Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 35

Onderwerp: audi a4 3.0 tdi of bmw 330d?

  1. #1

    Standaard audi a4 3.0 tdi of bmw 330d?

    lezers,

    ik ben nieuw op dit forum en niet zonder reden. Ik overweeg de aanschaf van een A4 3.0tdi (quattro) en heb reeds proefgereden. Is een beul van een motor. Echter, de nieuwe bmw 330d heeft ook een beul van een motor (231pk, 500Nm) en ligt in dezelfde prijsklasse. Nu lees ik erg weinig over de 3.0 tdi op dit forum (heb de zoekmachine gebruikt) en ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik sta in twijfel. De bmw was nog niet als demowagen beschikbaar dus hier heb ik nog niet in proef gereden. Wie heeft ervaring (met zowel de 3 liter van bmw als audi)?

    Joho.

  2. #2
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met de 330d van BMW ....wel veel over gehoord (schijnt echt een heerlijke krachtbron te zijn)

    Ik heb wel in de A6 3.0tdi quattro gereden.... zeer aangenaam! .... het was de tiptronic en echt power beschikbaar over de hele linie.... (net Tjolk..altijd en overal :wink: )

    Het was voor mij echt een openbaring, aangezien ik nooit eerder een lang stuk met een diesel gereden had..... verbruik was prima en de prestaties indrukwekkend.. (heen en weer naar Zweden gereden..."forum-uitje")

    Als de motoren elkaar niet zoveel ontlopen dan zou ik voor de Audi kiezen (uitstraling, uiterlijk....)
    Maar daar is dit natuurlijk ook het Audiforum voor :oops:
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3

    Standaard