Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 36

Onderwerp: Gat in achterbumper

  1. #1
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Gat in achterbumper

    Hallo,


    Vraagje;
    In mijn achterbumper zit een rechthoekig gat, ik neem aan tbv een trekhaak. Heeft Audi hier iets voor?
    Eerst viel het me eigenlijk niet eens op maar nadat ik wat foto's had genomen dus wel en iedere keer kijk ik er nu naar en denk; Audi, Audi toch, dat kon toch wel iets netter.


    Audi (14).jpg

    Peet
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  2. #2
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Gat in je bumper is inderdaad voor je trekhaak.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Ik heb t ook; verdient iid geen schoonheidsprijs. Was al naar de dealer gegaan omdat ik dacht dat ze iets vergeten waren. Showroommodellen hebben t ook niet


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #4
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remyh Bekijk Berichten
    Ik heb t ook; verdient iid geen schoonheidsprijs. Was al naar de dealer gegaan omdat ik dacht dat ze iets vergeten waren. Showroommodellen hebben t ook niet


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    als dat zo is zit er een verkeerde bumper op, terug je heb er niet om gevraagd toch.
    Ziet er idd een beetje raar uit een gat in een bumper terwijl ze bij audi zo op het design zitten.
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  5. #5
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Remyh,

    Wat gaf de dealer als antwoord?

    Peet
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.


  6. #6

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Hey die Peet, heb de PB communicatie maar even er hier ingeplakt.
    Ook handig voor andere AF leden.

    Ik neem aan dat je bedoeld, de diffusor die onderin de bumper is gestoken.

    Voor de Nederlandse markt, komen de S-line diffusors met standaard gat voor de trekhaak.
    Zou een balletje opgooien bij je dealer, dat je dat lelijk vindt.
    Ze zullen, dan met dat vehaal komen, bla bla voor de nederlandse markt. bla bla.
    Maar misschien, willen ze tegen inkoop prijs een nieuwe diffusor bestellen zonder gat, om je tegemoet te komen.

    Weet niet de prijs van de facelift S-line diffusor.
    Maar de pre-facelift kost iets van 119 euro op eBay.de
    heb je een beetje prijs indicatie.

    http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=A....c0.m270.l1313

    Als je moet betalen voor het vervangen (werkloon).
    Kun je evt makkelijk zelf, heb het zelf ook gedaan.
    Instructie vindt je hier: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1090913


    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #7

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Kan idd zo zijn dat de NL A4's met gat komen. Waarom? De NL A4's hebben nl trekhaakvoorbereiding. Zou een logische combi kunnen zijn voorbereiding is ook gat. Vreemd genoeg was de trekhaakvoorbereiding bij pre-facelifts ook het geval maar zijn, behalve in de aanloop, diffusers deze geleverd zonder gat. Die van mij is er 02-2011 ook ingezaagd door de dealer.

    Ben wel benieuwd of de dealer je tegemoet gaat komen. Zonder trekhaak zou ik ook niet voor een gat gaan.

    PS. wil je later een trekhaak dan ben je blij met de voorbereiding. Deze heeft nl een extra fan + stuurmodule. Dus een trekhaak monteren bij een A4 zonder voorbereiding is meer dan ijzer en een kabel. Hier zijn er al een aantal achtergekomen na import van D A4. Deze hebben nl geen voorbereiding.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    We hebben het voor de pre-facelift er ook als eens overgehad.

    Wat FASt zegt, de 1e kwamen ook altijd met gat, dat is later veranderd, na veel klachten.
    Misschien kunnen jullie dat aanhalen bij PON.
    Zie info pre-facelift topic: trekhaak gat: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1092023

    Vreemd dat, dat voor de A4 en A5 niet wordt geleverd, voor de A6-C6 is er wel een oplossing, zie foto in bovenstaande link.


    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peet Neelen Bekijk Berichten
    Remyh,

    Wat gaf de dealer als antwoord?

    Peet
    Dat t zo hoort. Geen oplossing in de vorm v/e dekseltje of zo... Gelukkig valt t niet echt op, het ziet er wel goedkoop uit ( de pest is dat je t zelf weet )


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #10

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Dus los laten. Of een after market oplossing in de markt brengen .
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Lijkt me op zich niet zo lastig voor Audi om daar een deksel voor te maken wat je erin klikt. Inderdaad niet echt fraai, zo'n gat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Omruilen evt met: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1281512

    Bemiddelings bureau, Peet, brengt AF leden tot elkaar.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Bij de Q5 is dit keurig opgelost.

    DSC_1084b.jpg

    Lijkt me trouwens wel een deel wat je makkelijk verliest...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Hallo,

    Rij sinds begin deze maand nu A4 sedan. Ook mij viel ineens dat gat op en had direct de gedachte een afdekplaat verloren te hebben (nu al?). Want wat is dat een lelijk gat zeg! Met de vorst is de zwarte diffusor-plaat wit/grijs uitgeslagen, dus viel het mij extra op denk ik. Ben direct naar de dealer geweest, maar daar werd enigzins laconiek gereageerd. Zo van 'ik geloof dat het zo hoort hoor', nadat ook meerdere auto's op het terrein zo'n gat vertonen. Niet even checken wat er aan gedaan kan worden, afdekplaatje leverbaar? andere diffusor-plaat voorstellen? Toch wat twijfelend maar gaan googlen en zodoende op dit topic hier op het forum terecht gekomen. Heb dus mezelf direct geregistreerd om ook wat foto's te bekijken en begrijp dat ik niet de enige ben die over dat gat is gevallen. Dank jullie voor de berichtgeving!

    Groet,
    CCJ

  16. #15
    Lpa5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Mijn A5 SB S-line is begin deze maand ook geleverd met het trekhaakgat. Woensdag wordt de diffuser met gat omgeruild door de dealer voor eentje zonder gat. Een afdekkapje is niet leverbaar. Na flink aandringen (lees vervelend doen tegen de dealer) krijg ik dan toch hetgeen waar ik vanuit ging toen ik de auto bestelde. Wel vervelend dat de importeur van die vreemde keuzes maakt bij het samenstellen van een standaard uitrusting.

  17. #16

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lpa5 Bekijk Berichten
    Mijn A5 SB S-line is begin deze maand ook geleverd met het trekhaakgat. Woensdag wordt de diffuser met gat omgeruild door de dealer voor eentje zonder gat. Een afdekkapje is niet leverbaar. Na flink aandringen (lees vervelend doen tegen de dealer) krijg ik dan toch hetgeen waar ik vanuit ging toen ik de auto bestelde. Wel vervelend dat de importeur van die vreemde keuzes maakt bij het samenstellen van een standaard uitrusting.
    Vreemde keuze valt wel mee. Zonder trekhaak voorbereiding wordt het achteraf plaatsen een kostbare grap. Zo rond de € 1.600 ivm de extra ventilator incl stuurmodule die geplaatst moet worden. Zou wel mooi zijn als Audi als fabrikant de voorbereiding uitvoert met een dichte diffuser. Je kunt dan het gat afstemmen op afneembare of vaste haak. En daarnaast is de dichte al voorzien van de maatvoering voor het gat.

    Overigens was dit bij de pre facelifts in het begin idem. Later kwamen ze met dichte diffuser. Bij mij is dan ook later er een gat in gemaakt.

    Meest mooi zou zijn (ook als je afneembare haak hebt) als de diffuser een mooie afdekplaat krijgt. Had ik wel een paar tientjes extra voor over gehad.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  18. #17
    Lpa5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    106
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Een afdekplaatje zou toch nogsteeds een niet zo dure oplossing zijn als de importeur eens zou luisteren naar zijn klanten i.p.v. z'n kop in het zand te steken. Het vreemde is ook dat voor andere audi modellen wel afdekplaatjes beschikbar zijn.

  19. #18

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lpa5 Bekijk Berichten
    Een afdekplaatje zou toch nogsteeds een niet zo dure oplossing zijn als de importeur eens zou luisteren naar zijn klanten i.p.v. z'n kop in het zand te steken. Het vreemde is ook dat voor andere audi modellen wel afdekplaatjes beschikbar zijn.
    Volgens mij moet je bij de fabriek zijn. En voor de meeste modellen zijn er juist geen afdekplaten beschikbaar. Schijnbaar wordt er afhankelijk van zichtlijnen een keuze gemaakt door de ontwerpers. Als Nederlanders kunnen we niet de hele wereld beïnvloeden ... gelukkig ... in dit geval jammer.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  20. #19
    autootje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    33
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Quattro

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Beste AF-ers,
    Ik ben van plan een trekhaak te plaatsen in mijn B8 Avant (wel S-line maar niet de S-line bumpers). Heeft iemand een S-line diffuser met gat te koop?
    Aanbiedingen voor een trekhaak zijn ook welkom!

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Gat in achterbumper

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Bij de Q5 is dit keurig opgelost.

    DSC_1084b.jpg

    Lijkt me trouwens wel een deel wat je makkelijk verliest...
    Zit er best stevig op hoor, om hem vast te zetten moet je er ook beetje kracht op zetten zodat hij er mooi in klikt. En dan nog die 2 zwarte draaiknoppen als extra beveiliging.
    Tenzij er iets tegen zou zitten, denk ik dat je dat nooit gaat verliezen.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •