Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Waar mag ik topic naar waardeschatting Audi zetten?

  1. #1

    Standaard Waar mag ik topic naar waardeschatting Audi zetten?

    Beste,

    Een familielid van me wil zijn audi 80 verkopen en hiervoor heb ik tot 2 maal toe een topic willen openen om een waardeschatting van de wagen te bekomen door kenners hier. Eerst in 'aankoopadviezen' en erna in 'algemeen' werd mijn topic 2x prompt gesloten zonder me te verwijzen naar waar ik dit dan wel mag vragen.

    Aldus mijn vraag, waar o waar mag ik deze vraag dan stellen?
    Ik zal met plezier mijn hele uitleg voor de 3de keer typen in het juiste subforum.

    Dank,
    Jonas

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mag ik topic naar waardeschatting Audi zetten?

    Nergens. Lees de forumreglementen (voor de derde maal!), het staat er letterlijk in. 'Wat is mijn auto waard' mag hier niet.

  3. #3

    Standaard Re: Waar mag ik topic naar waardeschatting Audi zetten?

    3 bemerkingen die ik toch wil maken:

    1. Niet te geloven dat een waardeschatting op een openbaar forum verboden is, waar dient een forum voor? Ik ga de wagen hier ook niet verkopen moest dat de insteek zijn.

    2. Nogal bot van moderator Tom om meteen mijn topic terug sluiten waarin ik uitleg vraag in welk forumdeel ik een waardebepaling al dan niet mag zetten, ik had hier graag nog op kunnen antwoorden wat ik enkel bij dezen kan doen. Ook het 2 maal prompt mijn initiële topic sluiten met verwijzing naar 'lees het reglement' is niet zo aangenaam, te meer omdat dit niet duidelijk in het reglement staat.

    3. Moderator Tom zegt me tot 3 maal toe dat ik het forumreglement moet lezen waarin letterlijk zou staan dat een waarde schatten verboden is. Nu, niemand houdt van lange handleidingen lezen, ik ben reeds 15 jaar actief op meerdere (auto-)fora maar heb jullie reglement dan toch even snel doorgenomen.
    Blijkt dat nergens duidelijk staat dat een waarde schatten niet toegestaan is. Als u dit 'letterlijke' citaat kan aantonen, graag!


    Overigens las ik in dit reglement wel dat respect op een forum op zijn plaats is. Ik moet zeggen dat de manier waarop ik hier behandeld wordt allesbehalve dat is.

    Ik ga hier verder geen aandacht meer aan besteden maar dit moest ik toch nog even kwijt.

    Groeten,
    Jonas
    Laatst gewijzigd door corignio; 01-03-17 om 20:29.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mag ik topic naar waardeschatting Audi zetten?

    Omdat je niet houdt van lange teksten lezen:

    Vragen als 'wat is mijn auto waard bij verkoop' zijn in het verleden niet anders gebleken dan vermomde verkooptopics. We verwijzen je dan ook naar sites zoals autoweek.nl voor de actuele koerslijst, of marktplaats.nl voor vergelijkbare auto's.
    Voor de goede verstaander: voor 'mijn auto' mag je ook 'van de buurman/melkboer/babysitter/juf/...' invullen. En in jouw geval mag je een prijsvergelijking op kapaza uitvoeren.

    Hopelijk ben ik je hiermee van dienst geweest.
    Laatst gewijzigd door tom; 01-03-17 om 20:55.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •