Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Aanschaf A6 C6 quattro maar welke motor?

  1. #1

    Standaard Aanschaf A6 C6 quattro maar welke motor?

    Goede middag.

    Ik ben aant kijken voor een A6 C6 avant quattro handgeschakeld, maar nu heb ik gelezen dat de 3.2 fsi een probleem heeft met de ketting.
    Ook heb ik gelezen dat de 3.0 tfsi een probleem heeft met de zuiger veren. Zijn er bouwjaren waarin die problemen zijn opgelost?

    MVG Kevin.

  2. #2

    Standaard Re: Aanschaf A6 C6 quattro maar welke motor?

    Ik snap je problemen.

    Ga hier eens lezen over mijn zoektocht: http://www.audiforum.nl/forum/audifo...-of-3-0-a.html

    Ik heb destijds zelfs een hele excel gemaakt en die met Hartog Tuning besproken, het is nog best tricky.
    Detail; Mijn zoektocht was wel op een automaat gericht.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  3. #3

    Standaard Re: Aanschaf A6 C6 quattro maar welke motor?

    Goede avond Bob, dat was een aardig stukje lezen maar je hebt er een maaie a6 aan over gehouden.
    Dus als ik het goed begrijp is de 2.8 dus betrouwbaarder dan de 3.2 of heb je de ketting maar voor lief genomen?
    Ook heb ik het motor overzicht gezien maar dit was icm automaten, maar dit is voor mijn vriendin echt een no go. Ook lijkt mij de 2.8 persoonlijk toch iets te traag scheelt 35pk en 50nm tov de 3.2 wat ik persoonlijk al als vermogen compromis heb gedaan om de V8 te meiden van wegen het verbruik. 1 V8 in het wagenpark leek me voorlopig wel voldoende.
    Maar mocht het nodig zijn dan mss toch maar voor de 4.2 gaan, als deze motor tenminste geen ontwerp fouten heeft zoals de ketting of het olie verbruik.

    Kan die 4.2 al vergeten zie ik, niet icm mt.
    Laatst gewijzigd door Quattro power; 14-02-17 om 17:54.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •