Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 145

Onderwerp: Cabriolet over de kook

  1. #1
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Cabriolet over de kook

    Gisteren even toertje maken met de Cabriolet.
    In de afgelopen weken hebben we 'm vertroeteld, gekieteld en wat dies meer zij, om 'm weer in zo goed en origineel mogelijke staat te krijgen. Praktisch alles werkt weer, verder alle mogelijke sappen, filters, leidinkjes en noem maar op vervangen, en dus reden wij gister lekker met kapje open rond. 8)

    Na ons laatste stopje (nota bene bij het belastingkantoor om de wegenbelasting te voldoen) de weg richting huis ingeslagen. Lekker met de neus in de lucht en... hé wat een vreemd luchtje hier, nou ja kan best natuurlijk, in een open auto ruik je van alles. Maar WAZDA??? Een sliert rook vanonder de linkerzijde van de motorkap wrong zich een weg naar buiten! Rap in de ankers, auto aan de zijkant van de weg geparkeerd en motor uit. Heb mijn vrouw nog nooit zo snel zien uitstappen en wegrennen! Vlotte tante eigenlijk nog...
    De witte sliert werd een serieuze pluim, en ging gepaard met een vervaarlijk gesis. Techneut als ik ben (duh...) begreep ik bijna onmiddelijk dat de boel niet in de fik stond, maar dat de koelvloeistof gasvormig geworden was. Dus motorkap maar geopend ('kijk je ui-huit' riep ze vanaf veilige afstand...) en jawel hoor, vanuit het koelvloeistofreservoirtje kwam het geprut en gesis en de voornoemde witte pluim.
    Einde oefening dus, en na wat heen-en-weer-gebel tussen verzekeraar en sleepdienst, kwam na een klein uurtje het takelwagentje voorrijden. Binnen een mum van tijd stond onze paarse krokodil achterop het wagentje om afgevoerd te worden naar de garage. Lichtelijk aangeslagen zwaaiden we hem uit, zag ik daar mijn vrouw zowaar een traantje wegpinken...?
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  2. #2

    Standaard

    Wat nu? Lekke koppakking ofzo?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Ach zet je je vrouwtje toch gezellig op een tuinstoel achter in de pick up, heeft zij in ieder geval het cabrio gevoel.

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  4. #4
    remmy1977's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.692
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    klint meer als een lekke koelvloeistof reservoir, of een van de slangen die er op uit komt
    past: audi 80 2.0 uit 1992
    present: Audi A4 B5 1.8T 1997

  5. #5
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    thermostaat? (hoop ik)

    motor na een uurtje nog even gestart, vlak voor de takelaar kwam, liep prima. wachten is nu op nieuws van mijn vriend Beun.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.


  6. #6

    Standaard

    of teveel koelvloeistof erin....dan gooit ie het er ook uit
    All women are the same, they just look different so you know which ones yours

  7. #7
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro_king
    of teveel koelvloeistof erin....dan gooit ie het er ook uit
    Ja maar niet op deze manier

  8. Ad
  9. #8
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Hmmm, monteur belde vanavond met een merkwaardige boodschap; er zit helemaal geen thermostaat in! En verder dat de radiateurslang erg opzwelt en dat 'ie toch bang is dat het de koppakking is...

    Getver, slecht nieuws dus, vergat eigenlijk om hem te vragen of het 'normaal' is om zonder thermostaat rond te rijden. Neem toch aan dat er één in hoort te zitten? :-?
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  10. #9
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Gokje,, misschien heeft het te maken met een oliekoeler, die worden in warme landen standaard ingebouwd,., Ben verder ook erg benieuwd.

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  11. #10
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Hmm, sh*t, daar zit je niet op te wachten als je er al zoveel moeite in gestoken hebt. Dat verhaal van die thermostaat vindt ik ook heel raar.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  12. #11
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Maar vergeef mijn (als niet-techneut) misschien wat domme vraag; er hoort toch gewoon standaard een thermostaat in te zitten? Zou de vorige eigenaar (echt een ver-schrik-ke-lijke knoeier) hem er met opzet uitgehaald kunnen hebben om de lekke koppakking te maskeren? Een gedeelte van het cylinderblok vertoont wat roestplekken...
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  13. #12

    Standaard

    Tuurlijk hoort er een standaard een thermostaat in te zitten.

    WBD vorige eigenaar: heb jij nu anders gereden dan voorheen? Ik bedoel, is dit de eerste lange toer?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  14. #13
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    'Tuurlijk hoort er een standaard een thermostaat in te zitten. '

    Ah, OK! Bedankt TenS3.

    'WBD vorige eigenaar: heb jij nu anders gereden dan voorheen? Ik bedoel, is dit de eerste lange toer?'

    Uh nee, dit was eigenlijk maar een kort ritje, even dit doen, even dat doen... We hebben er al een paar aanzienlijk langere ritten opzitten, waarbij af en toe flink werd doorgereden, geen centje pijn.

    Blijf ik toch zitten met de vraag waarom men in hemelsnaam de thermostaat er uit haalt? :-?
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  15. #14
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Mooi geschreven! Maar de inhoud is vervelender...

    Je weet zeker dat jouw beun weet wat een thermostaat is...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  16. #15
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes
    Mooi geschreven! Maar de inhoud is vervelender...

    Je weet zeker dat jouw beun weet wat een thermostaat is...
    Tja, 't begint er inderdaad nogal wat vervelender uit te zien dan ik eerder dacht...

    Beun heeft zo'n 35 jaar een eigen garage gehad in NL, dus zal wel eens een thermostaatje tegengekomen zijn Was een beetje beduusd van zijn telefoontje en vergat 'm dus van alles te vragen, vandaar mijn 'zoektocht naar antwoorden' hier...
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  17. #16
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Das een vervelend verhaal :=/ Maar wanneer je koppakking rot is, denk ik toch dat de rook uit je uitlaat komt en niet vanaf het reservoir. Zet het hele systeem eens onder druk en kijk of er een lek is misschien? Wie weet een slangetje gescheurd. Dat is niet zo erg. Ik denk zelf dat het wel meevalt, maar dat is natuurlijk maar mijn $0,02. Als er geen thermostaat in zit, kun je die er toch zelf inzetten? Zit er dan nu een bout in ofzo? Een thermostaat laat gewoon bij een bepaalde warmte water door, en als het kouder is niet, zo simpel is het toch. Vreemd dat ie dan weggelaten is. Maar bel je beun gewoon even opnieuw, dat scheelt een hoop giswerk; hij is er vast ook achter ondertussen.

    Als je kop echt gaar is, is dat nog niet 't einde van de wereld. Nieuwe pakkingen, kop vlakken, vloeistofcircuits doorspoelen en gaan maar weer... Shit happens hè. En liefst positief blijven!

  18. #17
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Positief blijven we sowieso!

    Toen we de auto kochten, vermoedden we wel dat er aardig wat aan gespendeerd zou moeten worden, om 'm weer tip-top te krijgen. Vriend Beun heeft ook al heel wat akelige problemen opgelost, en ook deze krijgt 'ie zeker voor elkaar. Ga 'm morgen inderdaad ff bellen, kijken wat 'ie nog te melden heeft.

    Blijf ik nu nog even zitten met het raadsel waarom iemand rondrijd zonder thermostaat... :-?
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  19. #18
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    misschien gewoon je dop van het reservoir kapot.Heb ik ook wel eens meegemaakt geeft ongeveer dezelfde symptomen.
    Audi A2 1.4 aua

  20. #19
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    :cry: kop gaat er morgen af, kijken wat er tevoorschijn komt.

    :-X: het lijkt er toch ernstig op dat de vorige eigenaar de thermostaat heeft verwijderd, om zodoende zo min mogelijk druk op het koelsysteem te zetten, en de problemen die er al waren te maskeren. Nou dat was dus gelukt...
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  21. #20
    remmy1977's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.692
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    das wel een erg raar verhaal. Wordt de motor niet goed gekoeld en in dat warme Portugal wil je echt niet een oververhitte motor (wat snel is gedaan natuurlijk)
    past: audi 80 2.0 uit 1992
    present: Audi A4 B5 1.8T 1997

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •