Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Fouten uitlezen van een Audi 80(B3)

  1. #1

    Standaard Fouten uitlezen van een Audi 80(B3)

    Hallo,

    Omdat dit mijn eerste auto is met een injectie systeem ben ik niet echt op de hoogte van wat er allemaal in de auto steekt qua elektronica. Op deze forum ben ik nogal wat tegengekomen, onder andere een "V.A.G.-Com". Met dit toestel kan je blijkbaar fouten uitlezen. Dit lijkt me wel interessant. Bestaat er ook zoiets gelijkaardigs voor de ouderwetse modellen van Audi?

    Mijn wagen is dus een Audi 80 "89 B3 1.8E.

    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Audi_80; 23-10-09 om 21:44.

  2. #2

    Standaard

    Ik denk niet dat je wat kunt uitlezen bij een B3. In Vagcom kan ik alleen de B4 terugvinden.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  3. #3

    Standaard

    Dat is spijtig. Ik had het ook zowat op google.com gevonden dat de VAG-com niet compatibel is met de B3.
    Maar aan de andere hand, zo'n VAG-com is blijkbaar compatibel met Audi modellen vanaf bouwjaar 1990. Dus normaal zou de B3 er toch tussen moeten staan. Want deze zijn toch gebouwd tot en met 1991?
    Maar zijn er geen andere mogelijkheden om problemen af te lezen?
    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Audi_80; 23-10-09 om 22:01.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    In 1994/'95 kwam pas een volledige OBDII-implementatie. Auto's daarvoor zijn beperkt uit te lezen, bij de KE-Jetronics vaak met een LED en knippercodes. De zoekfunctie leert je meer hierover.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    In 1994/'95 kwam pas een volledige OBDII-implementatie. Auto's daarvoor zijn beperkt uit te lezen, bij de KE-Jetronics vaak met een LED en knippercodes. De zoekfunctie leert je meer hierover.
    Hmmn, ik was hier ook naar op zoek, niet omdat ik problemen verwacht, maar het zou eens leuk zijn om te kijken hoe en of het werkt.
    Echter kan ik met de zoekfunctie niet echt overweg.
    Heeft me al vaker laten zitten.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •