Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

  1. #1

    Standaard Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    goedemiddag,

    Wij hebben een audi a5 sportback gekocht (levering week 23?).

    En nu heb ik even 2 vraagjes de eerste heeft betrekking tot de audi hold assist :

    Tot grote ergenis reden wij met nog 4 maanden te gaan vorige week onze achter band lek (a 240,-)het was te laat voor dat wij het merkten en dus de band naar de knoppe ,nu leek het mij wel makkelijk om de bandenspanningscontrolesysteem erbij te bestellen !! Om dit in de toekomst te voorkomen .
    Nu lees ik in dit forum onderwerp dat als je de auto hold assist besteld je dan ook via VAGCOM de banden spanningscontrolesysteem aan kan zetten ,is dit dan identiek aan het gene ik krijg als ik het losse systeem koop en dus 2 vliegen in 1 klap sla?

    De 2de vraag heeft betrekking op de drive select :

    Ook daar lees ik over dat je dat via VAGCOM aan kan zetten ,wederom de vraag is dit dan identiek aan de drive select origineel mee besteld ?
    Of heeft het gewoon kopen wel degelijk voordelen ?
    En zijn er mensen die het hier hebben en het aankunnen raden ?
    mvgr,

    leon

  2. #2
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    Drive select enkel via VAG COM zonder bijhorende hardware is zowiezo beperkter. Wat zeker werkt is de aanpassing van de gasrespons (opmerkelijk verschil) en in het geval van de servotronic (maar ik weet niet hoe het zit met de nieuwe stuurbekrachtiging) ook het stuurgevoel (maar veel minder opvallend). Zonder regelbare dempers kan je de ophanging niet beïnvloeden. Als je de optie echt wil bestel je ze dus best.

  3. #3
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.967
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a3 sportback Bekijk Berichten
    ..
    Nu lees ik in dit forum onderwerp dat als je de auto hold assist besteld je dan ook via VAGCOM de banden spanningscontrolesysteem aan kan zetten ,is dit dan identiek aan het gene ik krijg als ik het losse systeem koop en dus 2 vliegen in 1 klap sla?
    Een losse systeem gaat met 4x aparte sensoren in de banden en die geven precies aan wat de spanning is per band.
    Systeem wat je aan kunt zetten samen met Hillhold werkt via je ABS module en is minder nauwkeurig maar je merkt nog wel op tijd dat je een lekke band hebt. Je weet ook niet om welke band het gaat.
    Ik heb op mijn A3 SB het systeem via de ABS module geinstalleerd en ingesteld. Tot nu toe een keer een melding gehad en die was terecht.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  4. #4

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Een losse systeem gaat met 4x aparte sensoren in de banden en die geven precies aan wat de spanning is per band.
    Systeem wat je aan kunt zetten samen met Hillhold werkt via je ABS module en is minder nauwkeurig maar je merkt nog wel op tijd dat je een lekke band hebt. Je weet ook niet om welke band het gaat.
    Ik heb op mijn A3 SB het systeem via de ABS module geinstalleerd en ingesteld. Tot nu toe een keer een melding gehad en die was terecht.
    gr.
    Nico
    sorry ben niet erg technisch aangelegd maar zit die sensor in de band ?
    wat dan als je wisselt mbt winterbanden ?

    gr leon

  5. #5
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.967
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a3 sportback Bekijk Berichten
    sorry ben niet erg technisch aangelegd maar zit die sensor in de band ?
    wat dan als je wisselt mbt winterbanden ?

    gr leon
    Ja de sensoren zijn bevestigd op de velgen aan de binnenkant. Bij winderbanden als je daar aparte velgen voor hebt moet je extra sensoren kopen voor dat setje winterbanden. Of je wisselt elke keer de banden (winter-zomer) op je velgen die al voorzien zijn van sensoren.
    gr.
    Nico
    Laatst gewijzigd door quattroA3; 29-01-12 om 16:18.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)


  6. #6
    PETERAUDIA4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    309
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    hoi leon

    tmps bandenspanning controle systeem activeren via mmi en bis, Werkt op het principe van omtrek meeting via de ABS/ESP reken unit, omtrek = pie * D

    Als een band lucht verliest, verminderd de diameter (D) dus ook de omtrek.
    Zie sticker in de kofferbak, of in het serviceboekje controleer of
    1AT module ESP aanwezig is
    Als je holdassist heb genomen van de optielijst, krijg je de 1AT module.
    • 1AT - ESP
    TMPS is werkend te krijgen
    • 1AS - ESP
    niet mogelijk

    In het verborgen menu van de MMI 3G moet TPMS worden geactiveerd.

    mischien heb je hier wat aan
    kan het verborgen menu ook voor je openen (pm)



    AUDI A4 2.0 TFSI S LINE
    AUDI : BLIJFT EEN HOBBY

  7. #7

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Een losse systeem gaat met 4x aparte sensoren in de banden en die geven precies aan wat de spanning is per band.
    Systeem wat je aan kunt zetten samen met Hillhold werkt via je ABS module en is minder nauwkeurig maar je merkt nog wel op tijd dat je een lekke band hebt. Je weet ook niet om welke band het gaat.
    Ik heb op mijn A3 SB het systeem via de ABS module geinstalleerd en ingesteld. Tot nu toe een keer een melding gehad en die was terecht.
    gr.
    Nico
    a3 sportback, het gaat toch over een A5SB.
    Nico, ik weet niet hoe het op de A3 is maar,
    Op de A4-B8 + A5 + Q5 geeft als je TPMS vrijschakeld via VCDS, wel de melding, welke band leeg loopt.

    Hier een foto van mijn BIS, na een test.
    Ik had links achter er 0,2 bar uitlaten lopen, vervolgens kwam na 2 km netjes de melding '' rear left ''.
    TPMS5.jpg


    In de PDF op blz 11, staat verder beschreven welke meldingen je krijgt, 3 mogelijkheden: http://www.audiforum.nl/forum/downlo...do=file&id=490

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    hoi,

    ja gaat om een a5 sportback !!


    bedankt voor je duidelijke uitleg !!!!

    dan lijkt me dit makkelijker dan via de originele manier omdat je dan sensoren moet kopen en weet niet wat die kosten !!!!

    dan ga ik toch voor de audi hold en dan via VAGCOM aan laten zetten !!!
    moet je dan bij omschakelen van winter set naar zomerset de instellingen veranderen om blijft dat hetzelfde ?

    gr leon







    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    a3 sportback, het gaat toch over een A5SB.
    Nico, ik weet niet hoe het op de A3 is maar,
    Op de A4-B8 + A5 + Q5 geeft als je TPMS vrijschakeld via VCDS, wel de melding, welke band leeg loopt.

    Hier een foto van mijn BIS, na een test.
    Ik had links achter er 0,2 bar uitlaten lopen, vervolgens kwam na 2 km netjes de melding '' rear left ''.
    TPMS5.jpg


    In de PDF op blz 11, staat verder beschreven welke meldingen je krijgt, 3 mogelijkheden: http://www.audiforum.nl/forum/downlo...do=file&id=490

    Peet
    Laatst gewijzigd door A5 SPORTBACK; 29-01-12 om 19:18.

  10. #9
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.309
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    moet je dan bij omschakelen van winter set naar zomerset de instellingen veranderen om blijft dat hetzelfde ?
    elke keer als je de bandenspanning controleert en er meestal een beetje lucht bij gaat, moet je de TMPS opnieuw instellen.
    op die manier ga je naar een nieuw begin-ount van de controle.

  11. #10

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    Lees nou even de PDF blz 10 11 12, daar staat alles exact uitgelegd, met plaatjes.

    peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #11

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Lees nou even de PDF blz 10 11 12, daar staat alles exact uitgelegd, met plaatjes.

    peet
    ja heb het gelezen bedankt hiervoor!!



    gr leon

  13. #12

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    en weet je ook wat die sensoren ongeveer kosten of moet ik dat gewoon bij mijn dealer ff checken ?

    gr leon


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Ja de sensoren zijn bevestigd op de velgen aan de binnenkant. Bij winderbanden als je daar aparte velgen voor hebt moet je extra sensoren kopen voor dat setje winterbanden. Of je wisselt elke keer de banden (winter-zomer) op je velgen die al voorzien zijn van sensoren.
    gr.
    Nico

  14. #13

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    elke keer als je de bandenspanning controleert en er meestal een beetje lucht bij gaat, moet je de TMPS opnieuw instellen.
    op die manier ga je naar een nieuw begin-ount van de controle.

    bedankt

    gr leon

  15. #14
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.967
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Drive select, bandenspanningscontrole en auto hold assist

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    ...Nico, ik weet niet hoe het op de A3 is maar,
    Op de A4-B8 + A5 + Q5 geeft als je TPMS vrijschakeld via VCDS, wel de melding, welke band leeg loopt.

    Hier een foto van mijn BIS, na een test.
    Ik had links achter er 0,2 bar uitlaten lopen, vervolgens kwam na 2 km netjes de melding '' rear left ''.



    In de PDF op blz 11, staat verder beschreven welke meldingen je krijgt, 3 mogelijkheden: http://www.audiforum.nl/forum/downlo...do=file&id=490

    Peet
    Hoi Peet,
    ik zie dat dit systeem voor de A4 veel geavanceerder is dan voor de A3. Bij de A3 2004-2011 kun je niet zien om welke band het gaat tenzij je een systeem hebt met sensoren in de banden.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •