Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Rns-e AUX input

  1. #1

    Standaard Rns-e AUX input

    Heren,

    Nieuwe RNS-E systeem ingebouwd en gecodeerd, hierin aangegeven dat ik een AUX in in mijn deshboard heb.

    Eerst verscheen de AUX niet bij bronnen maar na een software update naar 2009 wel.

    Maar als ik deze nu wil gebruiken en selecteer bij bron dan krijg ik nog steeds geen audio te horen van mijn mp3 speler.

    Doe ik iets verkeerd of is de pinout misschien anders dan op mijn oude RNS-Low?

    groet,

  2. #2

    Standaard

    klein schopje, niemand een idee?

  3. #3
    Remy B.
    Guest

    Standaard

    schema's van de radio's langs elkaar leggen een idee !!!

    Remy

  4. #4

    Standaard

    Kan iemand mij hierbij helpen misschien? lees heeft iemand de pinouts...?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Imho zijn de pinouts niet verandert, op het label van je unit staan exact de aansluitingen, ook die van de AUX input.


  6. #6

    Standaard

    Mmm, dan zal ik idd toch de unit er nog eens uit halen en de pinouts bekijken. Waar zou de aux op aangesloten moeten zijn? CDC-NF in?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard



    Ik gok 32pins aansluiting 6, 21 en 22? ;-)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Probleem is opgelost, heb toch nog even de unit er uitgehaald en de pinouts vergeleken.

    Bij de BNS zatten de aux pinnentjes op het C blok. terwijl de de aux in bij de RNS-E op de 32 pin connector zit.

    bedankt voor jullie hulp.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rns-e AUX input

    Beste Rebell,

    Ik wil een bns 5.0 aanschaffen, maar ben nog zoekende naar mogelijkheden betr. aansluitingen.
    Ik heb een A4/B6 uit 2001. Helaas is er a fabriek nooit een concert-radio aanwezig geweest, waardoor in ieder geval can-bus kabel bij de radio ontbreekt.

    Zou je kunnen aangeven wat er aan functionaliteit mist indien deze kabel niet wordt aangesloten?

    Verder gebruik ik momenteel een pioneer radio met een actieve subwoofer. Na het doornemen van de pin-sheets van de bns 5.0 heb ik nog geen pins kunnen vinden tbv een actieven sub. Is dit volgens jou uberhaupt een mogelijkheid?

    Alvast super bedankt voor je reactie!
    Groet,
    Jeroen

  11. #10

    Standaard Re: Rns-e AUX input

    Jeroen,

    De Canbus aansluiting is wel van groot belang anders zal de auto de aanwijzingen niet kunnen tonen op het display tussen de telers en dit is de enige plek waar ze te zien zijn, dus niet op de unit zelf. Daarnaast weet de unit ook of je voor of achteruit rijd of helemaal niet rijd via de canbus. deze zijn dus echt noodzakelijk. Waarschijnlijk kunnen de 2 canbus draden wel achter de teller vandaan gehaald worden, mits je auto natuurlijk uberhaupt voorzien is van can.

    Aansluiten van de sub is wel mogelijk al weer ik niet uit mijn hoofd hoe.. dit zul je even moeten navragen.

    groet,

  12. #11

    Standaard Re: Rns-e AUX input

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rrebel Bekijk Berichten
    Probleem is opgelost, heb toch nog even de unit er uitgehaald en de pinouts vergeleken.

    Bij de BNS zatten de aux pinnentjes op het C blok. terwijl de de aux in bij de RNS-E op de 32 pin connector zit.

    bedankt voor jullie hulp.
    Na het verwijderen van mijn Audi Concert Radio en het plaatsen van een Audi RNS-E navigatie werkt mijn Aux ingang bij midden armsteun (Audi A3 SB 2010) niet meer. Volgens inbouwstation moeten er nieuwe kabels worden getrokken? Lijkt mij vreemd verhaal kan iemand mij misschien verder helpen?

  13. #12

    Standaard Re: Rns-e AUX input

    Beste lemontheone,

    De aux ingang in aangesloten met 3 pinnetjes welke in een stekker zitten. deze moet je er waarschijnlijk uithalen en in het 32pin block er bij prikken op 6, 21, 22 zoals op het schema hier boven.

    Fluitje van een cent 5 min werk.

    Succes,
    Laatst gewijzigd door rrebel; 15-12-10 om 07:40.

  14. #13

    Standaard Re: Rns-e AUX input

    Oke, klinkt een stuk eenvoudiger...
    Echter kan ik zondermeer de RNS-E uitbouwen zonder dat deze opnieuw moet worden aangemeld en code moet worden ingegeven en meer...... Ben zelf niet echt handig hierin namelijk.... Misschien iemand die weet wie en waar ik fysieke hulp kan krijgen bij dit 'probleempje' op te lossen???
    Alvast weer bedankt voor reactie....

  15. #14

    Standaard Re: Rns-e AUX input

    Om de unit er uit tehalen heb je speciale sleuteltjes nodig, code ingeven of inleren hoeft niet alles blijft behouden. Weet niet waar je vandaan komt ik kan het eventueel wel voor je doen, ik woon in Waddinxveen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •