Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 263

Onderwerp: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    Ja en ja, internet moet uit staan of niet aanwezig zijn. anders gaat het fout.
    waarom?
    Heb bij mij internet gewoon aanstaan, enige wat je niet moet doen is de software updaten (auto update functie uit zetten).
    (en ja ik gebruik clone kabel)

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Van de verkoper:

    Please never connect it to Internet and update the software.(onlyuse this CD-ROM softwares)

    Ik vermoed dat er een aangepaste copy van originele software bij zit. De kabel en software zal zo gemaakt / aangepast zijn dat het samenwerkt. Als de software in verbinding komt met internet of installeer je een update, dan zal de software door hebben dat er een niet originele kabel aan hangt en niet meer werken. Daarna zou het zelfs zo kunnen zijn dat deze kabels "programmeerbaar" zijn. Als een nieuwere software versie door heeft dat er een copy kabel bij zit dan wordt de kabel onbruikbaar gemaakt. (of dit laatste echt zo is vraag ik me af... wat zoveel wil zeggen als dat je de software weer kan downgraden en alles werkt weer)

    Internet (draadloze verbinding uit zetten dan wel het kabeltje er uit) dus uit zetten op je laptop lijkt het veiligste. Ik kan me echter ook voorstellen dat zo lang je de software niet opstart je prima met je laptop internet op kan. Start je op, dan zal de software gaan checken..... (lijkt me overigens dat je dat ook weer uit moet kunnen zetten zoals B3rt al aangaf)
    Laatst gewijzigd door nachtwacht; 16-10-14 om 18:33.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    de verkoper meld dus exact wat ik bedoel, ligt er maar net aan hoe je het leest
    Please never connect it to Internet AND update the software.(onlyuse this CD-ROM softwares)
    (gaat om het and/en hier)

    Je kan je laptop/pc dus gewoon aan het internet laten met de kabel aangesloten en gebruiken, je moet alleen niet de 'update' optie gebruiken als ie aan internet hangt, dan gaat het mis.
    Zoals ik al zei, heb zelf ook een clone kabel met de software versie 12.12.0, kan je probleemloos gebruiken MET internet aan, echter gewoon niet updaten, dan is er niets aan de hand.

    tip: installeer hem zonder internet, eenmaal werkend zet de auto update functie UIT en daarna kan je hem gebruiken met internet aan.

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Als je ook de reactie van maverick op de eerste pagina leest, die heeft eens de nieuwere software geïnstalleerd. Zijn kabel werkte niet meer daarmee.

    Nadat hij de oude versie software weer terug heeft gezet werkte alles weer.

    Wat ik daaruit begrijp is dat zelfs als je per ongeluk de fout in gaat er geen man overboord is, gewoon weer downgraden. Kabels worden niet om geprogrammeerd of iets dergelijks.

  5. #45
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    828
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nachtwacht Bekijk Berichten
    Als je ook de reactie van maverick op de eerste pagina leest, die heeft eens de nieuwere software geïnstalleerd. Zijn kabel werkte niet meer daarmee.

    Nadat hij de oude versie software weer terug heeft gezet werkte alles weer.

    Wat ik daaruit begrijp is dat zelfs als je per ongeluk de fout in gaat er geen man overboord is, gewoon weer downgraden. Kabels worden niet om geprogrammeerd of iets dergelijks.
    Na een update of internet connectie word de kabel geblokkeerd. Spreek uit ervaring er ,staat nu in beeld no valid licence !
    De meeste clone kabels hebben het zelfde serie nummer ,dit nummer is geblokkeerd door rosstech wanneer er internet is zal de vcds software zoeken naar het serie nummer en zien dat dit geblokkeerd is waarna de kabel stuk is.
    Dit geld niet voor alle kabel er is software met een no Update programma deze hebben hier geen last van.
    Het beste is gewoon een oude laptop zonder internet.
    Laatst gewijzigd door daniela4; 16-10-14 om 20:03.


  6. #46
    Reboq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    2.183
    Kudos
    375
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Idd, bij de oude clones was dit geen probleem. Bij de nieuwere wel.
    Ook ik spreek uit ervaring.
    Kabel wordt door de nieuwe software onklaar gemaakt.

    Dus vanaf moment maar een originele aangeschaft
    Audi R8 2014 + Audi S8 2012 + Audi Q8 2023 + Audi A1 2019

    VagCom VCDS II origineel + Vag Can Pro locatie Tilburg Mail: VCDS@REBOQ.COM

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    zeer verdeelde meningen dus
    wat ik er uit lees (denk te lezen) is dat ik een nieuwe kabel heb besteld en dat ik die beter niet op een laptop met internet kan zetten

  8. Ad
  9. #48
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nachtwacht Bekijk Berichten
    Als je ook de reactie van maverick op de eerste pagina leest, die heeft eens de nieuwere software geïnstalleerd. Zijn kabel werkte niet meer daarmee.

    Nadat hij de oude versie software weer terug heeft gezet werkte alles weer.

    Wat ik daaruit begrijp is dat zelfs als je per ongeluk de fout in gaat er geen man overboord is, gewoon weer downgraden. Kabels worden niet om geprogrammeerd of iets dergelijks.

    Het zal 10x goedgaan en de 11de keer niet, ik vind het niet zon moeite om internet even weg te klikken. Die moeite is me geen 500 euro van een originele kabel waard
    Het is bij mij ook wel een paar keer goed gegaan, en ook een keer niet.
    En niet experimenteren met andere/nieuwere software bij de kabel, haal dan gewoon een nieuwe dat zijn ook de kosten niet. Al kun je met bijv. 10.6 ook nog alle hedendaagse autos uitlezen, misschien enkele minimale dingetjes niet.
    Ik gebruik die cloon kabels al een jaar of vijf bijna wekelijks en nog nooit problemen mee gehad, in tegenstelling tot die goedkope 409 shareware versies etc.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  10. #49
    gijsv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Laatst gewijzigd door gijsv; 16-10-14 om 21:51.

  11. #50

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Clone-kabel met 11.11 hier en nog nooit internet uitgeschakeld. Één keer bewust nieuwe software geinstalleerd, werkte niet, downgrade en opgelost. Misschien is er toch verschil in clone-kabels :-)

  12. #51
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Clone-kabel met 11.11 hier en nog nooit internet uitgeschakeld. Één keer bewust nieuwe software geinstalleerd, werkte niet, downgrade en opgelost. Misschien is er toch verschil in clone-kabels :-)
    Ja dat zou best kunnen idd
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  13. #52
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gijsv Bekijk Berichten
    Ja die is prima, heb hem ook daar vandaan
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  14. #53
    gijsv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    42
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Tnx, ga ik die bestellen.

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Iemand een idee van een actuele link. Ik wil ook maar eens een kabel bestellen. Kijken wat je er mee kunt.

    Groeten, Niels
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Artikelen staan vaak maar tijdelijk op dhgate.

    Ga dus gewoon naar http://www.dhgate.com/

    Type in de zoekbox vcds

    Je ziet dan alle aanbieders die vagcom kabels verkopen.

    Daarna is het handig dat je een paar dingen in de gaten houd:

    1) lees de artikel text goed door of er geen verassingen in staan (bijvoorbeeld geen software of geen recente software of geen canbus ondersteuning)
    2) Ze staan er vanaf +/- 13 euro tot 25 euro. (zijn ze nog goedkoper dan zie ik volgens mij oude software erbij staan of de kabel ondersteunt geen canbus. In deze prijsrange zit je dus in principe goed)
    3) Let op of een verkoper positive feedback heeft en zo ja, of dat dan ook meerdere mensen zijn die feedback hebben gegeven. (1 persoon die positief is is een stuk minder waard dan 500 mensen die positief zijn over de verkoper) Je kan klikken op het percentage wat staat bij positive feedback om te zien hoe het is verdeeld.
    4) Let op of de verkoper meer van deze artikelen heeft verkocht. Als hij er nog nooit eentje heeft verkocht dan is het minder betrouwbaar dan iemand die al 25 van die kabels verkocht heeft. (Ontevreden klanten kunnen namelijk hun onvrede laten weten zodat nieuwe klanten gewaarschuwd zijn)
    5) Let op shipping costs. Veel is "free shipping" maar soms ook niet. Een kabel kan dus goedkoop lijken maar dan komt er toch nog verzendkosten bij. (Ik zie er nu eentje voor 14 dollar maar daar komt dan nog 9 dollar verzendkosten bij maar er staat er ook eentje voor 19 dollar met free shipping)

    Dat is het zo'n beetje. Als het bovenstaande een beetje positief is kun je hier rustig kopen. Het maakt een verkoper iets betrouwbaarder. Stel dat het product dat je wil kopen alleen te vinden is bij een verkoper die niet aan al deze dingen voldoet, dan is er nog niks aan de hand. dhgate garandeert dat jij je product krijgt. Ze houden het geld vast en pas als jij aangeeft dat je het hebt ontvangen dan betalen ze de verkoper. Is echter allemaal heel omslachtig dus het is het beste altijd bij een zo betrouwbare verkoper te kopen.

    Overigens is de volgende link ook bruikbaar: http://dhgate.refr.cc/R6TLVMN

    Hiermee kom je op dezelfde website uit maar als je dan wat koopt bij een willekeurige winkel dan krijg ik volgens mij een kickback. (ik heb me ook onlangs daar aangemeld en zij gaven mij dit door) Geen idee of het werkelijk werkt maar zo ja, dan heb ik wat verdiend

    groeten en succes

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Dank voor je handleiding Nachtwacht. Op dit moment is er dus niemand die die kabel aanbiedt aangezien ik zero treffers krijg. Op een ander moment kunnen er dus zomaar een stuk meer zijn. We gaan het in de gaten houden!

    Gr. Niels
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    55
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Dan heb je ergens iets niet goed gedaan..... Waarschijnlijk vcds net even verkeerd getyped of de zoekmachine van dhgate was even in de war. Ik vind er op dit moment 4 als ik op die manier zoek. Is overigens nog steeds weinig..... ik vermoed dat iemand niet zo blij is met de vermelding VCDS in de product omschrijving

    Als je zoekt op VAG COM of VAGCOM krijg je er een heleboel meer.

    Andere manier:

    http://www.dhgate.com/store/14773176

    Daarmee kom je uit bij de verkoper die ik heb gebruikt. Op dit moment 99,3% positieve feedback en 431 transacties dus historisch gezien een redelijk betrouwbare winkel. (In China, net als overal, weet niemand wat er in de toekomst gebeurt dus spreek mij er niet op aan als er iets mis gaat )

    In die winkel zoek je naar VAG COM (rechts boven in is de zoek box waar je dat typed, klik daarna op "in this store")

    Ik krijg dan 11 resultaten. De bovenste twee bij mijn zoekresultaten zijn met een prijs van 13,62 - 16,20

    Er staat er eentje bij met een duidelijke foto van een cd'tje. Die heb ik gekocht. Als je de omschrijving van het artikel leest zie je software 12.12 en "including models using a direct CAN connection for diagnostics."

    Die wil je hebben.

    Ik kan wel een rechtstreekse link geven maar die is naar alle waarschijnlijkheid binnen een paar dagen ook weer verdwenen.

    Succes

    edit: Ik zoek nu opnieuw op de eerste manier, met VCDS, nu vind ik er maar 1. Wellicht worden die artikelen heel snel van de website af gehaald of zoiets... Bij de eerste manier is het ook handiger om te zoeken op VAG COM
    Laatst gewijzigd door nachtwacht; 24-10-14 om 07:47.

  19. #58
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Als je een kloon kabel koopt is het heel verstandig om een backup te maken van de EEPROM in de kabel. Hier voor kun bv MPROG gebruiken.
    Je sluit de kabel aan (INTERNET UIT!!), installeer de drivers voor de kabel, start het programma Mprog, druk op SCAN. Je ziet nu dat er een device wordt gevonden. Vervolgens ga je naar Tools, klik op Read and Parse, daarna ga je naar File, Save As. Geef dit bestand bv de naam van de VCDS versie, de extensie (.ept) wordt automatisch gemaakt. Sla dit bestand ergens op. Als je kabel niet meer werkt sluit je hem weer aan zoals de eerste keer, weer op Scan, Read and parse, weer naar File maar dan klik je op Open, vervolgens browse je naar de eerder opgeslagen file, die selecteer je, dan klik je op Erase, en daarna op Program. Als de kabel niet hardwarematig defect is, zal hij het gewoon weer doen.
    Mprog wordt niet meer ondersteund, vervanger is Fprog. Ik gebruik nog gewoon Mprog. Fprog deed het niet op de oude laptop (XP 32 bit). Ik had geen zin om uit te zoeken waarom niet, Mprog doet het wel gewoon. Als iemand Mrpog wil hebben, laat maar weten, kan ik versturen via Wetransfer.
    Ik gebruik een oude laptop zonder wifi hiervoor. XP erop gezet, nooit problemen ermee. Laptop gekocht op marktplaats voor €35, nieuwe accu besteld dus voor €75, plus €15 voor de kabel kan ik alles doen wat ik maar wil met VCDS.
    Als je er echt voor je werk mee aan de slag moet zou ik een originele kopen maar voor hobby vind ik dit voldoende.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  20. #59
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Dat is een mooie tip! Ik heb wel interesse in Mprog, of is die ook overal op internet te downloaden?
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitleesapparaat aanschaffen, wat is er mogelijk?

    Dank je Nachtwacht. Zojuist meteen besteld. Voor die paar euro is het het proberen wel waard! Met een maandje zal ik hem wel in de bus vinden 😆
    Audi A4 Cabriolet 2.4 Multitronic B6
    Audi A4 Avant 3.2 FSI Quattro S-Tronic B8

Pagina 3 van 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •