Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 227

Onderwerp: VAG-COM aankoop

  1. #1

    Smile VAG-COM aankoop

    Beste Audi freaks

    Ben sedert 2 weken nieuw op het forum en hier en daar Vagcom zien opduiken.
    Dat lijkt me zeer interessant,enkel ik geraak er niet volledig uit wat is de beste en meest correcte aankoop.
    Op internet zie ik kabels aangeboden met bijhorende software om via pc te werken,dan weer ook zie ik een zelfstandig apparaat ( verschillende modellen) die zonder pc werken en direkt aan de canbus worden gehangen.

    wat is het beste systeem ? ergens denk ik via pc indien er nieuwe software komt ben je altijd up to date

    welke kabel moet het zeker zijn want ik lees dat sommige kabels niet alles uitlezen wat zou moeten,ik heb al wat zitten rond neuzen hier maar vind niet direkt terug wat het moet zijn.

    Mijn auto is een A4 model 8E van Augustus 2001.

    Ik zou dus willen dit systeem thuis liggen hebben indien het eens nodig is een eventuele fout diagnose uit te voeren en niet altijd naar de garage te moeten rijden daarvoor.
    Maar beter goed ingelicht dan verkeerd aan te kopen.

    Ik dank alvast voor eventuele reacties.

    Groetjes

  2. #2
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.628
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Op de site van Ross-tech kun je precies bepalen welke kabel je moet hebben voor jouw auto. Tevens worden daar de mogelijkheden aangegeven van die kabel.
    Zoals je zelf al zei; t handigste is een kabel met USB aansluiting welke je op je laptop kunt gebruiken.


    Succes
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #3
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    met een HEX+CAN-USB kun je huidige en toekomstige auto uitlezen...


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  4. #4

    Standaard

    En ik zou met name ook even de zoekfunctie raadplegen. Er staat een ssss load of informatie over VC op het forum.

  5. #5

    Standaard

    Ik zou ook even bij Ross-tech kijken.. .Je kan namelijk ook in nederland zo'n kabel bestellen, maar door de gunstige dollar koers is het beter deze uit USA te halen..
    Pas ook op voor de neppers uit Chinaland... Je hoort allemaal rare verhalen over wat er mogelijk allemaal mis kan gaan met deze kabel en (nog erger) met je OTO !!
    Laatst gewijzigd door florisvdlaag; 05-06-09 om 11:25.


  6. #6

    Standaard

    iedereen bedankt voor de nuttige info,ik kijk uit wat ik zal aankopen.
    Mvg

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    En ik zou met name ook even de zoekfunctie raadplegen. Er staat een ssss load of informatie over VC op het forum.
    ik heb al genoeg rond gekeken en hier is het topic VAG dus plaats ik ook deze vraag hier. het zou leuker zijn moest je nuttige info geven.....

    vriendelijke groeten.

  8. Ad
  9. #8
    HJR
    Guest

    Standaard

    ik heb zelf de kabel via ross-tech laten komen. een tip van een mede forum gebruiker om aan te geven dat de kosten op de invoice lager zijn voor de douane en netjes van ross-tech antwoord terug dat ze alleen de kabel opsturen en dat je zelf de software download van hun website. dit scheelt dus enorm in de invoerrechten, namelijk geen.... ik was alleen de btw verschuldigd.
    kortom voor rond de 310 euro ben je klaar (hex-can-usb). daar kan een nederlandse dealert niet aan tippen.

  10. #9

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    ik heb zelf de kabel via ross-tech laten komen. een tip van een mede forum gebruiker om aan te geven dat de kosten op de invoice lager zijn voor de douane en netjes van ross-tech antwoord terug dat ze alleen de kabel opsturen en dat je zelf de software download van hun website. dit scheelt dus enorm in de invoerrechten, namelijk geen.... ik was alleen de btw verschuldigd.
    kortom voor rond de 310 euro ben je klaar (hex-can-usb). daar kan een nederlandse dealert niet aan tippen.
    Hallo,

    Bedankt voor de info,eerste maal dat ik zo'n hoge prijs zie,misschien is dit nog een ander meer volwaardig systeem.
    ik had het over een toestel aangeboden op internet,zie hier eens via deze link en denk wat je er van vind .
    http://www.kapaza.be/detail/16211750/
    als ik dit lees ziet het er allemaal leuk uit maar ja zit ik goed met dit apparaat? er is in ieder geval ook een convertor bij voor odb1 ook,dus dat is ook goed,maar gaat deze goed zijn voor mijn wagen?dat weet ik natuurlijk niet 100 % daarom graag eens jullie mening.Alvast vriendelijke dank.

  11. #10
    HJR
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sloefke2002 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Bedankt voor de info,eerste maal dat ik zo'n hoge prijs zie,misschien is dit nog een ander meer volwaardig systeem.
    ik had het over een toestel aangeboden op internet,zie hier eens via deze link en denk wat je er van vind .
    http://www.kapaza.be/detail/16211750/
    als ik dit lees ziet het er allemaal leuk uit maar ja zit ik goed met dit apparaat? er is in ieder geval ook een convertor bij voor odb1 ook,dus dat is ook goed,maar gaat deze goed zijn voor mijn wagen?dat weet ik natuurlijk niet 100 % daarom graag eens jullie mening.Alvast vriendelijke dank.
    dit komt bij lange na niet in de buurt van de mogelijkheden van vagcom.... waarschijnlijk werkt deze module ook niet met can, het nieuwe bussysteem van vag. alle nieuwe vag auto's worden hiermee uitgerust.

    ik heb ook gezocht naar goedkopere alternatieven. zelfs originele ross-tech kabels op e-bay leveren nog 275 euro op.... dan liever nieuw en meer garantie dat je hem ook werkelijk krijgt toegestuurd.

    in het geval van vagcom is goedkoop echt duurkoop. de hex-can-usb kabel van rosstech zelf werkt perfect en blijft ook werken. updates van software worden door middel van een firmware update van de kabel (=software in de kabel) door vagcom zelf gedaan en een gehackte kabel zal nooit een firmware van rosstech ondersteunen, waardoor nieuwere versies nooit zullen gaan werken...

    dus ga voor origineel. vergeet de rest. een dure aanschaf maar de investering is voor langere periode...

    of als je maar een klein dingetje aan wilt zetten dit door een mede forumlid laten doen voor een kleine vergoeding.

  12. #11
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    kortom voor rond de 310 euro ben je klaar (hex-can-usb). daar kan een nederlandse dealert niet aan tippen.
    zijn die vagcommen van de .nl dealers niet de nederlandstalige versie? niet dat ik daar op zit te wachten, maar goed..

    Offtopic:
    ik zou als dealer overigens aardig pissed zijn als de fabrikant direct in mijn regio zou verkopen btw....


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  13. #12

    Standaard

    Net even op de site van ross tech gekeken en voor mijn model A4 8E is volgende kabel voldoende.
    iets van 245 dollar,ik bekijk verder opties eens om misschien al klaar te zijn voor de toekomst,alhoewel dat niet nabij ligt,hihi,heb nog maar net de A4 nu en wil er nog vele jaren plezier van hebben.....maar deze kabel zou ideaal zijn voor mijn syteem,wat denken jullie?
    KEY/KII-USB
    Dual-K VAG <-> USB Communications Interfaces



    Click for larger picture
    Features:
    • USB connector plugs into most modern laptops! (USB 1.1 or 2.0)
      A Serial Port version is also available; click here for full specs.
    • Acts as a "dongle". No "Software Activation" required! When used with this interface, VAG-COM is always fully-functional on any PC that meets our requirements.
    • OBD-II connector made to our own specifications. Fits even in the "tight" cars like '96 Audi A4's, '96/'97 Audi A6's and all European B5 Passats and B5 Audi A4's.
    • Fully automatic support of for dual-K lines found in "new" B6/8E chassis Audi A4 and 2002+ Audi A6 -- no VAS-6017 required -- no manual switches!
    • Electronic protection against over-current conditions on both K1 and K2/L lines, no fuses required, eliminates the most common failure mode.
    • Bi-Color (red/green) status/activity LED
    • 12 month guarantee against defects.

    These interfaces come with an OBD-II type connector which plugs in to most 1994 and newer VW's and 1996 and newer Audis. Many 1990-1995 Audis and 1990-1993 VW's have the "2x2" data link connector, click here for more info.
    Compatibility:
    These interfaces work with most diagnostic-capable VW, Audi, Seat, and Skoda models from 1990 through 2004 but does not work with any model requiring a direct CAN connection for diagnostics. If you have a 2003+, check to see if your car has a CAN connection.

  14. #13
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.628
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Zeker voor de originele van Ross-Tech gaan.
    Die jij op Kapaza zag is alleen maar uitlezen, met de goede kun je ook wijzigingen aanbrengen in je systeem.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  15. #14
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    @sloefke2002: voor een A4 8E kan je ook gewoon een losse kabel kopen van 35 a 50 euro en dan met de shareware versie van vag-com werken. Is wel een iets oudere versie, tot 4.01 geloof ik, maar kan je ook bijna alles mee.

  16. #15
    moron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    598
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door greeven Bekijk Berichten
    @sloefke2002: voor een A4 8E kan je ook gewoon een losse kabel kopen van 35 a 50 euro en dan met de shareware versie van vag-com werken. Is wel een iets oudere versie, tot 4.01 geloof ik, maar kan je ook bijna alles mee.
    Waar kan ik die shareware versie vinden??????
    Wil het wel eens proberen ......eerste stappen met vagcom

    Ronald.
    Ronald - lord of the 4 rings

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    zijn die vagcommen van de .nl dealers niet de nederlandstalige versie? niet dat ik daar op zit te wachten, maar goed..

    Offtopic:
    ik zou als dealer overigens aardig pissed zijn als de fabrikant direct in mijn regio zou verkopen btw....
    Ik zit ook over aanschaf van een kabel te denken. Mijn A4 is van 2003, dus net op het kantelpunt. Waar kan ik met zekerheid vinden welke ik van de twee moet hebben? Met of zonder CAN-bus? Wanneer ik de uitgebreide wil, wat is dan het verschil tussen de kabel van Ross-tech en die van de Nederlandse importeurs? Is de Nederlandse volledig in het Nederlands of evengoed in het Engels, of is de Amerikaanse versie ook in het Nederlands in te stellen?

    Wat is overigens het verschil nog tussen de Nederlandse aanbieders Priemus en RandstadCarsolutions, Ik zie een prijsverschil van ongeveer 100 euro. Zit er kwaliteitsverschil in of betere ondersteuning of toch een volledigere pakket of service?


    Alvast bedankt voor de antwoorden.
    Laatst gewijzigd door hjcoupe; 19-06-09 om 21:28.

  18. #17
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.628
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Voor welke kabel je moet hebben staat al in miijn eerdere post:Op de site van Ross-tech kun je precies bepalen welke kabel je moet hebben voor jouw auto. Tevens worden daar de mogelijkheden aangegeven van die kabel.

    succes
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Voor welke kabel je moet hebben staat al in miijn eerdere post:Op de site van Ross-tech kun je precies bepalen welke kabel je moet hebben voor jouw auto. Tevens worden daar de mogelijkheden aangegeven van die kabel.

    succes
    Bedankt voor je antwoord. Meest interesant is de hex-can-usb kabel (ook voor de toekomst). Mocht iemand antwoord op de rest van de vragen (wel of niet nederlands en dan welke importeur) kunnen geven hoor ik er graag van. Meerdere meningen mag.

  20. #19
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    ik heb zelf de kabel via ross-tech laten komen. ......
    kortom voor rond de 310 euro ben je klaar (hex-can-usb). daar kan een nederlandse dealert niet aan tippen.
    scheelt idd een 100 euri met bv http://www.randstadcarsolutions.nl/
    hoe lang duurde het voor je 'm binnen had?
    Laatst gewijzigd door Henkjan; 16-07-09 om 20:59. Reden: link vergeten


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  21. #20
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    @Henkjan: wil jij er ook een? Ikke eigenlijk ook wel (al heb ik de juiste auto nog geeneens )
    Ik ruik een groupbuy

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •