Dat randje is inderdaad net even de finishing touch
@ Struikie: wat kost een Sachs Race Engineering koppeling? Ik blader even terug naar een post van jou eerder in m'n topic, waarin je eea vertelde aan mogelijkheden:
Ik vrees met grote vrezen voor mijn huidige koppeling (ik gok op 5.000 - 10.000km voor-ie dood is, al kunnen die dingen verrassend lang goed blijven, hij is nog hetzelfde als 10.000km geleden, en toen was-ie al eng vond ik, maar ooit houd het op).Oorspronkelijk geplaatst door Struikie
Overigens: ik hou van mooie getallen: 200pk / 400 Nm, 225pk / 450Nm, zoiets. Dat zou mooi zijn - meer is echt niet nodig. Als het 210pk wordt ga ik in eerste instantie niet huilen, maar ik ga niet voor 170-190pk; ik wil wel de 200 over. Qua koppel is de enige 'eis' >400Nm, maar dat moet zo te lezen niet zo'n probleem worden.
Liefst koop ik de koppeling op overkill, dus uit jouw overzicht zie ik dat ik de Sachs Race moet pakken... Adres? Somehow kan ik die maar slecht vinden op internet, en ik weet ook niet welke. Qua vliegwiel: wat is "het beste": gewoon een AWX pakken? Kan die 400-450Nm aan? En wat kost dat?
Zijn er dingen die ik wél 2e hands kan kopen (koppeling niet, bijvoorbeeld), en zo ja, heb jij daar adressen voor? Ik ben nieuw in de (diepe) motorische tuning en weet zodoende geen goede resources behalve jou en Jovert (en Jos, evt.), haha
hoppa
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vjwseo4ajesb
klaar!
Oke even andere stoelen
+200 pk gaat je tussen de 3000 en 4000 euro kosten...
bezint eer ge begint...
dit is mijn koppeling:
http://www.sachsperformance.com/sach...ung-set-2.html
gebruikt AWX vliegwiel zonder speling had ik voor 250 euri ex.
turbo kun je een kkk bv43 (pasklaar) of een gtb1756vk (max 240pk, aanpassen spruitstuk, slangen, downpipe)
JW
@ JW: tussen 3 en 4K in totaal kan nog wel imho, voor 180pk ben ik ook al dik 2500 kwijt lijkt me (1000 voor de koppeling/vliegwiel/montage, 1500 voor de turbo + injectoren, incl montage en mapping).
Gooi ik er nog een paar honderd bij voor nog 40pk? Ik ga dat later niet doen, dus dan maar nu in 1x..
Turbo: kkk bv43 (pasklaar) of een gtb1756vk (max 240pk, aanpassen spruitstuk, slangen, downpipe). Lijkt mij dat een KKK BV43 een betere optie is dan, for now. Doet die ook ~220pk en >400Nm?
op 218pk heeft de BV43 bij mijn niet zo lang geleefd... axiaallager finaal versleten...
was al 2 liter olie door in de uitlaat verdwenen...
deze bv43 heeft een nieuw lager gekregen en ligt hier nu op de plank...
samen met de oude, roestige downpipe... dit kan er zo weer op als de auto weg moet...
en dan de mapping op 170pk oid zetten...
JW
En dat prijsje is? (mag via PB uiteraard)
Overigens: hoe goed zijn die turbo's hoorbaar? Ik hou wel van een beetje turbogeluid.. (het spool/turbine geluid, that is)... ik ben wat dat betreft ook gek op kogelgelagerde turbo's - heerlijk dat hoge metalige gejank.
Bv43 fluiten een tikkie meer als garret, die van mij hoor je ook meer spoolen maar of dat bij allemaal is.Hij is iedergeval duidelijker aanwezig als de garret.
je hebt pb.
Laatste kleine aanpassingen van deze week..
Ik heb de grille gedemonteerd, en de chroom rand eraf gehaald. Daarna de boel wat schoongemaakt, en hoogglans zwart gespoten (2x kleur, 2x blanke lak). Toen ik dat gedaan had, vond ik dat de onderste roosters wel erg dof en mat waren, waarna ik die ook maar gespoten heb.. Ook zit er nu een ander frontje op de oude teller (de tellerswap naar witte LEDs wordt nog even uitgesteld, omdat de OEM witte LEDs te veel spanning nodig hebben, en dus niet aan gaan. Misschien kan ik ze ook los van de rest schakelen, maar da's een ander verhaal), waardoor de plaatjes op z'n minst al wél nieuw zijn .
Feauteaux (het zijn geen goede, met m'n telefoon gemaakt, de camera is even weg):
Netjes!
Me likey!
Tellers ook echt top.
Volgende teller project na die van jou? PFL tellerplaten voor TF_Bundy vinden met witte doorlating en analoge klok hahahaha!
Weet je wat hier mooi bij zou staan? RS4-2 velgen zijdeglans zwart. Misschien zelfs 18". Dan kan ie nog wat lager! :flauw: