Kevin

  8. Ad
  9. #1048

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Oh ja de funktie van het ventileren van de wagen werkt ook prima hier gevolgd via audient.
    Heb je je dvd al kunnen vrijschakelen ?

  10. #1049

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Geachte Vag Commers,
    Hier het volgende. Op mijn vorige auto (Altea XL) zat ook een comming home functie. Deze functie had als de fijne eigenschap, dat als je thuis kwam en de lichten bleven branden. (wanneer dit niet meer nodig was). Je middels de afstandbediending eerst de deuren open te sturen en hierna direct weer te sluiten. De lampen direct uit gingen. je hoefde dus niet de hele aflooptijd af te wachten. Wel makkelijk krijg ook niet meeteen van iedereen te horen dat je lampen nog branden. Kan dit middels VAG Com ook op mijn auto ingesteld worden?
    Audi A6 Allroad 3.0 V6 TDI matrix LED 272PK / Porsche Boxster Spyder, 3.4 met 320PK
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI, Phanthom zwart pareleffect / Audi SQ5 Estoril Blauw Kristalleffect

  11. #1050
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    @vebas
    heb je al in de MMI gekeken ??
    (m.a.w.: RTFM)

  12. #1051

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    @vebas
    heb je al in de MMI gekeken ??
    (m.a.w.: RTFM)
    Hoeze Fred, werk het bij jou wel zo dan???
    Audi A6 Allroad 3.0 V6 TDI matrix LED 272PK / Porsche Boxster Spyder, 3.4 met 320PK
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI, Phanthom zwart pareleffect / Audi SQ5 Estoril Blauw Kristalleffect

  13. #1052
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    @vebas
    ik gebruik geen CH

  14. #1053

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    ok de sfeerverliching werkt hier nu Thx voor de tips
    Vrijschakeling dvd tijdens het rijden is ook ok .

  15. #1054

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Ik heb op Alibaba gekeken naar een kabel. Het wordt wel beetje een bomen en bos verhaal met al die verschillende kabels/fabrikanten.
    Weet iemand welke kabel ik moet bestellen voor mijn auto. Met name welke versie (software?)
    Laatst gewijzigd door Beavers; 10-07-10 om 20:59.
    Audi A6 Allroad 3.0 V6 TDI matrix LED 272PK / Porsche Boxster Spyder, 3.4 met 320PK
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI, Phanthom zwart pareleffect / Audi SQ5 Estoril Blauw Kristalleffect

  16. #1055

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vebas Bekijk Berichten
    Ik heb op Alibaba gekeken naar een kabel. Het wordt wel beetje een bomen en bos verhaal met al die verschillende kabels/fabrikanten.
    Weet iemand welke kabel ik moet bestellen voor mijn auto. Met name welke versie (software?)
    Ik had de 908 versie in april genomen, werkt perfect, er is nu ook 912 beschikbaar.
    http://www.aliexpress.com/product-gs...olesalers.html

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  17. #1056

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Ik heb in april een 812 besteld maar niet aan te praat te krijgen (A4-B8 uit dec-2007)
    dus nu maar een 912 besteld, kijken of dat beter gaat :-)

    kost 28,50 EUR ($36) inclusief verzendkosten. (al duurt de levering 7 tot 30 dagen)

  18. #1057
    ex audi 50's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    369
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    had de mijne op een zondag besteld en vrijdag aansluitend al binnen vanuit Hongkong. is sneller dan sommige in Nederland spullen opsturen. en het geld werd pas afgeschreven na ontvangst van goederen en bevestiging van compleetheid product door mij. vind ik buitengewoon netjes, zeker voor dat geld. gaat aanzienlijk sneller als een zee-container met chineese mistlamppanelen, he leon? (geintje)
    Laatst gewijzigd door ex audi 50; 12-07-10 om 20:02.
    Ik rij geen auto, ik rij AUDI (niet omdat het moet, maar omdat het kan!)

  19. #1058
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dasquade Bekijk Berichten
    Een vraagje al ik mag....
    Ik heb dus een 'Ali express' vag-com kabbel gekocht (VAG908).
    Het komt met VAG908 v150 als software/drivers.
    Zonet wou ik de software en drivers eens op laptop installeren, maar jammer genoeg moet ik vaststellen dat deze software enkel 32 bit versie heeft. Laptop loopt op windows7 64bit.
    Dus kan drivers niet installeren....

    Zonet even de verkoper gechat maar die kan me blijkbaar niet helpen met een 64 bit versie van de software.
    Ik vroeg hem of het mogelijk is om de software/drivers van een ander chinese maker te gebruiken (zoals deze van resettools.com -> http://www.resettools.com/vag_com_908_vdcs). Deze leveren blijkbaar wel een 32 en 64 bit versie vor hun kabel. Hij kon me niet garanderen dat dit werkt en waarschuwde me tevens dat het eventueel the firmware van de kabel kan beschadigen, net als het gebruik van vag912.

    Redelijk 'besch*ten' aangezien ik niks kan doen, tenzij kabel eventueel beschadigen.
    Iemand die toevallig meer weet ivm een Ali express vag908 kabel en de 64 bit software/driver versie?
    Ik ben niet echt op de hoogte, maar is er geen option in windows7 om software/drivers onder 32bit versie te draaien?
    *Net even geprobeerd om via 'compatibiliteitsproblemen oplossen->windowsXP te installeren, maar als ik de drivers wil installeren lukt het niet.

    *UPDATE:
    Ik heb het erop gewaagd en de 64 bit software van bovenstaande link geprobeert. Werkt zover ik weet, het is te zeggen...
    De 'test' verloopt ok, K1 = ok K2 = ok CAN = ok. Hetzelfde voor de fault codes check, vindt alle onderdelen en geen fout codes (ik had eerst het contact niet volledig ingedrukt en kreeg dan eerst dat hij enkele onderdelen niet kon vinden).
    Tot zover alles normaal dacht ik.
    Toen ik 'hidden menu' wou activeren, kreeg ik geen verbinding en error "No response from controler" en bovenaan HexInit -2.
    Dit gebeurt bij alle onderdelen, al had ik bij sommige daarnet wel even toegang (ESP onderandere). Na enkele tests en reboots van programma krijg ik nu tot geen enkel onderdeel toegang, ook al is de zelftest voor poort enzo ok, net als de foutcode lijst en onderdelen.
    Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik heb even in de optie tab gekeken maar kon niet echt iets vinden die het probleem zou kunnen oplossen (bypass CAN enzo)...ik wil natuurlijk ook niet beginnen experimenteren.
    *Help aub

    *UPDATE
    Op de een of andere manier heb ik nu terug toegang tot sommige modules zoals parking brake. Maar de meeste en degene die ik wil aanpassen blijven nog steeds niet toehankelijk. Het is precies of ik een of andere toelating niet heb.
    Ik heb een vermoeden dat er iets mis is in m'n settings al zou dat niet mogen/kunnen denk ik dan:

    Select Port -> USB
    Protocol options:
    Start Baud = 0 (wel grijs kadertje)
    KW2 Delay = 30
    TST addr. = 1
    Debug level = 0
    Blk int = 55
    char int = 1
    K2P Time = 25
    CAN Time out = 0

    Onder aan heb ik enkel maar Boot in intelligent mode aangevinkt staan.

    *UPDATE
    Na wat zoeken vond ik onder Installed 19-CAN gateway een overzicht van alle modules. Zoals verwacht stond 5F (voor hidden menu) niet aangevinkt dus verklaard waarom ik ook geen toegang kreeg. Dus probeerde ik deze aan te vinken en save config. Als ik 5F test krijg ik nog steeds geen toegang, bij het reloaden van de CAN gateway lijst staat 5F wel degelijk aangevinkt nu.
    Stapje dichter maar nog altijd niks.
    Indien het helpt, ik heb een A4 avant 2009 met MMI 2G zover ik weet (kleurenscherm).
    M'n autoverkoper heeft in den tijd wat aanpassing gedaan zoals gordel waarschuwings toon uitschakelen, maar wou aan de rest niet echt komen.
    Ook ik heb recentelijk een nieuwe laptop met Windows 7 64 Bit in gebruik genomen en krijg VAGCOM dus ook niet aan de praat. De leverancier van de kabel (via Alibaba) zegt ook dat hij geen Windows 7 en 64 Bits ondersteunt, maar alleen Windows XP.

    Om bovenstaand avontuur maar niet aan te gaan, heb ik Windows Virtual PC geinstalleerd met een Windows XP instantie. Daarna de VAGCOM software (probleemloos) geinstalleerd en de kabel werkt weer super! Dit lijkt 'the-way-to-go' voor mensen met een 64 Bits OS.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen

  20. #1059

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Ik kan in mijn pas aangeschafte auto. Vrijwel alle Europeese talen kiezen bh Nederlands. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen (VAGcom?)
    Audi A6 Allroad 3.0 V6 TDI matrix LED 272PK / Porsche Boxster Spyder, 3.4 met 320PK
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI, Phanthom zwart pareleffect / Audi SQ5 Estoril Blauw Kristalleffect

  21. #1060

    Standaard Re: Vagcom-upgrades b8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vebas Bekijk Berichten
    Ik kan in mijn pas aangeschafte auto. Vrijwel alle Europeese talen kiezen bh Nederlands. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen (VAGcom?)
    Niet...
    Alleen in de MMI kun je Nederlands selecteren.

    Grts,

    Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •