Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Ongevraagd advies

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Ongevraagd advies

    Hallo medeforumers,

    Graag wil ik met dit topic het volgende statement maken:

    Blijf a.u.b. bij de vraag die een mede-forumer stelt en stop met 'verstandige' adviezen!

    Aanleiding: Ik merk maar al te vaak dat technisch enthousiastme wordt geremd door 'verstandige' (goed bedoelde) adviezen. Als voorbeeld zou ik het volgende topic willen nemen:

    http://www.audiforum.nl/forum/cabrio...pruitstuk.html

    De schrijver van dit topic stelt een heldere vraag: hoi ik wil graag een spaghetti spruitstuk op mijn audi cabrio 2.6 v6 abc ik zie ze nergens te koop staan op internet weet jullie waar ze te koop staan of merken

    Er volgen eerst 4 antwoorden die niets met het onderwerp te maken hebben. Vervolgens het eerste antwoord, een wedervraag, waarna het topic verzand in de etische vraag of je een cabriolet moet voorzien van meer vermogen, gecombineerd met een nieuw topic (wat dus voor latere forumers onvindbaar is) over het al dan niet plaatsen van nieuwe (snelle) nokkenassen. Ook dat laatste gaat vergezeld van de nodige etische op- en aanmerkingen.

    Argumentatie:

    1. Als er een vraag gesteld wordt, wordt er een antwoord verlangd.
    2. Naar mijn mening verdient iedereen het om serieus te worden genomen. Wil iemand een V10 in zijn A2? Blijf dan nuttige antwoorden geven op basis van de vraag. Adviezen als 'niet doen' of 'veel te duur' helpen niemand. Je kunt hoogstens vragen stellen over het budget of over de tijd die iemand verwacht te besteden aan het uitvoeren van het topic. In mijn ogen is het enige juiste en echte antwoord een advies over de te verwachten aanpassingen.
    3. Vind je een topic of project onzinnig? Antwoord dan eenvoudig niet. Dat voorkomt een hoop vervuiling.
    4. Wil je graag een boom opzetten over een etische kwestie? Maak een nieuw topic (bijvoorbeeld: 'hoeveel vermogen zou een Audi cabriolet standaard kunnen verdragen?', of 'wat is de financiële consequentie van het verbouwen van mijn Audi?'

    Resultaat: ik hoop met mijn statement te bereiken dat er meer on-topic antwoorden worden gegeven en dat er meer separate topics worden aangemaakt voor separate kwesties.

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover!
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 15-03-13 om 18:49.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Om te beginnen: gaat niet over auto's in het algemeen, dus verplaatst naar Vragen & suggesties.

    Ten tweede: leuk, maar niet werkbaar. Mensen willen en mogen hun mening ventileren, als je dat niet wilt moet je niks vragen. Je krijgt zelden of nooit een 'ja' of 'nee'-antwoord, je krijgt er ook meningen en achtergrond bij.
    Ten derde: mijn antwoord (de tweede post in het topic) is helemaal duidelijk, niet off topic en beantwoordt de vraag volkomen. Waarom ga je hier aan voorbij?

    Je verdere opmerkingen zijn leuk, maar niet haalbaar. Als je dat wilt moet je een eigen forum beginnen en heel streng gaan modereren. Veel succes daarmee.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Het is een nobel streven dat bij 10 vaste bezoekers onderling af te spreken is, maar met de aantallen die we hier hebben kun je dat niet bewerkstelligen helaas.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Om te beginnen: gaat niet over auto's in het algemeen, dus verplaatst naar Vragen & suggesties.

    Ten tweede: leuk, maar niet werkbaar. Mensen willen en mogen hun mening ventileren, als je dat niet wilt moet je niks vragen. Je krijgt zelden of nooit een 'ja' of 'nee'-antwoord, je krijgt er ook meningen en achtergrond bij.
    Ten derde: mijn antwoord (de tweede post in het topic) is helemaal duidelijk, niet off topic en beantwoordt de vraag volkomen. Waarom ga je hier aan voorbij?

    Je verdere opmerkingen zijn leuk, maar niet haalbaar. Als je dat wilt moet je een eigen forum beginnen en heel streng gaan modereren. Veel succes daarmee.
    Tom,
    Over jouw antwoord in de voorbeeld topic: klopt, was on-topic. Sorry.

    Ik heb dit topic niet geschreven om kritiek te uiten op het Audiforum. In tegendeel: ik ben al vele jaren een enthousiast lezer en poster op dit forum. Het enige wat ik onder de aandacht wil brengen is dat gebruikers van dit forum wat zorgvuldiger zouden mogen nagaan of het antwoord dat zij geven ook daadwerkelijk bijdraagt aan het topic. Daarnaast zouden er wat mij betreft vaker nieuwe topics mogen worden aangemaakt over nieuwe onderwerpen (een mooi voorbeeld was het genoemde voorbeeld).

    Diverse reacties van jou in topics hier op het forum suggereren dat jij het op dit punt met me eens bent, of vergis ik me?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Het is een nobel streven dat bij 10 vaste bezoekers onderling af te spreken is, maar met de aantallen die we hier hebben kun je dat niet bewerkstelligen helaas.
    Het begint bij streven naar....


  6. #6
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Ongevraagd advies

    Ja ok, maar hoe te bewerkstelligen? Tips uiteraard altijd welkom.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Ja ok, maar hoe te bewerkstelligen? Tips uiteraard altijd welkom.
    Ik dacht: ik start een topic met dit onderwerp

    Nu maar hopen dat iedereen het leest ;-)

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Alles staat in de forumreglementen, lees ze eens goed door. Aan de andere kant is een forum niet alleen zakelijk, als de vraag beantwoord is kunnen er best meningen gegeven worden. Die zijn niet noodzakelijk nutteloos (zie het topic waar je naar verwijst) maar voegen regelmatig wat toe waar de TS niet eens aan heeft gedacht.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Alles staat in de forumreglementen, lees ze eens goed door. Aan de andere kant is een forum niet alleen zakelijk, als de vraag beantwoord is kunnen er best meningen gegeven worden. Die zijn niet noodzakelijk nutteloos (zie het topic waar je naar verwijst) maar voegen regelmatig wat toe waar de TS niet eens aan heeft gedacht.
    Ik ben een groot voorstander van de forum reglementen!

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Ik ben een groot voorstander van de forum reglementen!
    Ook ik ben er een voorstander van hoor, vaak zie ik tips voorbij komen alsof ze het weten allemaal.
    Ik kan het dan niet laten teminste als ik het weet als ik het niet weet houd ik me weg er is namelijk altijd wel iemand wat het weet dan.
    Meestal als ik het weet reageer ik anders niet, of ik plaats erbij dat ik het persoonlijk niet ervaren heb.
    Ik stel me voor stel TS probeert het en het gaat kapot nou dan heeft die wat, daarvoor zou ik meegeven willen reageer alleen als je het weet of houd je afzijdig zodat die wat het weten reageren.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    hoi. mijn dag kan niet ergerr!!! ik heb een audi a4 2.5 tdi v6 quatro. in ieder geval is mijn multi riem geknapt dit is niet de eerste keer mag ik je vertellen
    in totaal 3 keer in 4 maande tijd. al die keren naar de garage gebracht bij de dealer voor reparatie en elke keer krijg ikm te horen ( het pronleem is opgelost!!!)
    na zoveelste keer betaald te hebben was ik het zat!!! ik ben vandaag de hele voorkant gaan ontkoppelen van de bumper etc etc om te kijken.
    een grote bende kwam ik tegen aan de voorkant en mn distributie alles was zo vettig en smerig van olie of iets. maar goed na dat ik de hele blok plus de poeliesch schoon gemaakt te hebben ben ik er achtergekomen dat er flinke koelvloeistof lekkage op een hele rare plek waar ik niet bij kan, onder de het kleppend deksel achter de poelisch van de distributie lekt het. dat is niet het enige probleem probleem 3 is dat mn dieselpomp ook lekt want ik checkte mn kleppen deksels die waren kurk droog niks aan de hand. dus door deze gigantisch probleem i
    knakte steeds mn riemen!!! ik wil graag weten of het nou de waterpomp is of iets gekss en hoe het komt dat mijn riemen steeds knapt.
    wat moet ik doen help!!!!!

  13. #12
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slaby Bekijk Berichten
    hoi. mijn dag kan niet ergerr!!! ik heb een audi a4 2.5 tdi v6 quatro. in ieder geval is mijn multi riem geknapt dit is niet de eerste keer mag ik je vertellen
    in totaal 3 keer in 4 maande tijd. al die keren naar de garage gebracht bij de dealer voor reparatie en elke keer krijg ikm te horen ( het pronleem is opgelost!!!)
    na zoveelste keer betaald te hebben was ik het zat!!! ik ben vandaag de hele voorkant gaan ontkoppelen van de bumper etc etc om te kijken.
    een grote bende kwam ik tegen aan de voorkant en mn distributie alles was zo vettig en smerig van olie of iets. maar goed na dat ik de hele blok plus de poeliesch schoon gemaakt te hebben ben ik er achtergekomen dat er flinke koelvloeistof lekkage op een hele rare plek waar ik niet bij kan, onder de het kleppend deksel achter de poelisch van de distributie lekt het. dat is niet het enige probleem probleem 3 is dat mn dieselpomp ook lekt want ik checkte mn kleppen deksels die waren kurk droog niks aan de hand. dus door deze gigantisch probleem i
    knakte steeds mn riemen!!! ik wil graag weten of het nou de waterpomp is of iets gekss en hoe het komt dat mijn riemen steeds knapt.
    wat moet ik doen help!!!!!
    Een treffend voorbeeld van wat jij bedoelt @Superunknown
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  14. #13

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Een treffend voorbeeld van wat jij bedoelt @Superunknown
    Vind het meer op spam lijken, al 3x tegen gekomen

  15. #14
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Ongevraagd advies

    Ik snap je punt, maar soms wil je juist een mening. Meestal komen die uit ervaring en hieruit kun je zelf je conclusies en antwoord halen. Een voorbeeld: ik wou weten waar ik een shortshifter zou kunnen halen. Had de beste man mij verteld waar en welk merk, had ik er nu misschien een liggen. In plaats daarvan kreeg ik zijn mening waarom een shortshifter eigenlijk niet veel nut heeft. Dit bespaard mij geld en tijd en ik leer ook dat ik het gehoopte resultaat niet zal behalen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •