Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

  1. #1

    Standaard McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    McGard's high quality lug nuts, wheel locks, racing lugs, spare tire locks, tailgate locks, spline drive lug nuts, and more.

    Althans zo luidt de intro/slogan van Mcgard zelf dan toch ... http://www.mcgard.com/

    Echter .., Aangezien ik toch al weer wel enige tijd met iet of wat kale banden rond reed en dit vorige week dan ook leidde tot een klein accidentje , dan toch maar eens besloten van de week nieuw sloefkes te steken.
    Dus ik een setje besteld bij de locale bandenboer en gisterenavond kon ik dan langs komen om ze er op te laten leggen.
    Ik daar aangekomen geef netjes de sleutel voor de slotbouten af en de beste man begon direct aan de klus.
    2 Slotbouten gedaan ... aangekomen bij de derde ... de bandenman zet de sleutel erop , draait ... en krak!!

    Zie hier de High Quality van McGard ...


    Nu is het uiteraard zo dat je van zo'n euhm ... slotboutensleutel ... mits je de juiste code hebt een extra sleutel kunt bestellen. Dus ik direct opzoek naar het deel van de verpakking wat ik 3 jaar geleden bij bss-wheels mee kreeg bij aanschaf van de velgen/slotbouten.
    Hier zou dan zo zogezegd de juiste code op staan. En wonderbaarlijk genoeg (zijnde sloddervos) had ik deze binnen 5minuten te pakken.
    Dus ik vandaag gebeld naar McGard , blijkt het hier om de verkeerde code te gaan. Deze code was enkel om het type product mee aan te geven. Hebben ze dus destijds bij bss blijkbaar het verkeerde deel van de verpakking mee gegeven , waardoor deze jongen hier dus nu met de spreekwoordelijke gebakken peren zit! :S #/GVD#GRR%!!

    Dus daarmee dan ook maar meteen mijn vraag , iemand toevallig een idee hoe nu die slotbout eruit te krijgen?

    Heb al ideeen gehoord als in het midden een gat te boren en tegen de draairichting van de slotbout in een nieuwe tap te zetten zodat je via die manier je slotbout dan weer los kunt draaien. Leek mij een goed idee maar er zijn er dus (ANWB) die zeggen dat dit absoluut niet mogelijk is door het feit dat het om gehard staal gaat en je via deze weg gewoon weer je tap kapot zou draaien. Ook is het daarna (mocht je de juiste sleutel vinden) niet meer mogelijk deze erop te zetten door het simpele feit dat er nu ipv de vorm een gat zit.

    Dan was er ook nog het idee om er een luchtsleutel overheen te plaatsen die zichzelf langs de buitenkant van de bout vast zet om hem dan vervolgens op volle toeren los te draaien.
    Echter moeten dan wel je velgen meewerken alsin .. er moet wel ruimte zijn om die luchtsleutel overheen te plaatsen , wat dan juist bij mij weer niet het geval is.

    Dus jah ..., al bij al ... een zeer soepel feestje! :S
    Maar mocht u dus nog goede ideeen hebben ....
    Roepen staat vrij !

    Tot slot nog even vlug een fototje van de boosdoener ...
    Low & Slow ___(o\!/o)___

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Knap beroerd! Maar je had dus de tig topics met suggesties voor dit probleem niet gevonden?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Eerlijk gezegd ...

    Niet naar gezocht ... Wou op dit moment simpelweg ff me gal spuwen!

    Excusses voor het ongemak!
    Low & Slow ___(o\!/o)___

  4. #4
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Toch niet de luchtsleutel op de adapter gehad met het losdraaien? Want een luchtsleutel slaat en dat vinden sommige adapters niet leuk.

  5. #5
    Fatih's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.115
    Kudos
    72
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....



  6. #6
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.504
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubish Bekijk Berichten
    Zoooo dat gaat wel heel ver.
    Valt er geen dopje op te lassen?(dopje van een dopsleutel/ratelset)
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  7. #7

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    @ Jelle ... Nope uiteraard is er geen luchtsleutel gebruikt.
    @ dubish ... Is idd al mijn gedachte gepasseerd deze methode. En aangezien deze velgen er toch uit gaan zou het zomaar eens kunnen gebeuren.
    en dan @ gratje ... ook deze gedachte is idd mijn gedachte gepasseerd echter als ik er dopje op ga lassen kan mss net goed de methode dubish toepassen aangezien ik denk dat me velgen er niet veel netter op zullen worden als ik er bij ga lassen.

    Op de moment zijn ze voor me bezig dmv foto materiaal een sleutel na te maken.
    Laatst gewijzigd door August Horch; 15-12-10 om 14:41.
    Low & Slow ___(o\!/o)___

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Ik heb eens een set slotbouten gehad die bij nader inzien bestonden uit een tapeind en een losse kop. Dat bleek toen het tapeind in de naaf bleef zitten.
    Met de RAD-slotbouten die de Audidealer verkoopt heb ik geen slechte ervaringen, solide spul.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Die heb ik idd ook bij me originele sloefkes zitten. Echter bij aanschaf van bovenstaande velgen zat deze bocht er dus bij! :S
    Low & Slow ___(o\!/o)___

  11. #10

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Voor je je velg gaat verneuken zou ik eerst maar eens dingen als een dop erover heen slaan proberen.

    Anders misschien een optie om de kop van de bout in te boren met een kleine diameter boor, dan steeds groter net zolang de je kop van de bout helemaal uitgeboord is. Het wiel kan er dan af.

    Als het wiel eraf is kan het overgebleven stuk bout er met een tang uit gedraaid worden. Bout naar de klote, naar wel nog wel heel..
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  12. #11

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    mijn ervaring is dat de bandenmannen de bouten veel te vast aandraaien met hun luchtsleutel, die klappert en daardoor veel vaster draaid dan nodig
    Ik heb dit een keer gemeten en kwam ver boven de 12 kg (wat Moet) ene zat vast met 23 kg
    Er zijn er maar weinig die het vastzetten en dan nadraaien met een momentsleutel
    3 keer links is ook rechts

  13. #12
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Wielen losdraaien met de luchtsleutel is geen probleem, ze vastzetten met een luchtsleutel wel....maar ja, kost te veel tijd om de boel even met de hand te doen en na te trekken met een momentsleutel. Zie ze ook nog vaak genoeg de bouten rondom vastzetten in plaats van kruislings...
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    223
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Heren heren, August zal vast erg blij zijn met jullie medeleven, maar het is allemaal Off Topic!

    August zit met een vraag en wil die graag beantwoord zien.
    Inmiddels is hij zelf al zover dat hij gaat proberen een passende dop na te (laten) maken.
    Ik hoop dat dat lukt, is volgens mij de mooiste methode. Maar die moet dan wel op de juiste manier gehard worden, en wie kan dat!
    Ook ik ben benieuwd naar de oplossing, misschien om hulp vragen bij een andere bandenboer?
    Vanaf de achterkant kun je nu ook niet erbij? Hele wiel eraf, inklusief de fusee, maar dan zit de naaf zeker in de weg?
    Als niets meer lukt kun je misschien nog proberen een geschikte pijpsleutel in het profiel te slaan en dan voorzichtig met handkracht proberen los te draaien.
    Ik hoor graag hoe het is afgelopen...
    Groet, Febe.
    Zwollywood a/d IJssel...

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Alle opties om slotbouten zonder adapter los te krijgen zijn al voorbij gekomen in een aantal topics op dit forum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Febe Bekijk Berichten
    Heren heren, August zal vast erg blij zijn met jullie medeleven, maar het is allemaal Off Topic!

    August zit met een vraag en wil die graag beantwoord zien.
    Inmiddels is hij zelf al zover dat hij gaat proberen een passende dop na te (laten) maken.
    Ik hoop dat dat lukt, is volgens mij de mooiste methode. Maar die moet dan wel op de juiste manier gehard worden, en wie kan dat!
    Ook ik ben benieuwd naar de oplossing, misschien om hulp vragen bij een andere bandenboer?
    Vanaf de achterkant kun je nu ook niet erbij? Hele wiel eraf, inklusief de fusee, maar dan zit de naaf zeker in de weg?
    Als niets meer lukt kun je misschien nog proberen een geschikte pijpsleutel in het profiel te slaan en dan voorzichtig met handkracht proberen los te draaien.
    Ik hoor graag hoe het is afgelopen...
    Groet, Febe.
    als hij naar otje had geluisterd was ie al lang geleden klaar geweest.
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  17. #16

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Knap beroerd! Maar je had dus de tig topics met suggesties voor dit probleem niet gevonden?
    Hhmmm ... Die tig (20 of meer dus) zijn er in totaal 6 en van die 6 hebben hebben er minstens 3 uiteindelijk gewoon een sleutel bij besteld of had de garage er een liggen. Niet echt een oplossing voor mijn probleem dus.
    Low & Slow ___(o\!/o)___

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.844
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Er zijn wel alternatieve suggesties gegeven waar je wel wat aan hebt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    het gaat hier toch maar om 1 bout uitboren.
    bij mij had ik er 4 uit moeten boren en was er vanaf.
    voor deze jongen nooit geen slot bouten meer.
    vind mijn auto liever op 4 (volle)kratjes bier terug als dat ik ergens onderweg mijn wiel niet kan wisselen,omdat je de dop niet kan vinden.
    Trying is the first step towards failure.
    http://www.typ8185-forum.nl

  20. #19

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Jij hadt ook McGard ??

    Schijnt namelijk bij McGard zo te zijn dat boren geen optie is.
    Dit omdat McGard zogezegde breekpunten in de bouten toepast als preventie.

    En een dop er overheen slaan werkt schijnbaar dan weer enkel bij een vertande bout. Dit omdat ie bij een ronde simpelweg los zou komen.

    (gaat btw nog om 2 bouten ipv 1)
    Laatst gewijzigd door August Horch; 04-01-11 om 12:53.
    Low & Slow ___(o\!/o)___

  21. #20

    Standaard Re: McGard slotbouten - high quality lug nuts, wheel locks ....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Er zijn wel alternatieve suggesties gegeven waar je wel wat aan hebt.
    Dan mag jij mij vertellen welke ... heb die topics gelezen maar ik zie de oplossing er niet tussen staan. :s
    Low & Slow ___(o\!/o)___

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •