Pagina 151 van 152 EersteEerste ... 51101141147148149150151152 LaatsteLaatste
Resultaten 3.001 tot 3.020 van de 3031

Onderwerp: Vagcom-upgrades A4 B8, A5, Q5

  1. #3001

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Ik heb contact uit /aan en lopende motor geprobeerd maar bij geen van alle slaat hij de wijzigingen op.

  2. #3002
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirnosed Bekijk Berichten
    Hee Micky,

    Ik wacht nog op de levering van mijn nieuwe B8 maar heb wel alvast een VCDS kabel gekocht

    Wil je voor de aanpassingen die jij gedaan hebt de codes posten? TNX!
    Hier op het forum in de downloadsectie vindt je een document met alle aanpassingen die bij de B8 kunt verrichten. Niet alle aanpassingen zijn overigens alleen maar met een vinkje aan of uit te zetten. Er zin ook aanpassingen bij waarvoor je echt wel een beetje ervaring met VCDS moet hebben. Je kunt boordcomputer ook om zeep helpen.
    Er is genoeg over VCDS aanpassingen hier op het forum geschreven.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  3. #3003
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timo660 Bekijk Berichten
    Ik ben gisteren voor het eerst aan de slag gegaan in mijn a5 8T.
    De opties kan ik allemaal wel vinden echter werkt er niks.
    Nu ben ik er denk ik achter waarom dat is.
    Als ik een code heb veranderd en vervolgens op do it klik zegt hij code geaccepteerd.
    Maar als ik vervolgens terug ga naar long coding helper staan alle vinkjes weer uit. Ook geeft de current coding: weer de oude originele code aan.

    Wat doe ik fout?
    Start je vcds met admin rechten op.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #3004

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Hier op het forum in de downloadsectie vindt je een document met alle aanpassingen die bij de B8 kunt verrichten. Niet alle aanpassingen zijn overigens alleen maar met een vinkje aan of uit te zetten. Er zin ook aanpassingen bij waarvoor je echt wel een beetje ervaring met VCDS moet hebben. Je kunt boordcomputer ook om zeep helpen.
    Er is genoeg over VCDS aanpassingen hier op het forum geschreven.
    Dit net geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat.
    Ook geprobeerd om na 'do it' alles van vagcom af te sluiten de kabel uit de OBD poort te halen en daarna de auto sluiten. 3 min gewacht en daarna weer alles aangesloten en gekeken of de code was doorgevoerd. Ook zonder resultaat.

    Het is overigens een rosstech kabel, hij zou het moeten doen aangezien het bij een 2017 a3 in het verleden wel heeft gewerkt.
    Ook heeft mijn auto al een aantal wijzigingen in het systeem staan dus ooit is er iemand al succesvol in geweest in vagcom

  5. #3005
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timo660 Bekijk Berichten
    Dit net geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat.
    Ook geprobeerd om na 'do it' alles van vagcom af te sluiten de kabel uit de OBD poort te halen en daarna de auto sluiten. 3 min gewacht en daarna weer alles aangesloten en gekeken of de code was doorgevoerd. Ook zonder resultaat.

    Het is overigens een rosstech kabel, hij zou het moeten doen aangezien het bij een 2017 a3 in het verleden wel heeft gewerkt.
    Ook heeft mijn auto al een aantal wijzigingen in het systeem staan dus ooit is er iemand al succesvol in geweest in vagcom
    Is het een originele kabel?

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #3006

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Is het een originele kabel?

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    Het is niet mijn eigen kabel maar ik denk dat het een originele is aangezien er Ross-tech.com op staat en hij er verder hetzelfde uitziet als op hun website. Of die Chinezen maken zelfs dat na.

    Het is een VAG 17 kabel

  7. #3007
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timo660 Bekijk Berichten
    Het is niet mijn eigen kabel maar ik denk dat het een originele is aangezien er Ross-tech.com op staat en hij er verder hetzelfde uitziet als op hun website. Of die Chinezen maken zelfs dat na.

    Het is een VAG 17 kabel
    Uit welke regio kom je? Misschien dat je bij iemand langs kunt gaan en daar proberen.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #3008

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timo660 Bekijk Berichten
    Het is niet mijn eigen kabel maar ik denk dat het een originele is aangezien er Ross-tech.com op staat en hij er verder hetzelfde uitziet als op hun website. Of die Chinezen maken zelfs dat na.

    Het is een VAG 17 kabel
    Uit Breda en ik werk in Arnhem /Nijmegen.
    Er zitten wel een paar modders in de buurt, ik wil het echter natuurlijk liever zelf kunnen. Maar als het echt niet lukt ga ik dat gewoon doen zoals ik eigenlijk al van plan was.

  10. #3009
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Ik denk dat je een imitatiekabel gebruikt. Ik heb laatst hetzelfde ervaren via een teamviewer sessie
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  11. #3010

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Als er VAG17 op staat is het sowieso een imitatie.

  12. #3011

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Ik wil de benzinevoorraad bijstellen met +3L, dit zou betekenen dat:

    [17 - Instruments] - [Adaptation - 10]
    Kanaal 30: Fuel level sensor 1.....de waarde met +12 (1/4L = 1Ohm) verhoogd moeten worden.
    Kanaal 33: Hiermee verstel je de wijzer van de benzine-meter in het instrumentarium omhoog/omlaag....maar hoe de nieuwe waarde berekenen?

    Ik dacht indien ik de waarde van kanaal 33 verhoog, dat dan de resterende actieradius in het display ook omhoog zou moeten gaan.....en dus bij een gem. verbruik van 10L/100, zou er dus zo'n 30km bij moeten komen......maar deze actieradius wijzigt niet.


    PS
    Gem. verbruik is inmiddels aangepast met 3% en komt nu heel erg overeen met het werkelijke verbruik......nu alleen de resterende hoeveelheid benzine nog aanpassen aan de werkelijkheid.
    A4-B6 (2004) 1.9TDI-180

  13. #3012
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Actieradius is dynamisch. Die zal zichzelf op termijn wijzigen.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #3013

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Actieradius is dynamisch. Die zal zichzelf op termijn wijzigen.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com

    Vastgesteld: Actieradius hangt direct af van de waarde in kanaal 03 > Verhoog je de waarde bijv. van 100 naar 103 (dus een hoger verbruik), dan zakt de actieradius in het display.
    Vastgesteld: Wijzer van de brandstofmeter hangt af van de waarde in kanaal 33 > Verhoog je deze waarde "denkt" de computer dat er meer liters benzine in zit en stijgt de actieradius. Echter er de wijzer gaat wel omhoog, maar de actieradius blijft gelijk. (in ieder geval bij volle tank, mss nog 's proberen bij een halfvolle tank)
    Vastgesteld: Verhoog je de waarde in kanaal 33 met bijv. +12, dan denkt de computer dat er 3L meer in de tank zit, dus zou de actieradius ook moeten stijgen. Echter de de actieradius blijft gelijk. (in ieder geval bij volle tank, mss nog 's proberen bij een halfvolle tank).

    Dus rest de vraag wat voor feitelijk verschil maken de waarden in kanaal 30 en 33.

    PS
    Bij mijn B6 ook de waarde van 'de wijzer' verhoogd, en daar steeg de adtieradius direct en na wat finetuning, klopte deze perfect.
    A4-B6 (2004) 1.9TDI-180

  15. #3014

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    In mijn Audi A4 van 2005 is de gordel sensor bij de bestuurder stuk. Tijdens het rijden gaat hij willekeurig piepen dat de gordel er niet in zit. Zou dit zeer graag willen laten uitzetten via Vagcom, maar om alleen daarvoor een kabel te kopen is wel erg duur!

    Misschien kan ik het iemand in regio Utrecht vragen, ik vraag me af of een garage/tuner zoals Audiwereld dat ook zou willen doen?

  16. #3015
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DvanV Bekijk Berichten
    In mijn Audi A4 van 2005 is de gordel sensor bij de bestuurder stuk. Tijdens het rijden gaat hij willekeurig piepen dat de gordel er niet in zit. Zou dit zeer graag willen laten uitzetten via Vagcom, maar om alleen daarvoor een kabel te kopen is wel erg duur!

    Misschien kan ik het iemand in regio Utrecht vragen, ik vraag me af of een garage/tuner zoals Audiwereld dat ook zou willen doen?
    ja hoor @Leon (audiwereld) kan dat ip zo even doen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  17. #3016

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 b8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    ja hoor @Leon (audiwereld) kan dat ip zo even doen
    Ik ga het gewoon vragen!

  18. #3017

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 B8, A5, Q5

    Ik ben in het bezit van een Audi A4 2000TDI van 2009 ,Waneer ik de koppeling loslaat en ik vertrek traag aan 1200 toeren ongeveer dan begint de wagen te schokken als ik het gaspedaal terug loslaat en ik heef opnieuw gas dan is dit probleem over ,anders heb ik geen probleem ,ook Waneer de wagen nog koud is heb ik het probleem niet ,dus Waneer de wagen warm is en in file heb ik dit probleem ,ik heb wel de twee motorsteun vervangen maar zijn wel niet de originele steunen ,koppeling ook vervangen kompleet ,ik zou nu graag weten of die twee motorsteunen moeten terug ingesteld worden bij de garage Bedankt

  19. #3018

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 B8, A5, Q5

    Hoi,

    ik heb recent mijn radio module vervangen door een andere type. De oude module was 4F0 035 053 B. Ik heb het vervangen met 4F0 035 056 C.
    Op deze module kan je een subwoofer en mid speaker aansluiten.

    Ik heb nu een probleem. Als ik muziek luister, dan krijg ik alleen geluid aan de rechterkant. Het schijnt dat de module beveiligd is.

    Ik heb wel de programma vcds. Weet iemand hoe ik de codering eraf kan halen.

  20. #3019

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 B8, A5, Q5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fedakar2755 Bekijk Berichten
    Hoi,

    ik heb recent mijn radio module vervangen door een andere type. De oude module was 4F0 035 053 B. Ik heb het vervangen met 4F0 035 056 C.
    Op deze module kan je een subwoofer en mid speaker aansluiten.

    Ik heb nu een probleem. Als ik muziek luister, dan krijg ik alleen geluid aan de rechterkant. Het schijnt dat de module beveiligd is.

    Ik heb wel de programma vcds. Weet iemand hoe ik de codering eraf kan halen.
    Zit een beveiliging op, moet je bij de dealer laten vrijgeven.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  21. #3020
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    185
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Vagcom-upgrades A4 B8, A5, Q5

    Is er iemand die kan beamen dat ik bij deze versie van VCDS genoeg heb om de "kleine " dingen te doen ...(wil me erin gaan verdiepen echter wil ik dan niet alleen een lees versie hebben :-) )

    https://www.ross-tech.com/vcds/hex-v2.php

    voor die €200 wil ik het wel doen ....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •