Gewoon doen, zeker gezien het feit dat de thermische belasting naar beneden gaat.
Als er voor mijn 3.0TDI een goede front mounted intercooler zou zijn kwam hij er direct op.
In ieder geval succes.
Groet,
Jan
Gewoon doen, zeker gezien het feit dat de thermische belasting naar beneden gaat.
Als er voor mijn 3.0TDI een goede front mounted intercooler zou zijn kwam hij er direct op.
In ieder geval succes.
Groet,
Jan
Dat snap ik, maar er zal toch echt opnieuw naar de software gekeken moeten worden.. Stage 1 en 2 zijn alleen software aanpassingen, er is niets gedaan wat bij Stage 3 hetzelfde kan blijven. Daarom stelde ik die vraag. Blijkbaar past JD de prijs naar beneden aan, maar het betekent niet dat ze minder werk hebben aan Stage 3.
Dat is opvallend! Volgens zowel Elsa als Etka zijn er alleen 0BK bakken geleverd bij de A6 3.0 TDI Biturbo. 0BK is de 8HP55AF.
In een RS6 zit ook een 0BK (geen probleem, want 700nm). Die bak die jij noemt, de 8HP90 noemt Audi 0BL en zit bijvoorbeeld in zwaardere 4.2 motor van de A8.
Ook in SSP documenten staat dat er de 8HP55AF in zit.
Zie hier (in bijlage) in SSP 604 bladzijde 23 onderaan: A6 3.0 TDI Biturbo -> 0BK.
Op bladzijde 26 verwijzen ze naar SSP 457 voor meer info.
Zie in SSP 457 op bladzijde 21 0BK -> 8HP55AF max torque 700nm.
Dat staat er niet. "In the C7 series it is used in combination with the engines with a maximum torque of over 550*Nm." = Motoren in een C7 met meer dan 550nm gebruiken die bak..
Dat laat ik je net zien in die SSP 457 bladzijde 21.
Het gaat niet over de 8HP55 maar over de 8HP55AF. Die toevoeging verandert de boel, zoals ook te zien in de SSP 457 bladzijde 21 en inog een andere bron als je dat wil: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...:Transmissions
Het kan een versterkte versie zijn. Van motortalk.de:
http://www.motor-talk.de/blogs/autos...-t3089864.html
Hier 0BK > 8HP55 vertaling.ZF 8HP im neuen Audi A6, A7 (4G) 3.0 TDI 230kW/313 PS
- 8HP-55AF - bis 700 Nm mit selbstsperrenden Kronenradmittendifferenzial
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...:Transmissions
Ah sorry had ik even overheen gelezen in mijn haast gisteravond.
Zit nu verder te googlen op ZF 8HP55AF en daar zou ik uit vernemen dat dit type bak mogelijk van 2009 t/m 2013 geleverd zou zijn. Nu is mijn auto van 2014 van net voor de wisseling met de facelift 4G. Mijn auto komt uit de laatste batch van de fabriek voor de Facelift geleverd werd waarbij ze bij Audi toch vaak al div componenten van een facelift al verwerken in het PreFaceLift model om zo gebruikers testen te laten doen. Wellicht dat er toch een sterkere bak in zit. Hopelijk kan ik hier nog wat meer info over vinden en anders zal ik dit ook bij JD neerleggen en kijken wat hun reactie is daarop.
Verder kan/wil ik het niet geloven dat Audi een 700nm bak monteerd in een TDI die al bijna 700nm standaard doet en sommige exemplaren zelfs standaard daar al overheen zitten en ook een RS6 die standaard al 700nm doet en dus ook in de praktijk bijna altijd al daar overheen zit. Als ze dat zouden doen zou er toch een hoop uitval moeten komen daar de bak dan constand op zijn tenen moet lopen om het allemaal bij te kunnen houden.
Zo zie je maar tis maar goed dat ik deze discussie toch ben opgestart aangezien ik deze onduidelijkheid toch wel eruit wil hebben voor ik Stage 3 echt besluit.
Vaak zie je ook dat de versnellingsbak stuk gaat met dat soort auto's (BMW zeer zeker!).. ze zitten dus wel op de grens. Maar, de RS6 heeft een DSG volgens mij, geen tiptronic (ZF 8HPxx). Die DSG kan dacht ik (veel) meer aan.
Overigens kan vaak de maximale koppellimiet worden opgerekt door hogere hydraulische drukken: de DSG in de Golf 6 GTI kan bijv. max 400Nm aan, maar met een software mod kan-ie zomaar 15% meer hebben (450+), puur omdat de koppelingsplaten strakker op elkaar worden gedrukt en dus minder slippen. Vermoedelijk worden al dat soort bakken gespecificeerd op een maximaal koppel bij een bepaalde aanbevolen druk en een bepaalde omvormer; pas je de omvormer aan en verhoog je de druk, dan heb je best kans dat de bak zelf véél meer kan hebben. Trade-off is dan misschien garantie van ZF naar Audi, of gewoonweg een 100.000km limiet ipv 200.000 of onbeperkt.
Nee de RS6 bak is echt een 8 traps Tip Tronic (ZF 8HPxx) net als mijn auto. De S6 daarin tegen heeft wel de 7 traps S-Tronic bak.
Volgens Elsa zit er ook bij de facelift een 8HP55xx in.. Anyway, er is een sticker op de bak geplakt met daarop het typenummer. Sticker zit aan de 'straatkant' en motorkant, aan de kant van het linker of rechter voorwiel. Dat is dan de enige manier om het zeker te weten voor jouw auto.
RS6/RS7 heeft een 8-speed bak van ZF @Bastet (detail: 'Performance' editie heeft alleen hoger vermogen, niet een hoger koppel(!)). S6/S7 echter wel een dsg (DL511) en de S4/S5/A6/A7 3.0TFSI ook (een DL501)
Nog wel een tabelletje gevonden.. voor wat het waard is :-) (zie bijlage) Op die tabel lijkt er in een RS6 een andere koppelomvormer te zitten, ETKA bevestigt dit. Er is inderdaad wel iets veranderd sinds 19 mei 2014.
Ik heb mijn Fabrieksoptie sticker code tabel bekeken. Daar vind ik de code '0G7 = Tiptronic' wat dan weer volgens site van RossTech matched met '0BK 8-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 8HP55AF AL551-8Q max. 700 Nm'. Wanneer ik VCDS AutoScan log bekijk kom op het volgende uit wat ook weer matched met 0BK.
Address 02: Auto Trans (J217) Labels: 0BK-927-156.clb
Part No SW: 4G0 927 158 K HW: 0BK 927 156 AM
Component: 0BK 30RTDIRdW H18 1005
Revision: --H18---
Coding: 000001
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_TCMAL551211 002022
ROD: EV_TCMAL551211_AU48.rod
VCID: 366545BA8931BA8E9B-8062
No fault code found.
Ps. Dat van die Performance Editie is alleen verkoop lut praat.
Das hetzelfde als een BiTurbo Competition. Mijn BiTurbo had namelijk al OEM 340pk wat dus al boven de Competition met 326pk is. Dit zal de RS6 Performance niet anders zijn gok ik zo.
Tsja, marketing hè.. Nou wil ik niet lullig doen, maar je ziet toch vaak wel met JD dyno plaatjes dat het vermogen standaard al hoger is..
Die mechatronic hoort bij een NVF of QDC versnellingsbak, en dat zijn echt 8HP55xx bakken. Feit is wel dat er in een RS6 een andere koppelomvormer zit. Dus hoe de vork nou echt in de steel zit, ik weet het niet meer!
Ja ik hoor die verhalen ook wel eens meer over JD bank positief etc etc. Ben ook wel eens op dezelfde bank bij een ander geweest en kreeg daar toch echt dezeflde waardes na meting.... Dus zeg het maar.
Aan de andere kant zie je bij Non Turbo V8 blokken vaak bij JD het tegenover gestelde dat ze juist niet aan hun fabrieksspecs komen. Dus geeft tie dan te veel of te weinig aan of klopt het toch gewoon..... Verder mag het wel bekend zijn dat VAG Turbo/Compressor motoren toch wel altijd meer leveren dan de fabrieksspecs aangeven.
Het verhaal m.b.t. de koppel omvormer en de bak blijft een lastige zo op deze manier. Zal het verhaal met alles wat ik nu te weten ben gekomen eens bij JD neerleggen en kijken wat hun antwoord daarop is.
Misschien dat ze hier je vragen kunnen beantwoorden.
ZF Friedrichshafen AG
Hauptverwaltung und
Zentrale Forschung und Entwicklung
88038 Friedrichshafen
Email:*postoffice@zf.com
Phone:*+49 7541 77-0
Fax:*+49 7541 77-908000
Homepage:*www.zf.com