Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Autoscan stopt bij groep 03-ABS

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Autoscan stopt bij groep 03-ABS

    Afgelopen week voor het eerst met de laptop in de wagen gaan zitten voor een Autoscan, deze stopt echter bij groep 03, de ABS. Mijn boardcomputer begint dan te piepen en geeft iets van een melding over toegang geweigerd o.i.d. Klinkt jullie dit bekend? Moet ik iets anders instellen of kan ik eventueel groep 03 op een of andere manier overslaan? Ik heb nu deze lijst om af te werken:

    VCDS-Lite Version: Release 1.1
    Monday, 03 October 2011, 18:03:11.


    Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
    Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,34,35,36,37,45,55,56,57 ,65,67,75,76,77

  2. #2
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Autoscan stopt bij groep 03-ABS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WouterHK Bekijk Berichten
    Afgelopen week voor het eerst met de laptop in de wagen gaan zitten voor een Autoscan, deze stopt echter bij groep 03, de ABS. Mijn boardcomputer begint dan te piepen en geeft iets van een melding over toegang geweigerd o.i.d. Klinkt jullie dit bekend? Moet ik iets anders instellen of kan ik eventueel groep 03 op een of andere manier overslaan? Ik heb nu deze lijst om af te werken:

    VCDS-Lite Version: Release 1.1
    Monday, 03 October 2011, 18:03:11.


    Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
    Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,34,35,36,37,45,55,56,57 ,65,67,75,76,77
    Heb je een originele kabel of imi? Imi kabels zonder full registration kunnen niet in de module komen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Autoscan stopt bij groep 03-ABS

    Ik heb een imitatie. Voor mij op zich geen probleem als ik niet in deze module kan komen, maar kan ik hem dan op een of andere manier overslaan? Nu stopt de autoscan bij groep 3 en krijg ik dus alleen groep 1 en 2 gescand. Zij er trouwens nog meer modules waar ik niet in kan/mag?

  4. #4
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Autoscan stopt bij groep 03-ABS

    Met een imi kabel adviseer ik je sowieso niet de Auto Scan te gebruiken maar de modules los uit te lezen. Zie foto's hieronder.
    Auto Scan geeft bij imi kabels problemen omdat deze meestal niet "Fully registered / activated" zijn. Dat kun je zien als je op het hoofdmenu op About klikt (zie foto 1)

    En volgens mij is het zo dat als je eenmaal die foutmelding hebt met een imi kabel dat die dan niet meer in de modules van bijv. 03-ABS, 25-Immobilizer en 17-Instruments kan komen. Deze fout wordt onder andere veroorzaakt door een zichzelf updatende VCDS software. Deze optie moet je uitschakelen (gelijk na de installatie van de software) zodat de software gebruik blijft maken van de bijgeleverde software van de kabel. Anders gaat hij via auto-update de software upgraden en dan heb je een niet werkende kabel.



    VCDS-1.jpg



    VCDS-2.jpg



    VCDS-3.jpg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •