Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: Reclames op Audiforum.nl

  1. #1

    Standaard Reclames op Audiforum.nl

    Vooropgesteld: ik weet dat ik mijn goldmembership weer moet verlengen (de notificatie komt één of twee dagen voordat het verloopt, lekker op tijd dus..?), maar ik wil dit toch even melden.

    Ten eerste: reclames door Audiclaim.nl. Vind ik wat gek, aangezien die gasten discutabel zijn (vind ik, op z'n zachtst gezegd). Tonnen verdienen aan andermans ellende met knijpende en afpersende voorwaarden. Het is maar de vraag of "wij" daarmee geassocieerd willen worden.

    Dan als tweede, en dat is veel belangrijker: Sander, ben je bekend met de ongeschreven regel dat afbeeldingen in websites ook een size-tag moeten/moesten hebben? Een reclame hier of daar is echt prima en te begrijpen, maar wat ik NIET kan verorberen is dat de pagina de hele tijd van formaat verandert en heen en weer schuift.

    audiclaimreclame.jpg

    De bovenste banner verschijnt vaak pas zodra er gescrold of geklikt wordt. En dan ook niet altijd. Regelmatig schuift de pagina zo'n stuk omlaag, om dan 2 seconden later weer terug omhoog te schieten als er geen banner komt.

    Als je naar beneden scrolt, naar het einde van een topic, en je wil op 'plaats reactie' klikken, dan vouwt er regelmatig nog net even een videoreclame uit, waardoor de 'reactie' knop weer 400 pixels naar beneden gaat en je, door snelheid, op die f**king video klikt.

    Edit: dit domme ding is er dus pas zodra je naar beneden scrolt en op ergens op wil klikken. Zodra je link in beeld is verdwijnt-ie meteen weer om plaats te maken voor zo'n "flexibele reclame plaats". ARGH.
    reclame.jpg

    ALS je dan reclames doet, bouw ze dan zo in dat je pagina niet steeds van vorm verandert. Dit is echt ma-te-loos bloed irritant (en nee, het komt NU a la minute even niet uit om een goldmembership te betalen).
    Laatst gewijzigd door Bastet; 29-10-15 om 09:31.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  2. #2

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Haha, ja, het is echt mega-irritant. Alles verspringt en verschuifd.

  3. #3
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Ik deel de mening van @Bastet. Op de desktop heb ik er geen last van, maar zodra ik op mijn tablet bezig ga, is de reclame enorm hinderlijk. Staat over tekst van topics heen en verandert regelmatig van vorm. Dan weer breed, dan weer hoog. Soms is een topic van één of twee regels zo hoog als het hele scherm van de tablet en staat slechts enkele karakters breed onder elkaar. Sinds enkele weken starten er ook regelmatig, out of thé blue, videoreclames op. Zeer hinderlijk.
    Nu weet ik dat ik nog geen Goldmember ben (overwoog dit wel te doen)en reclame moet accepteren, maar ik vraag me nu wel af of ik dat wel wil worden als ik Bastet zijn ervaringen hoor. Volgens de info hier op de site zou je als Goldmember volledig advertentie vrij moeten kunnen surfen.

    Ik begrijp heel goed dat de kosten door het toelaten van reclame gereduceerd kunnen worden, maar het lijkt me niet dat dat het gebruikersgenot in de weg mag zitten.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  4. #4

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Volgens de info hier op de site zou je als Goldmember volledig advertentie vrij moeten kunnen surfen.
    Als Goldmember zie je alleen op de homepage een (kleine) reclame, rechtsboven in een kader; die is niet storend. Op alle andere gebieden is de site 100% reclame vrij!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Die Audiclaim kun je wegklikken, da's een Ad by Google.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.329
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Als Goldmember zie je alleen op de homepage een (kleine) reclame, rechtsboven in een kader; die is niet storend. Op alle andere gebieden is de site 100% reclame vrij!
    Ok. Top. Thanks.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  7. #7

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Die Audiclaim kun je wegklikken, da's een Ad by Google.
    Dat klopt, alleen kan je volgens mij aangeven of bepaalde ads wel of niet mogen worden getoond.. of op welke plek.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8
    WFJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    "Grappig" om te lezen dat hier irritaties over zijn. Het beheren van zulke online marketing campagnes is nl. mijn werk dat ik namens Google doe. De adverteerders proberen zo relevant mogelijke advertenties te tonen.

    Audiforum.nl is wat dat betreft een erg interessante site om zichtbaar op te zijn. De doelgroep is erg duidelijk en aantal bezoekers is ook interessant.

    Waar wellicht winst valt te behalen (wat dit forum zelf kan instellen met AdSense) om irritaties te verminderen is het aantal / soort ruimte dat gebruikt wordt voor ads te tonen, te beperken. (dat is nl. best wel veel zoals hieronder te zien). Uiteraard scheelt dat wel revenue voor Audiforum.nl.

    Info wellicht leuk om te zien in onderstaande screenshot.

    PS. Dit is openbare info, dus niet uit 1 of ander intern systeem.

    Laatst gewijzigd door WFJ; 29-10-15 om 20:50.

  10. #9

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Niet om je persoonlijk aan te vallen, maar, waar komt de gedachtengang vandaan dat 'relevante advertenties' maar bij iedereen door de strot geduwd moet worden? Ik erger me echt zuur aan al die irritante "marketingbedrijfjes" die je continu maar weer moeten volgen, over het hele net. En dat ik daarbij voor ELK bedrijf apart een cookie (voor elke browser, PC, laptop, account, whatever!) moet instellen, dat óók nog eens geregeld genegeerd wordt, waarin ik ZELF moet aangeven dat ik niet wil dat ik gevolgd word..

    Ik vind relevante reclames onzin. Echt belachelijk. Als je één keer een winterjas hebt gezocht (en gekocht!) op Wehkamp, krijg je daarna 3 maanden lang dezelfde winterjas te zien. DIE HEB IK AL GEKOCHT! En nee - niet overal waar ik kom wil ik die winterjas zien. Reclamebedrijven moeten eens gaan inzien dat ze niet zo met mensen om moeten gaan. Google al helemaal - die gasten vertrouw ik echt voor geen millimeter meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WFJ Bekijk Berichten
    "Grappig" om te lezen dat hier irritaties over zijn. Het beheren van zulke online marketing campagnes is nl. mijn werk dat ik namens Google doe. De adverteerders proberen zo relevant mogelijke advertenties te tonen.
    Hierbij dus de vraag - waarom zou dat? Het idee achter "relevant, dus hogere klik-factor" snap ik, maar werkt het? Bij mij werkt het averechts; die herhalende reclames voor één zoekterm die weken terug eens is gebruikt zorgen er voor dat ik adblockers gebruik waar dat kan. En dan komen websites weer met "boehoe we zijn zielig omdat je onze ads blokkeert *huil* *huil*". Ik heb niets tegen gewone reclames - dan maar irrelevant. Ik ga er geen cent meer of minder door kopen op reclamebasis. En waarom moet dat door 15 verschillende bedrijven worden gedaan? Waarom moet een website cookies plaatsen van media-plex, PR-partners, quooquees, en weet ik veel wat voor obscure spamh**ren?

    Het ergste is dat de ergste huilsites over het algemeen niet eens een betaalde dienst hebben (tweakers.net bijvoorbeeld). Geen betaalde dienst = niet huilen als iemand je reclame negeert. Dat doe ik met de post ook: linea recta de kliko in. Moet je je eens voorstellen dat de groenteboer z'n deur dichtgooit omdat je z'n folder niet hebt gelezen... PFFF!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WFJ Bekijk Berichten
    Waar wellicht winst valt te behalen (wat dit forum zelf kan instellen met AdSense) om irritaties te verminderen is het aantal / soort ruimte dat gebruikt wordt voor ads te tonen, te beperken. (dat is nl. best wel veel zoals hieronder te zien). Uiteraard scheelt dat wel revenue voor Audiforum.nl.
    Het zou schelen als AF gewoon een container had die er altijd staat: fixed 1200x100 pixels bovenop. Met of zonder reclame. Dan blijft de pagina gewoon staan, ongeacht de (irritante) inhoud. Dáár gaat dit topic over...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #10
    WFJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Allereerst.. Calm down

    Ik kan inhoudelijk een heel verhaal vertellen, maar ik houd het kort. Misschien als we elkaar ooit spreken dat ik met je erover kan sparren.

    Marketingbedrijfjes schieten inderdaad als paddenstoelen uit de grond en dat je dan 30 keer je jas ziet die je gekocht hebt is dat eerder te wijten aan de kwaliteit van zo'n marketing campagne, marketingbedrijfje en de instellingen ervan. Werkelijk alles is in te stellen en het werkt idd niet als je je potentiële klant irriteert.

    Doe je het goed, dan werkt het echt, anders zou men allang gestopt zijn

    Waar het hier om gaat is dat AF zoveel mogelijk advertentie ruimte beschikbaar stelt. Dat had wellicht anders gekund.

    Als laatste wil ik zeggen dat ik het qua privacy het meer dan 100% met je eens ben, desondanks moet er hier thuis toch brood op de plank komen.

  12. #11
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Je blijft scrollen met die kl... reclames
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  13. #12

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Haha, ja, het is echt mega-irritant. Alles verspringt en verschuifd.
    Juist! Ik snap best dat er reclame nodig is, maar op deze manier is het wel een beetje vervelend.

    Overigens kun je als chrome gebruiker natuurlijk gewoon adblocker installeren.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  14. #13
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Juist! Ik snap best dat er reclame nodig is, maar op deze manier is het wel een beetje vervelend.

    Overigens kun je als chrome gebruiker natuurlijk gewoon adblocker installeren.
    Als iedereen dat doet zal deze site niet meer lang draaien.

  15. #14

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Als iedereen dat doet zal deze site niet meer lang draaien.
    Ik geloof niet dat iemand hier tegen reclame is. Waar ik wel tegen ben is dat reclames een site praktisch onuitstaanbaar maken. Sommige doen dat door full-page-met-geluid banners te plaatsen, anderen door op elke vrije pixel een reclame te zetten.

    In dit geval komt het primair doordat je niet van te voren kan weten waar je op gaat klikken. Soms zitten er echt seconden (zo niet langer) tussen dat de pagina laadt, en de banner verschijnt (áls-ie al komt). Dát is irritant - niet zozeer dat er reclames staan. Zoals gezegd - geef die zooi een fixed container. Een verspringende, vervormende en stuiterende pagina is onwerkbaar. Dat is de enige reden dat ik nu met adblockers op AF zit - het dansen van de pagina is onwerkbaar.

    Verstoppen achter 'we hebben reclame nodig voor inkomsten' is in dit geval irrelevant - niemand betwist de noodzaak voor reclame. Zorg simpelweg voor een DIV-je in je HTML van 120 pixels hoog boven je header, en je voorkomt al dat de pagina steeds omhoog en omlaag stuitert. Zorg voor een DIV-je onderaan de topics van 350 pixels hoog, en je voorkomt dat de 'plaats een reactie' knop ineens omlaag schuif zodra je er op wil klikken (en er een mouse-hover op de reclame is, waardoor het filmpje + geluid gaat spelen).

    It ain't rocket science. Les één voor UI en UX design: laat je klanten weten waar ze aan toe zijn als ze de pagina zien. Vroegah was dat al zo met GIFjes en andere mini plaatjes op de inbellijntjes; met size-tages kon je de pagina opbouwen waardoor gebruikers niet steeds tegen wisselende formaten aankeken. Meedenken noem ik dat.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #15

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Als iedereen dat doet zal deze site niet meer lang draaien.
    Het is voor mij wel 1 van de redenen dát ik 'm gebruik, die site die als een losgeslagen schip in de storm over je beeldscherm zwabbert.
    Ik denk dat je in dit topic genoeg tips, trucs, welwillende mensen en helpende handjes aangeboden gekregen hebt, dus tijd om het eventjes praktischer in te richten volgens mij, dat moet lukken met z'n allen lijkt mij. Hebben we weer wat meer forumplezier
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #16
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.172
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Hoe herkenbaar de klachten hier!!! Vanaf mijn eigen devices log ik automatisch in en heb als goldmember geen last. Maar regelmatig laat ik elders mensen AF zien, beetje werving op zijn tijd voor @Sander En dan irriteer ik me ook meteen mateloos aan traagheid en onbetrouwbaarheid waar je op klikt. En haken potentiële forummers ook meteen weer af...

    Het zou zomaar eens een heel lucratief idee kunnen zijn voor Sander , om @Bastet in ruil voor één jaar gratis goldmembership te vragen zijn eenvoudige tips in de het forum te programmeren

    Met (blijkbaar) zo simpel een beter leesbare en meer uitnodigende site - inclusief reclame! - minder irritatie bij bezoekers, dus meer bezoekers met langere bezoektijd = uiteindelijk meer addgoogle-inkomsten en meer goldmembers. Als ondernemer zal Sander les één-A allang hebben geleerd, dat kosten voor de baat uitgaan. En les één-B: een kleine investering die tot grotere ROI leidt is no-brainer.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  18. #17
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    mooie discussie idd.

    Waar het bij mij "fout" ging is idd dat ik als goldmember nog steeds soms reclame zag, dus ja waarom goldmember zijn.
    Maar ben je geen goldmember zie je overal reclame wat de site geheel misvormt of "onbruikbaar" maakt. Hierom addblocker gebruikt nu idd. Zou de site er gewoon strak uit zien zou ik de reclame helemaal niet zo erg vinden eigenlijk, en wat Vincent zegt, ook beter te tonen aan potentiële nieuwkomers. Maar daar moet ik nu tegen zeggen dat ze goldmember moeten worden (maar dat doe je niet direct) of addblocker moeten gebruiken.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  19. #18
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    De grote banner boven en beneden is iets in misgelopen, deze werd altijd getoond, tegen de afspraken in. Deze wordt nu per gebruikersessie nog maar eenmaal per twee uur getoond. De videobanners zijn in zijn geheel verwijderd.

    Overigens zien goldmembers nergens reclame, enkel 1 blok op de voorpagina (die laat me niet filteren op gebruikersgroep).

  20. #19

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    De grote banner boven en beneden is iets in misgelopen, deze werd altijd getoond, tegen de afspraken in. Deze wordt nu per gebruikersessie nog maar eenmaal per twee uur getoond. De videobanners zijn in zijn geheel verwijderd.
    Voelt al veel stabieler, kudootje Sander!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Overigens zien goldmembers nergens reclame, enkel 1 blok op de voorpagina (die laat me niet filteren op gebruikersgroep).
    Die is ook absoluut niet storend; als goldmember zijnde was dat inderdaad de enige reclame die ik zag. Werkt dus prima!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #20
    mido's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    2.585
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Reclames op Audiforum.nl

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Vooropgesteld: ik weet dat ik mijn goldmembership weer moet verlengen (de notificatie komt één of twee dagen voordat het verloopt, lekker op tijd dus..?), maar ik wil dit toch even melden.

    Ten eerste: reclames door Audiclaim.nl. Vind ik wat gek, aangezien die gasten discutabel zijn (vind ik, op z'n zachtst gezegd). Tonnen verdienen aan andermans ellende met knijpende en afpersende voorwaarden. Het is maar de vraag of "wij" daarmee geassocieerd willen worden.

    Dan als tweede, en dat is veel belangrijker: Sander, ben je bekend met de ongeschreven regel dat afbeeldingen in websites ook een size-tag moeten/moesten hebben? Een reclame hier of daar is echt prima en te begrijpen, maar wat ik NIET kan verorberen is dat de pagina de hele tijd van formaat verandert en heen en weer schuift.

    audiclaimreclame.jpg

    De bovenste banner verschijnt vaak pas zodra er gescrold of geklikt wordt. En dan ook niet altijd. Regelmatig schuift de pagina zo'n stuk omlaag, om dan 2 seconden later weer terug omhoog te schieten als er geen banner komt.

    Als je naar beneden scrolt, naar het einde van een topic, en je wil op 'plaats reactie' klikken, dan vouwt er regelmatig nog net even een videoreclame uit, waardoor de 'reactie' knop weer 400 pixels naar beneden gaat en je, door snelheid, op die f**king video klikt.

    Edit: dit domme ding is er dus pas zodra je naar beneden scrolt en op ergens op wil klikken. Zodra je link in beeld is verdwijnt-ie meteen weer om plaats te maken voor zo'n "flexibele reclame plaats". ARGH.
    reclame.jpg

    ALS je dan reclames doet, bouw ze dan zo in dat je pagina niet steeds van vorm verandert. Dit is echt ma-te-loos bloed irritant (en nee, het komt NU a la minute even niet uit om een goldmembership te betalen).
    Door die reclames kom ik hier niet zo heel vaak meer. Of ik ben weer snel weg. Zo'n springende pagina, daar heb ik geen zin in..

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •