Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 35

Onderwerp: audi a4 3.0 tdi of bmw 330d?

  1. #1

    Standaard audi a4 3.0 tdi of bmw 330d?

    lezers,

    ik ben nieuw op dit forum en niet zonder reden. Ik overweeg de aanschaf van een A4 3.0tdi (quattro) en heb reeds proefgereden. Is een beul van een motor. Echter, de nieuwe bmw 330d heeft ook een beul van een motor (231pk, 500Nm) en ligt in dezelfde prijsklasse. Nu lees ik erg weinig over de 3.0 tdi op dit forum (heb de zoekmachine gebruikt) en ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik sta in twijfel. De bmw was nog niet als demowagen beschikbaar dus hier heb ik nog niet in proef gereden. Wie heeft ervaring (met zowel de 3 liter van bmw als audi)?

    Joho.

  2. #2
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met de 330d van BMW ....wel veel over gehoord (schijnt echt een heerlijke krachtbron te zijn)

    Ik heb wel in de A6 3.0tdi quattro gereden.... zeer aangenaam! .... het was de tiptronic en echt power beschikbaar over de hele linie.... (net Tjolk..altijd en overal :wink: )

    Het was voor mij echt een openbaring, aangezien ik nooit eerder een lang stuk met een diesel gereden had..... verbruik was prima en de prestaties indrukwekkend.. (heen en weer naar Zweden gereden..."forum-uitje")

    Als de motoren elkaar niet zoveel ontlopen dan zou ik voor de Audi kiezen (uitstraling, uiterlijk....)
    Maar daar is dit natuurlijk ook het Audiforum voor :oops:
    One liter, driver's licence eater...


  3. #3

    Standaard

    De motoren schelen wel wat natuurlijk. 25 pk en 50 Nm. Dit scheelt in acc. één seconde (automaat) en in topsnelheid 25 km. per uur. Daarnaast vind ik dat er met de uitstraling en het uiterlijk van de BMW niks mis is. Oké, de achterkant van de sedan lijkt op een Primera, maar ik ga toch voor de station en dan istie alleraardigst om te zien. Met natuurlijk een brute smoel. Ook is de beamer achterin wat ruimer.

    Van de audi ben ik onder de indruk van het quattro systeem. Deze bak is niet van de weg te krijgen (is mij niet gelukt tenminste). En bij nat weer met 231 Pk op de achterwielen moet de bmw het denk ik wel afleggen. Daarnaast waren de schakelpaddels van de tiptronic een leuke gimmic.

  4. #4

    Standaard

    de bmw 330d is denk ik, een sportievere auto dan de a4 3.0tdi... ik heb de 320d gereden, en dat is wel een hele sportieve auto al hoor...

    wil je sportief, bmw, wil je meer de zakenman zijn, denk ik de a4.

    En achterwiel aangedreven is heel niet zo erg hoor, er zitten genoeg hulpmiddelen op om dat te vermogen op de achterwielen in toom te houden.
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  5. #5
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    en wat hebje leiver onderstuur of overstuur?

    als je RWD eenmaal een beetje onder de knie hebt kunje de auto prima onder controle houden ook in een drift/slip.

    tis idd maar net welke uistraling je kiest... ok dan nog ff hopen dat de bmw niet de welbekende electro-problemen krijgt.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust



  6. #6

    Standaard

    Bij beide wordt de voertuigstabiliteit gewoon elektronisch geregeld. Afstelling van een moderne BMW is in principe ook gewoon richting onderstuur, hoewel je overstuur wel kan forceren. Maar dat lukt met een FWD ook, zij het dat de pret sneller voorbij is.

    Tja, als je een man met bagage bent dan is de keuze duidelijk . Vind het een typisch geval van persoonlijke voorkeur. Hier zal men naar de Audi neigen, vraag het op een BMW forum en de balans zal anders doorslaan. Met beide hoef je je niet gestraft te voelen...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7
    Edgar's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    1.267
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben absoluut geen BMW-man, maar de 330d is inderdaad geen verkeerde motor...
    Betreft de 3.0 TDI van Audi... ook echt niet verkeerd..
    Ik denk dat je eerder de keuze moet maken of je een BMW wilt of een Audi En dat moet je hier niet vragen :wink:

    Uiteraard gewoon gaan voor die Audi

    Gr Edgar!
    Terug bij Audi!!

    A6 2.0TDI Pro Line

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik hoor het al. Op een audi forum gaat men natuurlijk voor de audi. Volgens mij is het ook in dit geval een emotionele afweging in plaats van een rationele. Ik heb zelf geen ervaring met Audi en wel met BMW.
    - bmw is iets duurder
    - bmw is iets sneller
    - bmw is iets ruimer
    - 't is een bmw

    - audi heeft quattro (bmw ook maar daardoor nóg duurder)
    - audi is iets goedkoper
    - audi heeft een mooier interieur
    - 't is een audi.

    Dus..... zeg het maar.

    Joho, ik neem binnenkort een besluit en laat het jullie wel weten.

  10. #9

    Standaard

    BMW heeft vierwielaandrijving als optie, geen quattro . Krachten worden op geheel andere wijze verdeeld.

    Wat bter is? Laat de beelden voor zich spreken...
    <filmpje>
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #10

    Standaard

    Top filmpje!
    1 - 0 voor audi.

  12. #11

    Standaard

    Technisch en kwalitatief is er niets mis met een BMW. Maar imago is en blijft een probleem. Ik zie toch vaak mensen van het 'Johnny' gehalte achter het stuur zitten. Dat zou voor mij de reden zijn om nooit meer BMW te rijden. Inderdaad...je leest het goed...ik heb ook BMW gereden...een 320i van 1994-1996. Toen maakte ik de overstap naar Audi.

    Is de BMW echt ruimer ? Kan ik me niet voorstellen....en is 1 seconde sneller accellereren echt een belangrijke criterium ?

    En dan heb ik het inderdaad nog niet eens over de Nissan achterkant... :cry:

  13. #12

    Standaard

    voorkant van de BMW, top!!achterkant is echt gewoon een primera, steeds als ik er 1 zie moet ik gewoon huilen....
    Ik vind Bmw´s niet eens zulke slechte wagens, maar die nieuwe lijnen bij BMW zijn echt niet om aan te zien. Ik vind het erg jammer dat BMW over is gestapt op zulke lijnen van de auto, om maar niet te spreken over de kont van de 7-serie.....

    maar goed een 330d zal natuurlijk erg fijn rijden, maar ja een seconde eerder of later op de honderd...je hebt bij allebei een beul van een motor..en een QUATTRO is eenmaal heerlijk!

    succes met je keuze
    Audi V8 Fan!

  14. #13

    Standaard

    Bedankt allemaal voor jullie (onbevooroordeelde) adviezen. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook sterk neig om voor de audi te gaan (alhoewel ik het smoelwerk van de bmw toch mooier vind). Ik weet ook niet of ik nog een proefrit in de bmw moet maken. Ben bang dat de twijfels alleen maar groter worden (bmw heeft nu eenmaal een heeeeeeerlijke 6 cilinder diesel).

    Ik ga er dit weekend nog even over denken. Ben inmiddels al wel bij een automaterialen zaak geweest om te kijken of ik voor de meerprijs van een bose-setje (€ 1156,00) niet wat beters kan krijgen. Nou, mij is verzekerd van wel! En de audi (pro line) is toch nog 2 tot 3000 euri goedkoper dan de BMW dynamic executive. En dan heb je ook nog geen vierwielaandrijving. Alhoewel je je kan afvragen wat de toegevoegde waarde bij bmw hiervan is (zie eerder filmpje).

    Ik houd jullie op de hoogte.

    Joho.

  15. #14

    Standaard

    Voor dat geld heb je idd iets ( veel ) beters dan het Bose setje...

    Maarre ik zal mijn mening ook even geven;

    Interiuer is van de audi veeel mooier ( zei je zelf ook al)
    Beide motors zijn krachtig.
    Audi is iets goedkoper

    Geen moeilijke keus dan toch?

  16. #15

    Standaard

    In deze categorie zou ik voor de BMW gaan (= sportiever).
    De nieuweling is iets ruimer geworden dan z'n voorganger en heeft een héél knap uiterlijk t.o.v. de gefacelifte A4.

    De 'nieuwe' A4 is de enigste audi dat me uiterlijk niet kan bekoren (is persoonlijke smaak natuurlijk).

    Grote nadeel is dat je de quattro van Audi zult missen.

  17. #16
    mido's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    2.585
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Is niet zo moeilijk hoor.......De Audi natuurlijk!

  18. #17

    Standaard

    nee wat doe je nou moeilijk :P geintje snap best dat het een moeilijke keuze is, al zou het voor mij niet moeilijk zijn maar dat is omdat ik al audi rijdt.

    leuk filmpje met de gewenste uitslag natuurlijk
    my first quattro was a wilkinson

  19. #18

    Standaard

    De Audi A4 ziet er het mooiste uit.
    De dieselmotor van de BMW is beter.
    Audi heeft Quattro en BMW achterwielaandrijving.
    Denk dat het een gevoels kwestie gaat worden.

    Mijn keuze: door sparen voor een nieuwe/gebruikte A6 (nieuw model).
    Die is veel mooier dan de A4 en 3 en 5 serie.

    Succes met je keuze, welke je ook kiest het zijn allebei geweldige auto's.

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wojtek
    De Audi A4 ziet er het mooiste uit.
    Dat kun je niet zo verwoorden. Ieder heeft daar zijn eigen visie over. Ik vind de voorkant van de BMW mooier dan de Audi. Let op 'ik vind'....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wojtek
    De dieselmotor van de BMW is beter.
    Waar wordt dit op gebaseerd ? Geen kritiek hoor...maar gewoon benieuwd hoe dat bepaald wordt. Is ie zuiniger ? Betrouwbaarder ?

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransvis
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wojtek
    De Audi A4 ziet er het mooiste uit.
    Dat kun je niet zo verwoorden. Ieder heeft daar zijn eigen visie over. Ik vind de voorkant van de BMW mooier dan de Audi. Let op 'ik vind'....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wojtek
    De dieselmotor van de BMW is beter.
    Waar wordt dit op gebaseerd ? Geen kritiek hoor...maar gewoon benieuwd hoe dat bepaald wordt. Is ie zuiniger ? Betrouwbaarder ?
    De buitenkant van de A4 spreekt me meer aan dan die van de 3 serie (persoonlijke smaak).
    Verder zijn de prestaties van de BMW krachtbron beter dan die van Audi (volgens fabriek gegevens).

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •